Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Audi_TT
#62163
Sinds kort heb ik een Audi TT. De Audi is voorzien van een klasseIII alarm.
Ik heb er bij de aankoop alleen geen certificaat bij gekregen, wat de verzekering dus wel wil hebben...
Kan ik op een of andere manier alsnog een certificaat krijgen? (omgeving Amsterdam)
Gebruikersavatar
door denders
#62165
Het lijkt mij dat je ook een (nood)code moet hebben?
Als je terug kunt halen wie of waar ze hem ingebouwd hebben kan je er wel achterkomen denk ik samen met het merk.
Het zal ergens geregistreerd zijn!
Gebruikersavatar
door denders
#62171
aiii... kan de dealer niets traceren over opties?
Maar het zal wel naderhand ingebouwd zijn natuurlijk weer :|

Zelf heb ik een klasse II maar wel alle papieren omdat het ingebouwd is bij de dealer waar ik de auto heb aangeschaft.

Hopelijk kun je er toch achterkomen, wel zo prettig!
Gebruikersavatar
door WimTT
#62179
Ik heb er ook een klasse III Alarm op (Texalarm), heb er inderdaad een papier bij met uit te voeren handelingen. Origineel ingebouwd door Audi nederland. Maar dat certificaat is nog nooit vernieuwd. Is toen bij de aankoop ook niets over vernieuwen gezegd en ook niet bij de onderhoudsbeurten.
Gebruikersavatar
door Imix
#62181
Elk jaar moet je alarm opnieuw gekeurd worden dit kost 15 euro of dergelijk, soms zelf service als je het daar in hèbt laten bouwen.
Je krijgt geen nieuw certificaat ofzo, en je verzekering eist dat je dit elk jaar doet. Anders heb je 80% eigen risico of dergelijk moet je even je polis lezen.
Gebruikersavatar
door WimTT
#62182
Oke, zal ik eens nakijken op mijn polis
Gebruikersavatar
door denders
#62192
Nog nooit wat van gehoord? Ding is ingebouwd, papieren heb ik verzekering zeurt niet..
Testen doe ik hem zowat elke dag, met het gebruik :P
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#62197
Ik heb ook een certificaat, laten uitdraaien bij de Audi-stealer. Kostte me rond de 77 euro. Duur voor een papiertje, maar goed, t is het wel wwaard als ie straks weg is...
Gebruikersavatar
door ashiharry
#62199
Ben na aanleiding van deze topic toch maar ff langst de SCM alarmkeurmeneer geweest om alles ff te checken. De verzekering vraagt bij mij klasse 1 (lekker makelijk) maar heb klasse 3 die pas na 3 jaar ieder jaar gekeurd hoeft te worden. Pff neem graag een risico, maar NIET met mijn TT ;-)

Tis denk toch wel de moeite om je alarm papieren in orde te hebben.
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#62213
Zeker weten! Maar welke vez. maatschappij heb jij dan dat klasse 1 voldoende is?
door Joannes
#62216
Als het alarm in D is gemonteerd, dan krijg je waarschijnlijk toch geen Nederlandse goedkeuring.

Mijn verzekering heeft ook nog nooit naar dit soort dingen gevraagd. Elke moderne auto (ook de TT) heeft een startonderbreker en dat is voor de meeste verzekeraars voldoende.
Je kunt dit toch eens bespreken met je verzekeraar ?

Anders zou ik zeggen : zoek een andere verzekeraar die niet moeilijk doet.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]