Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#62423
Al een tijdje niets meer van mij laten horen, omdat ik naast mijn TT sinds kort een Golf V GTI heb en hier nu even mijn focus/aandacht op gericht heb.
Maar de liefde voor de TT roest natuurlijk niet en kijk nog dagelijks op het forum (post nu alleen even niet zo veel meer).

Echter:

Gisteren of eergisteren is er ingebroken in mijn TT en ik heb het vandaag pas gemerkt!

Toen ik vandaag mijn TT wilde gaan wassen, zag ik bij het openen dat mijn Audi Concert radio verdwenen was. Verder niets weg en geen sporen van braak.
Snel stapte ik weer uit en bekeek beide portieren en achterklep. Ik zag nergens ook maar enige vorm van schade.

Ik probeerde vervolgens met mijn sleutel het slot van de bijrijdersdeur te openen/sluiten en toen merkte ik dat ik mijn sleutel niet meer in het slot kreeg.
Goed kijkend naar het slot zag ik dat er een klein stukje papier rond de cilinder zat. Ik kon mijn sleutel een klein beetje in de cilinder drukken en bij draaien trok ik vloeiend mijn hele cilinder eruit. Kijkend in het open gat, zag ik dat er papier ingestoken was en vervolgens de cilinder weer terug geduwd was. Het papier zorgde ervoor dat de cilinder een beetje op zijn plek bleef en ik dus op het eerste gezicht helemaal niet eens zag dat er ingebroken was.

Maar ingebroken was er dus wel degelijk...

Ik opende het dashboardkastje.
In het dashboardkastje had ik op mooie wijze een Xcarlink module en een Kensington LiquidAux op mijn originele Audi radio aangesloten om zodoende mijn iPhone aan te sluiten.
Ik zag bij het openen van het dashboardkastje dat ALLE kabels compleet aan stukken waren getrokken, alle aders lagen bloot, het xcarlink kastje lag in gebroken plastic stukken erbij en de LiquidAux was ook vernield!!! Wat een chaos aan kapotte bedrading!

De inbreker(s) heeft dus mijn slot geforceerd zonder verdere schade aan het portier te maken. Gaat dit zo makkelijk bij oa de TT???
Vervolgens dus mijn radio meegenomen en getracht audiodelen uit mijn dashboardkastje los te trekken. Dit is niet gelukt, maar alles is uit 'woede' compleet verrot getrokken.

Rare is echter dat het cilinderslot dus met een papiertje terug is gezet zodat het net leek of er nooit ingebroken was...
Of het alarm afgegaan is weet ik ook niet, in ieder geval werkt het alarm nog wel en gaan beide deuren nog gewoon met de afstandbediening op slot.

Morgen zal ik aangifte van de inbraak doen, foto's bijvoegen en de verzekering in kennis tellen.

Echter: Ze hebben een originele Audi Concert 2 radio meegenomen (wat moet je hier nou mee!?) en een hoop schade aangericht in het dashboardkastje, maar ik heb natuurlijk geen losse aankoopbon van de radio die bij de TT kwam.
Hoe kan ik dit indienen en welk bedrag mag ik verwachten?
Kan alleen Audi een nieuw cilinderslot plaatsen of kan ik dit ook doen bij mijn eigen goede (niet Audi) garage?

Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door sweeper
#62425
BALEN Tim.

Je zit er niet op te wachten om je eigen aangifte op te nemen. Ik was in d veronderstelling dat je TT ergens binnen gestald stond.

Paar weken terug is bij mijn ouders in de straat uit een Polo een RNS gestolen terwijl hij op het oprijpad staat, en ook zonder dat het alarm is afgegaan. Ik heb zo het vermoeden dat ze het signaal van de afstandbediening kunnen aftappen om het alarm uit te zetten.

Hier op het forum is ook een TT gestolen uit Amsterdam uit een gesloten apartementsgarage om er later in Vijfhuizen een ramkraak mee te doen op de Rabo. Diegene heeft er ook niets van geweten voordat de politie hem belde.

Criminelen zijn je zowat altijd een stap voor. Wat ze met een oude Concert radio moeten snap ik ook niet.

v.w.b. je cilinder, als je verzekering het vergoed lekker door de dealer laten doen, en dan gelijk alle sloten, sleutels laten vervangen, en nieuwe codes laten programmeren. Anders doen ze het volgende week gewoon weer als de nieuwe radio er in zit.
door gizmointheair
#62431
Tim,

Dit zijn echt van die vervelende dingen je niet op staat te wachten. Ze moeten gewoon van je spullen afblijven!

Waar je helemaal niet op staat te wachten is als ze je auto op blokken zetten en je 18" RS4 ET20 8.5J eronder vandaan halen.

Heb je al een offerte laten maken bij de Audi dealer wat dit "geintje" gaat kosten..? Als de reparatiekosten relatief laag zijn, zou ik het geen verzekering werk laten maken, omdat dan met je verzekering een x aantal treden naar beneden gaat en het jaar daarop meer gaat betalen.
Gebruikersavatar
door denders
#62434
Dit is echt balen om te moeten lezen Tim...
Zit er geen extra scm alarm op?

Succes met fixen van alle ellende die zulke respectloze dieven veroorzaken en ze maar kunnen gaan en staan waar ze willen zonder echte straffen te ontvangen..
door p.wenmaekers
#62436
ELLENDIG!!!!!!

we kunnen er hier in België van meespreken hoor!!
Vorige maand is de radio/gps van mijn echtgenote haar passat bij ons op de oprit opdezelfde wijze gestolen! Geen spoor van inbraak alles netjes gedemonteerd en uitgeplugd!
We waren om 1h thuis thuis gekomen , de diefstal is om 1h30 gebeurd! Na aangifte bleken er een 5tal zelfde modules die nacht gestolen te zijn.Op bestelling dus!! Gelukkig was mijn TT voor onderhoud in de garage en is de bedrijfswagen verzekerd tegen diefstal! Maar inderdaad ellendig...zeker als je het nodig hebt voor je werk...intussen is er een nieuwe module geplaatst vorige week donderdag!! Maandag morgen met verbijstering moeten vaststellen dat het ding voor een tweede maal op dezelfde manier getolen is!
Het huilen staat je nader dan het lachen!
Terug aangifte...computer lezen...sporenonderzoek...
Eerste diefstal is kort na een onderhoud gebeurd...er is een licht vermoeden dat er informatie via de garage uitlekt...maar we kunnen niks bewijzen!
Raad je dus aan ook voorzichtig te zijn nadat je de schade hersteld hebt!
TT tot hiertoe ongedeerd maar als ik dit lees...
Wij gaan zo snel mogelijk een videocamera laten plaatsten!!

Van mij mogen ze terug de handjes afkappen!!!
Gebruikersavatar
door marttin
#62438
Wat een ellende is dat toch iedere keer, een jaar geleden precies het zelfde gehad met de TT, inmiddels is het weer aardig rustig in de buurt, ze hebben toen wel een bende opgepakt.....
Toen wel wat harder te werk gegaan, gewoon zijruit ingeslagen, maar ook geen alarm gehoord :(

Nu altijd de beveiliging erop,zo'n geel stuurslot en dan voor het navigatie systeem, zodat het toch wat moeilijker wordt.

Succes met de afwikkeling
door allewijn
#62440
Ik ga vandaag idd ook een stuurslot kopen. Ook voor mijn andere auto, een golf gti, die zijn ook nog al gewild!
De TT is vandaag voor de jaarlijkse APK en ze kijken gelijk of ze daar slot kunnen vervangen.
Anders laat ik het bij audi doen.
Ik zie, beroepshalve, véél (auto) inbraken. Maar meeste gaan met flinke schade gepaard. Zoals ramen doorslaan of portieren ombuigen.
Dat bij de TT dus enkel het slot geforceerd is en het alarm misschien ook niet eens af is gegaan verbaast me.
Er zijn vele manieren van inbreken, sommige met speciaal gereedschap en professioneel (oostblokkers) en sommige snel en slordig (junks).

Maar nog iemand die wat weet over het bedrag wat verzekering uitkeert voor een originele audi radio
door allewijn
#62459
Vandaag bedacht ik mij een andere oplossing voor het slot:

Ik meen mij te herinneren dat op dit forum het eea stond over blinde afdekplaatjes.
Volgens mij oorspronkelijk afkomstig van de vw golf, maar zelfde vorm als voor de TT mk1.
Dit afdekkapje kan ipv het originele afdekkapje.
Bij het originele afdekkapje zit dus een gat, waar de cilinder uit komt om de sleutel in te steken, maar daar je, zeker aan het bijrijdersportier, helemaal geen sleutel nodig hebt, lijkt het me mooier een blind kapje te plaatsen (en het gat eronder te dichten natuurlijk).
Zo is inbreken de volgende keer moeilijker en ziet het er nog strakker uit ook.
Enige is dus dat ik zo'n kapje moet bemachtigen en deze in de juiste lakkleur moet spuiten.
Wie weet dit artikel/topic nog te vinden?
Gebruikersavatar
door denders
#62463
Is dat niet altijd gelijk bij elke TT dan?
(gezien soms de wazigheid over onderdelen en bouwjaren bij Audi :roll: )
Ik heb n.l. op het bijrijdersportier een "blinde" handgreep meegespoten zitten, alleen aan de bestuurderskant zit een slot in het handvat.
(mocht de zender niet werken..)
Gebruikersavatar
door denders
#62496
Jij hebt toch een A3 Ronnie?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62504
wat maakt dat uit? net of je van een TT de cilindersloten dan niet weg kan laten in de deuren? kan je van elke auto. Ik heb de achter portier handgrepen van een A4 er op zitten.
Gebruikersavatar
door ashiharry
#62509
Ronnie schreef:Ik heb niets eens cilinders in mijn portieren, heb slotloze handgrepen.
Eeh maar als je zender niet werkt , kom je dan nog wel binnen?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]