Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#62430
Ik zou graag de volgende informatie c.q. kennis met jullie willen delen wat ik gevonden heb op een ander forum.

Misschien interessant voor de personen die het nog niet wisten en- /of bezig zijn met hun speurtocht naar een audi TT te zoeken (zoals ik).

In de MK1 serie heb je 3 motoren, de 180pk de 225pk en de V6.

De 180pk heeft een K03 turbo en een intercooler gemonteerd en ziet er als volgt uit:
Afbeelding

De 225pk heeft een K04 en twee intercoolers gemonteerd:
Afbeelding

De V6 ziet er als volgt uit:
Afbeelding

De 3-motoren hebben ook andere uitlaten. De 180pk heeft een afvoer voor een enkele uitlaat, de 225pk een dubbele en de V6 een dubbele met een zwarte volant (omringende kunststof bit).

Bijvoorbeeld, dit is een 225 met een V6 volant voorzien:
Afbeelding


Bron: http://forums.hexus.net/hexus-automotiv ... mark1.html
#62445
@gizmointheair: Ik wil niet lullig tegen je doen... maar 80% van de forumleden wisten dit al. Aan de golf van nieuwe 'even voorstellen' begrijp ik dat er veel nieuwe leden zijn en dat dit voor hen interessant kan zijn. Maar als deze nieuwelingen iets willen weten komen zij er net zo snel achter als jij.

En nog even dit... de 180PK heeft een K03s, de K03 levert 150PK.
Want er zijn niet 3 verschillende TT's gemaakt maar 7. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van het bestaan van de 190PK versie wist... maar goed de andere modellen en hun gegevens ken ik dus wel en ook nog eens uit het hoofdje ;)

Ik noem ze op:
1. 150PK, K03 Turbo, FWD
2. 180PK, K03s Turbo, FWD
3. 180PK, K03s Turbo, Quattro
4. 190PK, K03s Turbo, Quattro
5. 225PK, K04 Turbo, Quattro
6. 240PK, K04 Turbo, Quattro (Dit is de TT Quattro Sport)
7. 250PK, Ongeblazen 3.2 Liter, Quattro

Groeten,
Ramon
#62490
Nog 1 kleine toevoeging op je lijstje Ramon.

De latere 150pk FWD is ook geleverd met een K03s turbo.
Deze is dus met tuning naar 210pk te krijgen terwijl de andere maar tot 190pk zou komen.

Wat verder extra anders was aan de 150pk versie is dat ze een 5 versnellingsbak hadden. Of dat ook voor de latere geldt durf ik niet te zeggen.
#62495
Klopt van die K03s ik heb er eentje uit half 2005 en ben daar achter gekomen van die modificatie.
Er is (max) 220pk uitgehaald, jammer dat ik geen uitdraai uit Aalten heb.
Ik heb geen 6 bak helaas.
#62505
Als we gaan muggenziften is er ook een om en nabij 163 pk gemaakt in Duitsland... want heb ergens de info er zijn er veel meer dan 7, met de mk2 erbij meen 22 uitvoeringen waar je dus gek van wordt als je alles tot in de puntjes moet weten ervan. Als ik t tegenkom post ik het wel een keer, wie houdt er van flink scrollen??? :smt006 :smt005
#62524
Vergeet het legendarische TT kanon met 2(!) gesynchroniseerde motoren niet, alleen die is niet zo uit de fabriek geleverd maar misschien kun je hem kopen hehe :D :smt006 (zie youtube ergens)

sorry, moest t ff zeggen
Kom maar op met die lijst Ronnie!
#62528
Jaaa that's it.. de MTM!
Alles dubbel en een klein mannetje achter het stuur&1000 pk=400 km/h!
Bij 5000 tpm komt pas de grote turbo/duw erbij :oops:
(die kerel is overigens bekend en kan rijden als de beste overal, heb meer van hem gezien..)
#62546
denders schreef:Vergeet het legendarische TT kanon met 2(!) gesynchroniseerde motoren niet, alleen die is niet zo uit de fabriek geleverd maar misschien kun je hem kopen hehe :D :smt006 (zie youtube ergens)

sorry, moest t ff zeggen
Kom maar op met die lijst Ronnie!
Dan hoort Jos met z'n mk1 1.9TDI er ook bij. :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]