Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#62621
>Topic naam verraad al veel he :)
Ik heb nu sinds 2 jaar 273pktjes onder de motorkap(135.000km). volledige lijn + chip + cda airbox.
Dit is allemaal fijn maar ik wil graag meer, heb bij tuing heinz gevraagd wat men opties zijn en die zeggen enkel een zwaardere turbo (ong 7000 euro dacht ik voor 350pk) maar omdat de auto zo oud was wouden ze dat zelfs niet meer doen (ik zou het toch niet gedaan hebben)
Er moeten toch andere opties zijn? Als jullie enig idee hebben hoor ik het graag.
Ik had graag 300 a 310 pk gehaald

Ook merk ik als de motor warm is dat ik pak vermogen minder heb... enig idee waar dit vandaan zou komen?

Ik gebruik deze wagen niet voor dagelijks verkeer maar vooral om 400m sprints mee te doen (legaal ofc) maar ik merk dat ik toch wat te kort kom vandaar dit topic.

Groeten christophe
#62655
Bij een warme motor is de lucht ook warmer die naar binnenkomt via de turbo, warme lucht bevat minder zuurstof dan koude dus vanaar minder vermogen, dan wordt het wel weer gekoeld via de intercooler, maar misschien is daar iets niet helemaal meer in orde(verstopt of vergroten) En is dit ineens ontstaan of isdat altijd al zo geweest.

Meer vermogen denk ook inderdaad andere turbo en injectors zoals hierboven al omschreven

Je kan ook even zoeken op robyrr lid van dit forum, die zit qua vermogen erg hoog
#62657
Meest makkelijke manier... ATP Eliminator turbo. Plug and play turbo (qua aansluiting op het spruitstuk, downpipe en intercooler). Qua prijs mwah, qua prestaties minder dan mwah.

Groeten,
Ramon
#62665
Ik dacht ook eerst dat het te maken had met temp onder de kap en of intercoolers, maar ik merkte het ook als het buiten -10 was en ik al ong 60kmph reed dus weet niet goed...
Zal deze week beide intercoolers controleren of zo mooi vrij zijn. Ik moet ook wel zeggen men cda box is niet echt optimaal geplaatst qua luchtaanzuiging, zal daar eens werk van maken + front mount intercooler

Bedankt voor de replys al, ik ga zeker effe neuzen op de aanbevolen sites.

Als je nog tips en tricks hebt hoor ik het graag grtz!
#62666
De aanzuigbuis (TIP) van het luchtfilter naar turbo kan door de warmte slapper worden, en dichtklappen vanwege de onderdruk. Ik heb een set van Autobhn88 gekocht bij intercoolerparts.nl om zeker te zijn.
Verder zou je met een pressure test eens de andere slangen op lekkage kunnen controleren.
Nog een makkelijke optie om te checken, is de N249 bypass uit te voeren zodat de DV niet onder boost opengezet kan worden door de ECU.
#62675
sweeper schreef:De aanzuigbuis (TIP) van het luchtfilter naar turbo kan door de warmte slapper worden, en dichtklappen vanwege de onderdruk. Ik heb een set van Autobhn88 gekocht bij intercoolerparts.nl om zeker te zijn.
Verder zou je met een pressure test eens de andere slangen op lekkage kunnen controleren.
Nog een makkelijke optie om te checken, is de N249 bypass uit te voeren zodat de DV niet onder boost opengezet kan worden door de ECU.
Press test heb ik recent nog gedaan en nergens een lek, maar van het dichtklappen bij hoge tempratuur wist ik niet dus dat is misschien iets waar ik moet naar kijken.

Ik heb ooit zo eens een set van samco prijs laten maken en dat was toen echt wel pak poen, dus dacht ik ik wacht wel tot er ergens 1tje kapotvliegt :p
#62676
Die siliconenslangen kosten niet voor niets geld, die kunnen flink wat meer verdragend an het standaard spul, ga je verder dan chippen... dan zal je toch aan zo'n set moeten wil je echt genieten van wat er uit de motor aan pk's en koppel gehaald is anderzijds wordt de boel die te slap is samengetrokken en raak je vermogen kwijt.
#62679
exxcaliber79 schreef:
sweeper schreef:De aanzuigbuis (TIP) van het luchtfilter naar turbo kan door de warmte slapper worden, en dichtklappen vanwege de onderdruk. Ik heb een set van Autobhn88 gekocht bij intercoolerparts.nl om zeker te zijn.
Verder zou je met een pressure test eens de andere slangen op lekkage kunnen controleren.
Nog een makkelijke optie om te checken, is de N249 bypass uit te voeren zodat de DV niet onder boost opengezet kan worden door de ECU.
Press test heb ik recent nog gedaan en nergens een lek, maar van het dichtklappen bij hoge tempratuur wist ik niet dus dat is misschien iets waar ik moet naar kijken.

Ik heb ooit zo eens een set van samco prijs laten maken en dat was toen echt wel pak poen, dus dacht ik ik wacht wel tot er ergens 1tje kapotvliegt :p
Oké goed dat je de test gedaan hebt.
De bypass kan helpen i.v.m. het openen van de DV onder boost, wat natuurlijk als vermogens verlies wordt ervaren.
Omdat de meeste siliconenslangen zo duur zijn heb ik je naar Intercoolerparts verwezen. De Autobahn88 slangen zijn wel betaalbaar. Op zijn site staan veel dingen uitverkocht, maar gewoon bellen & vragen. Hij doet veel opbestelling.
#62731
Intercoolerparts heeft idd aantrekkelijke prijzen, zal daar zeker mijn set bestellen.
Nu kreeg ik vandaag mailtje over een hybride k04 turbo dinsdag weet ik de uitslag, als dit meevald is dat wel een leuke optie, en als de prijs meevald anders ga ik ineens voor de grote ombouw denk ik.
#62736
sweeper schreef:Voor turbo e.d. kan je eens bijCeltemp services zoeken/vragen. Ziet er naar uit dat je toch snel al €1500,- kwijt zal zijn, en dan nog installatie & chiptuning.
Site check ik effe.

Jup dus chip op maat + instalatie is al snel nog een 1500 euro erbij dus dan zit je al aan rond de 3000,- als dit het geval is denk ik dat ik toch eerder voor de volledige ombouw ga,

Effe afwachten tot ik de uitslag heb van die persoon die een hybride turbo gaat plaatsen, ook op een 225pk versie tt. dan pas kan je de kost/prestatie afwegen
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]