Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door exxcaliber79
#62733
Toen ik de tt kocht dan had ie ongeveer 110.000km dus ik dacht ik laat hem effe chippen en daarna geef ik hem een groot onderhoud (distributie, pomp enz enz)
Nu had ik het volgende, ik ga naar racewars beetje sprinten sta ik effe stil wil de tt starten en hij wil niet... paar tijden later een enorme knal+ zwarte rookpluim staat op de laatste 15 seconden van dit filmpje blijkbaar heeft iemand dit gefilmd.
Ik heb dit daarna nog ongeveer 10 keer gehad elke keer een plof in de uitlaat en dan start ie weer. nu vandaag is men nokkenas sensor naar de vaantjes... dus ik begin te denken dat ze bij de audi garage men distributie riem tandje mis hebben gestoken.

Wat denken jullie? is ondertussen wel al een dik jaar geleden dat ik de riem liet plaatsen...
Kan de timing zijn veranderd bij het chippen? (ik gok maar wat)
zit ook met een rechte pijp vanaf de downpipe totaan de originele einddemper.

Off topic ik wou het bij technische problemen posten maar ik kan daar blijkbaar nog niet posten dus doe ik het effe hier, hopelijk geen probleem :)
Gebruikersavatar
door denders
#62742
Onbranding buiten je cilinders? Dit is niet best, mengsel verhouding klopt niet ofzo.
Denk dat het aan de tuning ligt. Als je een tandje mis zit met de riem loopt íe echt voor geen meter goed.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62743
Als je riem al ruim een jaar geleden is zou ik eens terug gaan naar degene die de auto voorzien heeft van aangepast motormanagement want iets met de timing van de ontsteking lijkt verkeerd te gaan. Diesel lijkt t wel met zulke pluimen aan rook.

Als je meer info wilt e.d. kun je donateur worden voor 15 euro per jaar ofwel 1,25 per maand.
door exxcaliber79
#62759
Ronnie schreef:
Als je meer info wilt e.d. kun je donateur worden voor 15 euro per jaar ofwel 1,25 per maand.
Ok zal ik effe bekijken, waar moet ik dan doneren? en hoeveel actieve leden telt dit forum?
Gebruikersavatar
door denders
#62780
Je moet even voor info bovenin, club-site selekteren daar staat alles.
Gebruikersavatar
door denders
#62792
Knallen is wat we soms doen maar niet uit de pijp :wink:

Is gewoon een veel te rijk mengsel, ligt aan de tuning denk ik toch.
Laat hem echt goed tunen op maat en je bent er vanaf.
Zeker als je nog meer pk wilt en onderdelen gaat vervangen voor betere.
Straks ligt er vanalles af van je auto :roll:

Maar serieus, het gaat niet lang meer meegaan zo dus snel verhelpen!
door exxcaliber79
#62810
denders schreef:Knallen is wat we soms doen maar niet uit de pijp :wink:

Is gewoon een veel te rijk mengsel, ligt aan de tuning denk ik toch.
Laat hem echt goed tunen op maat en je bent er vanaf.
Zeker als je nog meer pk wilt en onderdelen gaat vervangen voor betere.
Straks ligt er vanalles af van je auto :roll:

Maar serieus, het gaat niet lang meer meegaan zo dus snel verhelpen!

Hij is op maat getuned bij heinz dit is toch wel één van de beter in belgie.
En die knal is laat ons zeggen maar 10 keer op een heel jaar, dus is eerder heel uitzonderlijk. Ik merk ook als ie niet direct aanslaat ik gewoon contakt effe moet afzetten en weer proberen, nie blijven demareren want dan krijg ik de "oerknal" :p
Maar goed als ik andere turbo steek moet ie toch weer op maat worden getuned dus we zien dan wel.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#62832
Ronnie schreef: Als je meer info wilt e.d. kun je donateur worden voor 15 euro per jaar ofwel 1,25 per maand.
Als dit de nieuwe insteek van het forum is gaat de behulpzaamheid wel heel erg hard achteruit.

Als je hem een oplossing biedt, dan is er nog iets voor te zeggen, maar ik geloof niet dat dit gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
door sweeper
#62849
Edgecrusher schreef:
Ronnie schreef: Als je meer info wilt e.d. kun je donateur worden voor 15 euro per jaar ofwel 1,25 per maand.
Als dit de nieuwe insteek van het forum is gaat de behulpzaamheid wel heel erg hard achteruit.

Als je hem een oplossing biedt, dan is er nog iets voor te zeggen, maar ik geloof niet dat dit gaat gebeuren.
Huhh?, wat is dat nou voor een reactie. Hij geeft toch een antwoord naar exxcaliber79.

Als je het verder een beetje gevolg hebt, en een vergadering hebt bijgewoond, dan weet je dat het forum vernieuwd & aangepast is met onderscheid tussen wat gasten, forumleden, donateurs, & clubleden kunnen lezen en/of op kunnen reageren.

Om bijv. het technische gedeelte van het forum te kunnen lezen/schrijven zal je op z'n minst donateur moeten zijn. Verder zijn/komen er nog andere voordelen/extra's zoals korting in de forumshop, meetings, e.d..

Als je dit allemaal niet mee gekregen hebt lijkt het me handig dat de verschillende topic's hierover eens opzoekt.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]