Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Lookingfortt
#62833
Mijn audi TT had een probleem met de koelvloeistof temperatuur, bij lang stilstaan en file rijden liep deze namelijk op tot 110 graden.

Van te voren hierover gebeld met wittebrug en de situatie voorgelegd. Telefonisch had ik al aangegeven dat een aantal componenten recentelijk vervangen waren, NADAT het probleem was opgetreden. De volgende componenten waren al vervangen: distributieriem + alle toebehoren zoals waterpomp, instrumentenpaneel, thermostaat + alle sensors etc.

Wittebrug gaf aan dat zij maximaal 2 uur nodig hadden om het probleem op te sporen. Nadat ik me auto op dag 1 had afgeleverd werd ik in de middag gebeld, het probleem zat hem volgens wittebrug in een defecte thermoschakelaar. Ik zou met analyse en het inbouwen 350 euro kwijt zijn, hiermee ging ik akkoord (er werd nog vermeld dat dit 99% de oorzaak zou zijn). Helaas had men de thermoschakelaar niet op voorraad, dus moest ik één dag wachten.

De volgende dag (dag 2)werd ik gebeld dat het probleem niet was opgelost met het inbouwen van een nieuwe thermoschakelaar, wittebrug gaf vervolgens aan dat het dan het regelapparaat moest zijn. Ook dit onderdeel was niet op voorraad ik moest dus weer een dag wachten.

De volgende dag (dag 3) belde wittebrug mij op dat zij een regelapparaat binnen hadden gekregen, maar dat het inbouwen wel even ging duren. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat het inbouwen van een nieuw regelapparaat ook niet het probleem heeft verholpen. Ondertussen werd het heet onder de voeten van wittebrug, want het probleem was nog steeds niet opgelost en zij wisten het ondertussen ook niet meer, toch wilden zij nog wat dingetjes uitproberen.

Dag 4 was het inmiddels, vrijdag voor het weekend. Wittebrug ging proberen of mij thermostaat wel in orde was . Ondanks dat ik al had aangegeven dat mijn thermostaat al 2 keer is vervangen over de laatste twee jaar wilden zij dat uitsluiten. Uiteraard verhielp een nieuwe thermostaat niet mijn probleem. Telefonisch werd ik hiervan op de hoogte gesteld. Men had de meeste vreemde hypotheses waar het hem nog in kon zitten.

Zo zou het ongelijk lopen van mijn distributieriem dit probleem kunnen veroorzaken of zouden de slangen van mijn radiateur verkeerd om zijn gedraaid (slangen passen maar op één manier).

Uiteindelijk was wittebrug ervan overtuigd dat mijn probleem veroorzaakt werd door een kapotte cilinder kop! Er zou een scheur in deze kop zitten en daardoor komen er uitlaatgassen in mijn koelvloeistof systeem, dit zou dan de oorzaak zijn van mijn probleem. Dit is getest aan de hand van een sluimer (waarom test je dit niet gelijk?)

Wittebrug gaf aan dat mijn probleem verholpen zou worden voor 3500 euro, er zou dus een nieuwe kop geplaatst moeten worden! Ik koos eieren voor mijn geld en betaalde uiteindelijk 550 euro voor deze zogenaamde analyse en liep met een nare nasmaak weg.

Zelf ken ik gelukkig experst op het gebied van motorrevisies etc, dus heb ik vervolgens een afspraak gemaakt en mijn auto bij deze expert achter gelaten. Zij hebben vervolgens mijn cilinderkop getest op druk in het water gezet etc en geconstateerd dat mijn kop goed was en NIET LEK was. Uiteindelijk is me kop wel geslepen en natuurlijk gelijk mijn koppakking etc ook vervangen, uiteindelijk was ik 1200 euro kwijt, maar goed het probleem zat hem toch in de cilinder?

Nadat ik me auto terug had gekregen was het probleem dus nog steeds niet opgelost. De analyse van wittebrug klopte dus niet, 550 euro down te drain.

Uiteindelijke stuitte ik via het internet op ***, hij noemt zichzelf een Audi TT expert. Ik was benieuwd of hij mijn probleem kon oplossen. Een collega van Remco had al snel de oorzaak van mijn probleem geanalyseerd. Het was namelijk een sensortje bij je radiateur die je 2 koelvinnen aanstuurt. Deze werkte niet naar behoren en was dus de oorzaak dat mijn fans niet op tijd aangingen. Daarnaast was er een kleine relay switch die onder me accu zat die vervangen moest worden. Voor een kleine 200 euro was uiteindelijk mijn probleem opgelost, waar audi zelf een week de tijd voor nodig had om vervolgens tot een foute conclusie te komen.

Ik raad daarom iedereen aan om nooit meer zaken te doen met audi Wittebrug.
Gebruikersavatar
door sweeper
#62850
Dat is geen best verhaal, maar waarom die €550,- betalen aan Wittenburg als de oplossing niet eens hebben gegeven. Is dat bedrag alleen arbeidsloon, of heb je de onderdelen ook betaald.
door Lookingfortt
#62854
sweeper schreef:Dat is geen best verhaal, maar waarom die €550,- betalen aan Wittenburg als de oplossing niet eens hebben gegeven. Is dat bedrag alleen arbeidsloon, of heb je de onderdelen ook betaald.
Eigenlijk was het bedrag 1000 euro aan tijd die zij erin hadden gestoken, echter hebben ze mij de helft laten betalen. Op dat moment ging ik akkoord met het bedrag omdat ik een oorzaak van het probleem had geeist (andere garages kwamen er ook niet uit).

Ik heb het defecte onderdeel wat de veroorzaker was, ik heb hier overigens ook contact over met PON, omdat ik geld terug eis.
Gebruikersavatar
door denders
#62871
Pfff wat een afgang!
Ik had hetzelfde met mijn Seat ibi cupra, toendertijd wel adequaat geinformeerd bij de dealer en heb daar nog plezier van gehad enkele jaren voordat de auto wegging!
Was ook zoiets van 245 euro ofzo.
De fans behoorden beide rustig te draaien bij koude motor en airco aan.

Triest, triest dat je bij de erkende dealer (deze dan) zo van het kastje naar de muur als proefkonijn behandeld bent....
Je zou toch zeggen dat dit de experts waren maar helaas, DAAR niet ben ik bang voor iets moeilijkere analyses :roll:

De spullen die hun vervangen hebben en betalen is helemaal kolder (of ik begrijp het niet juist) ik zou zeggen, zet de originele dan maar weer terug en het bedrag komen we wel uit qua zoekuren!

Gelukkig is het weer in orde.
Dat relais geval is het wel vaker, wat ik eerder noemde is een soort van testje/diagnose waarmee je kunt zien dat het stuk is.
door bkwilco
#63134
Ik heb dezelfde problemen gehad met de temperatuur en uiteindelijk ook bij *** beland. Je wordt er prima geholpen tegen een schappelijk uurtarief. Ze kennen de TT op hun duimpje, dus als ik een probleempje heb dan rijd ik liever 100km naar Ermelo dan naar de Audi dealer.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]