Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door J3roen
#63044
1:9 is toch best veel als ik dat zo lees. Helemaal als jij met 270pk 1:11/12 kan rijden ;)
Gebruikersavatar
door denders
#63045
1 op 12,5 gemiddeld, lange ritten constante snelheid max. gehaald 1 op 15,3!
220 pk FWD
door J3roen
#63070
lol... Dat zou je denken inderdaad maar dat valt reuze mee!
Voor de echte snelheidskick heb ik mijn motoren. Of is dat vloeken in de kerk? :)
door J3roen
#63079
Ik heb 2 bejaarde GSX 600 F'jes om mee te "raggen" en een Bandit 650SA voor woon-werk. En als alles goed gaat komt er een KTM SMT990 dit voorjaar erbij. Genoeg keuze dus :)

Ik kan niet wachten op die SMT overigens!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door Tim D
#63080
Met 1 volle tank kan ik precies van Nijmegen naar Parijs rijden. Er zat nog voor slechts 20 km benzine in mijn tank bij aankomst in het hotel....de afstand is ongeveer 500 km en met een gemiddelde snelheid tussen de 130 en 170 op de snelweg.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#63086
ook nog keuze dus welke motor je wilt rijden.

ik denk dat de zomer van jou wel mag komen voor de ritjes op de motor :)

leuk ding trouwens die nieuwe.
door J3roen
#63099
Ja een beetje een luxe probleem wat dat betreft. Als die nieuwe er is dan gaan die 2 GSX'jes weg denk ik..

De zomer / voorjaar mag komen! Hoewel ik gewoon nu ook gewoon doorrijdt hoor. Alleen sneeuw / gladheid houdt me tegen :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#63109
goTTzilla schreef:
J3roen schreef:Wat zou een oorzaak kunnen zijn voor het hoge verbruik? Of is die vraag te generiek?
je rijstijl en je rechtervoet :lol: :lol:
Klopt wel ik kan in 380 km de tank leeg rijden binnen de kom en het buitengebied zonder snelweg te zien... maar ook 680 km halen op alleen maar snelweg km's gemiddeld is het 450 a 500 km op een tank.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#63118
680 kilometer haal ik nooit een keer. dan moet je wel heel rustig rijden gok ik, dat lukt mij in ieder geval niet.

op de boordcomputer geeft ie dat wel aan bij een volle tank en ik rustig weg rij maar dat krimpt heel snel als ik even het gas erop zet :(
door Joannes
#63120
Kijk ook eens op http://www.spritmonitor.de

Gemiddeld verbruik daar ligt ergens bij 1 : 10,5, met uitschieters naar 1 : 14 en 1 : 7.

Als je de auto echt sportief gebruikt en dus de turbo veel moet werken zul je in de buurt van 1 : 7 a 8 uitkomen (heb ik zelf al gemerkt :shock: ).
Als je met 100 km/u op de autoweg rijdt is een tt logischerwijs wat zuiniger.

Uit mijn persoonlijke ervaringen blijkt dat een 180 pk TT onzuiniger is dan bijv. een 528i/328i, Boxster, CLK320.
De turbo geeft weliswaar goede tot zeer goede tussenacceleratie's en op de Duitse Autobahn trekt de wagen goed door tot topsnelheid , maar dit kost dus (veel) brandstof.

Overigens maakt het in de praktijk niets uit of je Euro 95, 98 of wat dan ook tankt.......
Ik tank gewoon Euro 95.
Gebruikersavatar
door sweeper
#63122
Joannes schreef:Overigens maakt het in de praktijk niets uit of je Euro 95, 98 of wat dan ook tankt.......
Ik tank gewoon Euro 95.
Voor het verbruik zal het niet uitmaken, maar voor de motor wel. (pingelen) Het 1.8T blok is vanuit Audi geoptimaliseerd voor 98, dus op de langer termijn is het wel slimmer om 98 te tanken.
door J3roen
#63127
Ik denk dat ik mij er maar geen zorgen meer over ga maken. Ik heb nu net weer even gecontroleerd, en kwam op 1:9.7 bij normaal gebruik.

De winterbanden laat ik ook weer omwisselen. van 17" naar 18". Zal wel weer behoorlijk anders rijden (alleen bij de testrit heb ik met die 18" gereden)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]