Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#63016
Hallo allen,

ik heb gisteren een Viper Pipercross Luchtfilter op mijn 225 TT gezet. Ik vond het geluid eerlijk gezegd niet zo rauw als verwacht (vriend van mij heeft een BMC CDA airbox erop zitten en die klinkt toch lekkerder).

Meer mensen met ervaring met de Pipercross? heb m overigens gelijk weer te koop gezet...dus als iemand interesse heeft in een 1 dag gebruikte Pipercross met goede korting....
Gebruikersavatar
door sweeper
#63018
Dan weet ik niet wat jouw verwachtingspatroon was, maar de Pipercross Viper-kit is 1 van de beste op de markt. (en dat mag ook wel voor die prijs)
Ik ben er nog steeds uitermate tevreden over, en zo'n filter neem je niet voor het geluid, maar voor de kwaliteit & prestaties.
Ik heb wel een aardig dikke brom uit het filter, maar dat is gekomen na meerdere aanpassingen die ik gedaan heb, en daar was het me niet om te doen.
De 2 aanpassingen die het verschil in geluid maakten met de Viper-kit waren, andere turbo zonder silencer, & siliconen slangen set.

Ik kan de Pipercross iedereen aanraden.
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#63019
Hoi Sweeper,

ja ik verwachtte een toename in het geluid vanuit het vooronder, zoals mijn maatje dat ook heeft met zijn CDA.

Mag ik vragen waar jij je cold-air intake hebt zitten?
Gebruikersavatar
door sweeper
#63023
Niet!. hij hangt direct voor het gat naar de bumper, maar staat daar net iets los van. Hij pakt dus goed koude lucht, maar wordt niet belemmerd door de beperkte ruimte van de bumper, en krijgt altijd voldoende lucht aanvoer. Omdat hij ook niet helemaal aansluit kan je het geluid horen.

De weg die het motorgeluid moet afleggen naar het filter is lang bij een 225pk, en zal dus nooit zoveel effect hebben als een ongeblazen motor. Het moet door het inlaatspruitstuk, 2 IC's, een buis in de bumper & rechterkant motor, allerlei slangen, turbo, & LMM.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]