Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#63780
Zoals jullie weten was ik momenteel wat minder actief op het TT-forum, daar ik recentelijk een prachtige full options Golf V GTI (2005) had gekocht.
Deze in november 2010 aangeschaft bij een VW Dealer. Er waren echter toch wat probleempjes met de auto, waardoor hij meerdere reparaties en vervangingen heeft gehad. Alles was in februari 2011 opgelost en sinds die tijd was ik dus aan het genieten.

Tot dinsdagnacht (tussen 15 en 16 maart): Voor mijn deur in Schiedam is de Golf GTI GESTOLEN!!!

Compleet weg...
Ik ben er helemaal kapot van.
Natuurlijk krijg je nu overal te horen dat de Golf V de meest gestolen auto van het moment is, maar daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan.

Het idee dat iemand je dit ontneemt! Keihard voor moeten werken, al mijn energie in gestopt, en nu weg...

Vanaf nu ga ik een onzekere periode tegemoet qua afwachten en verzekering.
Ik ben all-risk verzekerd, maar daar de auto ouder is dan 3 jaar, krijg ik geen aanschafwaarde terug. Ik zal een bedrag horen te krijgen waar ik een naar soort, kwaliteit, staat en ouderdom gelijkwaardig voertuig voor terug kan kopen.
Zal dus 'onderhandelen' worden, facturen van aanschaf en onderhoudskosten, etc. overhandigen.

Het betrof:
Specs en kenteken verwijderd daar auto reeds teruggevonden is

Afbeelding
Laatst gewijzigd door allewijn op di mar 22, 2011 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.
door HansTT
#63781
Wat vreselijk voor je, ik moet er niet aan denken...
Zelf heb ik rijd ik nu twee weken in mijn "nieuwe" golf V R32 full options.
Ik heb de wagen elke nacht binnen en mijn vrouw haar auto staat voor de garagedeur.

Hopelijk vind je hem, in een nog redelijke staat terug. Helaas worden dit soort auto's
vaak gestript voor onderdelen en wordt het casco ergens gedumpt.

Mijn R32 is voorzien van een Bear Lock versnellingsbak slot, misschien is dit in de toekomst iets voor je. http://www.bearlock.nl/

Veel sterkte gewenst !!
Gebruikersavatar
door denders
#63782
Het zit je ook niet mee zeg, ongelooflijk dit te moeten lezen!
Je zit dus maar weer met de gebakken peren op zijn allerzachts gezegd.....
#63783
Bedankt voor de steun...
De GTI had helaas geen stuurslot/pookslot. Maar voor de volgende auto ga iets dergelijks zeker doen.
Helaas is dit allemaal achteraf...
Misschien wel een idee, omdat ik nu even dacht nooit meer een Golf te kunnen/willen kopen ivm diefstalgevoeligheid. Maar met een dergelijke bearlock is dit misschien toch een optie.
Eerst de verzekering afwachten, want ik heb totaal geen ervaring met of ik wel 'genoeg' centen terug krijg...
door HansTT
#63784
allewijn schreef:Bedankt voor de steun...
De GTI had helaas geen stuurslot/pookslot. Maar voor de volgende auto ga iets dergelijks zeker doen.
Helaas is dit allemaal achteraf...
Misschien wel een idee, omdat ik nu even dacht nooit meer een Golf te kunnen/willen kopen ivm diefstalgevoeligheid. Maar met een dergelijke bearlock is dit misschien toch een optie.
Eerst de verzekering afwachten, want ik heb totaal geen ervaring met of ik wel 'genoeg' centen terug krijg...
Niet te gauw accoord gaan met het bod. 2 jaar geleden reed iemans op mijn vrouw haar Ibizaatje. Het bod van de schade expert was werkelijk een fooi te noemen.
Na lang touwtrekken heb ik het bedrag naar redelijke tevredenheid kunnen verhogen.
Er bij in schieten doe je helaas altijd...
#63798
Ongelooflijk dit verhaal!

Zijn ze bij jou binnengeweest om de sleutels te pakken?

Ga in iedergeval niet accoord met het eerste beste voorstel...

7 jaar geleden hebben een stel oosteuropeese criminelen bij mijn ouders (s'nachts)
ingebroken en de autosleutels meegenomen.
Volgende ochtend waren beide auto's weg...1 is gebruikt voor een ramkraak (totalloss)
de andere is later gezien met poolse kentekenplaten.
Politie was te traag...nooit meer terug gevonden!

Gelukkig heeft de (audi)dealer, de verzekeraar kunnen overtuigen met een
een goede/realistische prijs. Daardoor toch nog goed af gelopen.

Wens je veel sterkte toe!
Gebruikersavatar
door sweeper
#63808
Wat balen zeg,, ze moeten je wel hebben. Eerst in je TT inbreken voor een verouderde radio, en nu weer je Golf gestolen.
Het is niet om het te zeggen, maar ik gok op lieden uit het oostblok, die zijn erg gehaaid op wagens van het VAG concern.
Leuk hè open grenzen!!!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#63813
Tim,

Zoiets gun je niemand maar helaas gebeurd het nog altijd veel teveel. Ze zullen je eerst een handelsprijs aanbieden daar moet je nooit op in gaan. Je gaat er helaas vrijwel nooit op vooruit met verzekering cases.
Wel klote dat ze je nu weer moeten hebben en dan je hele auto weg. Wellicht een dienstwagen namaken? die zullen niet zo gewild zijn als een burger uitvoering.

Gr. Ronnie
#63861
Ondertussen het volgende:

:D :) :D IK HEB DE VW GOLF GTI WEER TERUG!!!
:D :) :D

Afgelopen vrijdag is hij al teruggevonden, zo'n 20km van de plek waar hij was weggenomen verwijderd.
Totaal geen krasje/verbreking of wat dan ook zichtbaar en hij is in dezelfde topstaat als ervoor.

Echter kan ik, gezien het lopende onderzoek (nog) niet meer los laten.
De Golf is/wordt in ieder geval zowel electronisch als mechanisch, qua beveiliging op meerdere fronten zodanig geupdate dat diefstal op eenzelfde wijze onmogelijk wordt.

Helaas kan/wil de verzekering niets betekenen in de door mij (nu eigenlijk verplicht) te maken kosten om klasse 5 alarm, mechanische extra blokkeringen en andere hier niet nader te noemen aanpassingen te laten doen.
Het kost me dus sowieso geld, echter kom ik er nu beter uit dan dat ik geld van de verzekering had moeten krijgen om iets 'gelijkwaardigs' aan te kunnen schaffen.
#63863
ik heb je hele verhaal gevolgd maar dit is echt super bericht, mooi voor je.

nu maar goed beveiligen en misschien een idee om een auto ervoor op de oprit te parkeren zodat ie niet mee kan genomen worden?

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Ronnie
#63864
Mooi bericht... ondanks dat t toch een raar gevoel geeft dat die gestolen geweest is lijkt me. Kijk wel eens tv naar die Engelse Politie die met GPS gestolen voertuigen en machines achterhalen wellicht is zoiets een mooi optie. Die extra beveiligingen zorgen dan toch wel voor een lagere premie mag ik hopen?
door HansTT
#63870
Heel mooi dat je je wagen terug hebt !!
Ik kan me voorstellen dat je blij bent, maar toch ook wel bang dat het weer gebeurt.
Lijkt me een vreemd idee dat iemand met zijn tengels aan je liefje heeft gezeten.

Toch een Bear Lock inbouwen ?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]