Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#64178
Zoals geposted, heb ik mijn Audi TT MK1 verkocht, en ben nu op zoek naar een MK2.

Eén van de keuzes die je daarbij moet / kan maken is de keuze tussen de 2.0 TFSI of de 3.2 V6 (even uitgaande van de modellen uit de beginjaren van de MK2).

Als ik een auto koop, dan probeer ik -misschien een beetje raar- er rekening mee te houden, dan de auto ook weer een keer weg gaat. Mijzelf kennende zal dit over 3 á 5 jaar zijn. Het zou mooi zijn, als je de auto makkelijk kwijt raakt, voor een nette prijs. Dit is me met de MK1 ook gelukt, mede door een lage km-stand, kleur, staat waarin de auto verkeerd, opties, uitvoering etc.

Ik vraag me dan af: in welke mate is een 3.2 V6 nog interessant in de toekomst? Denk dan bijvoorbeeld aan milieu aspecten zoals verbruik, CO2 uitstoot, elektrisch rijden etc. Worden we (bijvoorbeeld financieel door de overheid) niet gedwongen in een zuinigere auto te rijden? Ik wil tenslotte nu geen 30k+ besteden, en de auto over een paar jaar aan de straatstenen niet kunnen kwijt raken.

Hoe denken jullie hierover?

(even los van de discussie FWD versus Quattro, meerprijs, geluid etc.)
door HansTT
#64180
Ik zie het zo:
Na het bezitten van meerdere zes pitters (met tussendoor ook vier pitters).
Heb ik nu weer een zes pitter R32. Volgens mij zullen alleen auto liefhebbers de TT, R32, S4, RS4 etc. kopen. Dus dat blijft altijd bestaan.

Wat betreft de VAG 3.2 V6 dit blok is toch wel iets speciaals hoor:
- bere sterk onderin
- heerlijk soepel
- unieke roffel, echt kippenvel !!!
- zelfs bij rustig rijden bromt hij zachtjes als een ingehouden beer.
- verbruik vind ik acceptabel 120/1:10 100/1:12 80/1:14
- als eerste weg 1:6 :-)

Kortom gewoon kopen !!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#64183
Al dat geneuzel om CO2 uitstoot... al die rot drempels t land uit verbannen moet je eens kijken wat een reductie!

Men blijft inderdaad dergelijke auto's kopen.
door HansTT
#64200
Ronnie schreef:Al dat geneuzel om CO2 uitstoot... al die rot drempels t land uit verbannen moet je eens kijken wat een reductie!

Men blijft inderdaad dergelijke auto's kopen.
En zo is het maar krek !!!
Gebruikersavatar
door sweeper
#64205
Gewoon de auto kopen die jij graag hebben wil.
Als je al over de toekomstige verkoopprijs gaat denken terwijl je de auto nog niet eens gekocht hebt, gaat er volgens mij iets mis. :roll:

Wat je ook doet, en welke auto je ook koopt, je verliest altijd. Als dat toch zo is, rij dan maar met een zo groot mogelijke smile op je gezicht, omdat je de leukste auto rijdt. 8)
door ptie
#64209
Nogmaals, ik weet dat een 3.2 V6 een hoop voordelen boven de 2.0 TFSI heeft, maar het gaat mij in deze discussie alleen om de marktwaarde over een aantal jaren, in relatie tot de 2.0.

@sweeper
Ik vind dat je hier heel makkelijk overheen stapt, volgens mij is er niets mis met nadenken over afschrijving op een auto, want daar praat je hier eigenlijk over. Helemaal als het over een bedrag van 30 á 35k gaat.
Gebruikersavatar
door sweeper
#64212
Ik persoonlijk vind van niet, maar ik heb mijn auto's dan ook redelijk impulsief gekocht. Dit is achteraf nog nooit slecht geweest, en mijn vorige auto heb ik zelfs voor € 2000,- meer verkocht dan ik hem gekocht had. Dat was overigens een zilvergrijze Golf IV 2.8V6.

Ik denk wel na over de koop, en gooi m'n geld echt niet over de balk, maar om bij koop van een auto al over verkoop te denken? Sorry, maar nee dat vind ik ver gaan welk bedrag het ook is.

Als ik bewust wil zijn, en na ga denken over mijn auto, dan koop ik wel een Prius. :shock:
Yeah, like that's gonna happen. :roll: NOT! :D
door HansTT
#64217
Ik denk dat er voor vrijwel alle auto's wel weer een koper is.
Kan alleen soms wat langer duren. Zoals ik al aangaf zal een liefhebber precies weten wat hij wil hebben.

Zelfs de Fiat "Multivla" zie ik soms nog rijden.. als dat geen goed voorbeeld is :-)
Gebruikersavatar
door denders
#64220
Een beslissing moet je op gevoel kunen maken maar ik denk dat het heel goed is om de voor- en tegens van een bepaalde auto/model af te wegen, althans zo doe ik het zelf.
Ik duik dan ook altijd zoveel in de materie en wil altijd de meeste opties voor het minste geld :roll: en uiteindelijk kom je dan in het midden uit.

Ik denk dat een V6 model altijd wel een bepaald plekje bij kopers zal blijven.
Het lijkt mij immers een meerwaarde van wat er voorin ligt en het is maar net waar je tevreden mee bent en waar je de auto voor gebruikt met ditto verbruik, dus waar je de eigen grenzen trekt.
Het wordt toch gezien als een extra luxe maar ook bij verkoop.
Daarentegen kun je een 2.0 met dit en dat rijkelijk gevuld met fabrieks-af opties, die ook heel makkelijk weer kwijt voor een nette prijs. Extra's in de vorm van uitvoeringen kijken ze echt wel naar bij verkoop.

Dit gezegd te hebben is het natuurlijk ook weer zo dat als je een standaard model neemt je ook minder betaald en voor het verschil later er dingen aan kunt doen, maar die zie je bijna nooit meer terug bij verkoop die investering(en) en als een auto fabrieks- af zo is, zie je dat wel weer terug in meerwaarde.

Dat zal dan niet de doelgroep zijn die badges op een auto plakt en dat de auto die opties dan helemaal niet heeft, maar ik denk dat zal bij de TT reuze zal meevallen.
Dat ligt vooral aan de doelgroep en wat de auto op de markt nog waard zal zijn.

Alles naar economische waarde van de tijd waarin de auto verkocht gaat worden, maar omdat jij ook zoekt naar een auto waarnaar ik persoonlijk ook zou gaan zoeken na de Mk1 begrijp je me vast wel.

Qua impuls volgen na alles goed uitgezocht te hebben over je te nemen beslissing, is natuurlijk een hele goede leidraad als je een beetje verstand hebt van techniek en een paar cc autobloed hebt stromen.

Gaanderweg stel ik mijn eisen ook vaak nog bij hoor, meestal is het dan het bedrag wat toch ietsje hoger wordt als verwacht :mrgreen:
Jij zoekt een auto voor een prijs waar je zeker wel wat voor mag verwachten met weinig kilometers.
Persoonlijk heb je bij de 2.0 versie wat meer mogelijkheden en ik zou zoeken naar een model met extra modelopties.
Helaas ben je in NL zo 5000 euro duurder uit dan in Duitsland vaak en Slines zie ik niet veel in NL.
(je moet er wel de zin en tijd voor hebben om een auto daar te halen)

Wat jij wilt en zou moeten kopen, kan alleen jij zeggen.
Persoonlijk vind ik naast uitvoering, bouwjaar en kilometers ook erg belangrijk.
Qua restwaarde denk ik persoonlijk dat je toch (niet veel) wat inlevert op een 3.2
door ptie
#64222
Dennis, bedankt.

Ik heb in mijn openingspost er een vrij moeilijk verhaal van gemaakt, maar de primaire vraag is eigenlijk: ga je op een 3.2 V6 veel meer afschrijven tov een 2.0 TFSI?

Jullie denken dus van niet :)

Gezien de richting waar het auto rijden heen gaat (zuinigere, kleinere motoren, elektrisch rijden), vraag ik me dat dus af :)
Gebruikersavatar
door denders
#64223
Graag gedaan, altijd leuk een andere auto overdenken..hoort er ook bij!
Wat de markt verder doet is koffiedik kijken eigenlijk, of Cruijff zou zeggen de bal is rond...
Aanschaf nu van 3.2 ligt toch in NL zo 5-6000 euro hoger als bij eenzelfde 2.0 (een niet te verwaarlozen verschil dus!)

In Duitsland een standaardmodel 2.0 / 80.000km heb je voor zo €20.000,-
Een 3.2 vergelijkbaar zit op €23.000 - €25.000 voor niet nieuwer dan 2007
Een 2.0 Sline enz. komt met vergelijkbare standen op hetzelfde als de 3.2 uit.
Soms kom je nog wel lage kilometerstanden voor ietsje meer geld tegen maar vaak zijn het jongere auto's en dan evenredig naar jaartal duurder. Ook zag ik een standaard 1.8 (zit best veel op) uit 2010 voor nog geen €19000,- euro bij een dealer.

Het loont dus wel om in Duitsland bij een dealer te gaan shoppen en als je niet om dealergarantie geeft heb je nog iets (niet veel) voordeel want je moet natuurlijk nog wel invoeren.


Maarre.. je zit me wel weer lekker te maken he!:roll:
(ook al ben ik nog zeer tevreden met mijn Mk1)
Heb ook even gezocht in NL en een "leuke" gevonden voor je (met een beetje extra's :wink: ) als je 80K + niet erg vind:
http://www.autokopen.nl/tweedehands-aut ... 17#details

Geloof dat ik even naar die dealer ben inruilen, alles erop wat ik zou willen!
haha :smt006

Nogmaals het verschil met Duitsland scheelt je ook echt wel zo 5000 euro ex. kosten importeren.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#64226
Op een 2.0 TFSi zal je meer afschrijven in verhouding, reden:

2.0 TFSi zal er veel meer aanbod van zijn en te koop staan door de lagere aanschafprijs nieuw
3.2 V6 wordt minder verkocht nieuw dus een kleiner aanbod uiteindelijk houdt die prijs ook normaal gezien wat hoger

regelgeving... uiteindelijk blijft men ze toch kopen, v6 rijden als ik dat toentertijd in 2005 had kunnen betalen was het geen 1.8T 225pk geweest, maar goed dat reed ook niet slecht ;)

Je moet afgaan op je eigen gevoel wat geeft je de beste beleving? wat wil je uiteindelijk van je geld qua genieten? afschrijven doen ze beide de 2.0TFSi harder doordat dat aanbod groter zal zijn en blijven.
Gebruikersavatar
door denders
#64234
Zou dat nou veel verschil zijn die 2.0TSFi of een nieuwere huidige 1.8TSFi?
Misschien voor of na op maat tuning wel?
door ptie
#64236
@Dennis

Die link kende ik ook :) Ik zoek een automaat, en dit is een handbak.

Houdt er rekening mee dat in Duitsland er nog wel 4 á 5k BPM bijkomt. Persoonlijk denk ik dat bij importeren het financiële voordeel bij een auto van 4 á 5 jaar oud niet meer zo groot is. Even los van de andere voordelen die een auto uit Duitsland halen heeft (bijvoorbeeld beter aangekleed).

Ik heb wel een goede garage die veel auto's importeert voor haar klanten, de opdracht gegeven rond te kijken.

Maar goed, terug naar de discussie :)

De meningen zijn hier dus: lekker voor de 3.2 gaan.

Grappig, op het Audi forum neigt men meer naar de 2.0, op het Autoweek forum zijn de meningen verdeeld.

Fijn is dat :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]