Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#64244
Zoals in een ander topic (3.2 V6 anno 2015) gemeld, ben ik op zoek naar een Audi TT MK2. Naast de motorisering, is ook de kleur nog niet bepaald (keuzes, keuzes).

Ik ben op zoek naar een witte, rode of zwarte (in die volgorde).

Van rood wordt vaak gezegd dat het een moeilijk te onderhouden kleur is. Ik heb dit zelf ook ooit ervaren met mijn eerste autootje, een Peugeot 306 uit 1995. Toen ik deze in 2003 aankocht, was de motorkap bijvoorbeeld niet meer zo mooi rood (bijna roze), als dat deze moest zijn.

Is dit anno nu nog steeds zo? Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik een rode TT uit 2006/2007 aanschaf, ik niet meer met dit soort problemen geconfronteerd wordt (mits goed onderhouden).
door ttrob
#64245
ik heb naast de TT ook een rode golf 4 bj 2003 en die vertoond nog geen enkel teken van verkleuring. Ik was de auto regelmatig en poets `m 1 a 2 keer per jaar. Ik denk dat je bij de TT mk 2 je dan ook geen enkele zorgen hoeft te maken over verkleuring oid.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#64249
Lakken van tegenwoordig verkleuren niet zo snel meer, dus rood kun je met een gerust hart aanschaffen als dat op een MK2 zit.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64273
rood is een mooie kleur voor op een TT!! de lakken van tegenwoordig verkleuren niet meer aangezien er blanke lak overheen gespoten wordt.

als ie schade gehad heeft wil het wel eens zijn dat ze dat niet doen waardoor je kleurverschil krijgt met de tijd maar fabriek af zit er zeker blanke lak op.

een tijd terug was er ook een forumganger genaamd ROKKY. deze had ook zo`n kleur en vondt het hem niet mis staan.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]