Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Rinze
#64268
Hallo leden.

Ik heb een nieuwe baan gekregen en moet nu 500km per week rijden. met de verschrikelijke hoge benzine prijzen kan mijn audi niet uit. en ik peins er niet over dat mijn 1.8 turbo 132kw + chip van de *** moet gaan verkopen of in een andere auto moet rijden:(
steeds meer mensen stappen over op LPG.

Wie kan mij helpen met mijn vragen?
is het rijden op LPG een probleem met een chip?
is het goed voor mijn auto naar 180.000km?
Wat kan ik het beste doen, heb er wel 3000euro voor over..


Groet,
Rinze
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64281
moet je forumlid NILS even een pb sturen, die had lpg in z`n TT met opgevoerde motor. hij heeft hem nu niet meer maar kan je er alles wel over vertellen.

p.s ik heb je volgens mij nog nooit gespot in sneek

grTTz. dennis
door Rinze
#64307
Rij niet zo vaak door Sneek. kleine stad dus kan alles mooi op het fietske doen. jij kwam ook uit Sneek toch?

gr
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64345
stuk of 3 volgens mij en 1 zwarte mk1. ik heb een grijze mk1 met zwarte s8 wielen.

maar genoeg off topic, succes met je lpg installatie :wink:
door emanuel
#64946
Zo ff oud draadje ophalen.
Ik rijd nu een aantal jaren met LPG in mijn TT. Ik heb een andere motor (165KW), dus mijn ervaring hoeft niet 1:1 voor jouw motor te kloppen. De eerste 90.000 Km was er geen vuiltje aan de lucht, maar daarna ging hij slecht lopen. Er bleek een uitlaatklep te zijn verbrandt. Door het LPG wordt deze heter en zal daardoor sneller inslijten. Op een gegeven moment sluit de klep niet meer en zal verbranden. Dit kostte me een koprevisie van € 2300,- Voor dat geld kan je veel benzine kopen! Nu heb ik inmiddels 120.000 Km op LPG gereden en is laatst de verdamper stuk gegaan, weer € 450,- extra kosten. Al met al heb ik door de hele operatie slechts enkele honderden auro's bespaard. Ik hoop voorlopig van de ellende af te zijn om nog wat extra terug te verdienen. Als ik het opnieuw moest doen had ik de LPG installatie er niet in laten bouwen.
Gebruikersavatar
door denders
#64958
Dat is minder om te horen emanuel.
Dus bij benadering van voorkoming van problemen is het aan te raden om eerst een modificatie te laten uitvoeren op de Mk1 motoren?

Of heeft slijtage er iets mee te maken want je zegt de eerste 90.000 kilometer op gas en hij had daarvoor al geruime tijd op benzine gelopen of vanaf nieuw gas?

Hopelijk vanaf nu weer gewoon plezier ervan!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64965
je moet bij lpg op je auto rekenen dat je bij +/- 100.000km. een motor revisie hebt.

dit is altijd al zo geweest, meestal wordt er dan ook een lpg kop op gezet omdat lpg warmer wordt bij de verbranding zoals je al aan gaf.

ik blijf er bij dat je op gas koken moet en niet rijden maar dat is mijn mening :)
door emanuel
#64993
Bij de revisie zijn er speciale harde klepzittingen geplaatst waardoor het probleem verholpen zou moeten zijn. Mijn motor had al 135.000 Km op de klok toen ik er LPG in heb laten bouwen.
Ik hoop nu voorlopig uit de kosten te zijn.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#65008
zeker weten. een motor komt als benzine ter wereld en is getest met die brandstof. gas wordt warmer en daar is de motor niet op getest.

bij de motor revisie worden er dus betere onderdelen voor het gebruik op gas gemonteerd. je kan nu sowieso weer een ton mee zonder motorproblemen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]