Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#64444
Hallo mensen,

Ik heb afgelopen oktober een Audi TT gekocht bij een Autobedrijf in Dalfsen.
Het is een bedrijf dat auto's uit het buitenland haalt en in Nederland verkoopt.

Bij de aankoop kreeg ik ook alle boekjes enz..
Met de Duitse keuringen enz..

Nu wilde ik vandaag een lakstiftje bestellen bij de Audi dealer en vroeg ik tevens om de kilometerstanden van de laatste keuringen in Duitsland, deze bleek op 158.000 te staan, terwijl ik de auto op 64.000 had gekocht.. :shock:

De auto zag er zowel van binnen en buiten prima uit dus dat zat wel goed dacht ik..

Dit bedrijf is niet bij de Bovag aangesloten..
Kan ik hier rechtmatig nog wat mee??

Alvast bedankt voor jullie reactie!


Groeten Jordi


Edit by moderator: De exacte naam van het bedrijf is verwijdert, tot feitelijk aangetoond kan worden dat de informatie klopt geen bedrijfsnamen noemen wat schade kan toebrengen aan bedrijven die er wellicht geen schuld aan hebben.
#64446
Rechtsbijstand verzekerd? zo ja die gaan inschakelen. En informatie zwart op wit via de Audi dealer zien te verkrijgen. Als particulier heb je in ieder geval je rechten maar hoe of wat? dan heb je juridisch advies nodig iemand met kennis op vlak van consumenten rechten. geen rechtsbijstand verzekering ga dan maar eens juridische info inwinnen en wat je rechten zijn.

Verder ken ik de feiten niet dus kan er verder niet op reageren.
#64453
Als die meneer daar nog zit en niet met de noorderzon vertrokken is, kun je de koopovereenkomst laten ontbinden, of hem het verschil in waarde terug laten betalen. Als ie daar niet mee akkoord gaat kun je naar de kantonrechter (<5000 euro) of de normale rechter, maar daarvoor moet je wel een advocaat meebrengen. Let wel: rechtzaken kosten een boel geld en leveren je geen garantie dat er daadwerkelijk ook betaald wordt.

Maar ik hoop op een goede afloop voor je iig. Hoe dan ook, met zelf 240k op de klok hoef je er voorlopig niet bang voor te zijn dat hij vanwege de kilometerstand uit elkaar valt.
#64456
creative117 schreef:Zie ik hier een zwart lijstje aankomen......
Schiet niet op, die lui verhuizen en veranderen zo snel van naam, dat kun je nooit bijhouden. Als paddestoelen schieten ze uit de grond, en even zo snel zijn ze weg.

Tenzij deze garagist ook niet beter wist (rijm), maar 't is wel hun beroep om daar voor in te staan.
#64457
Wellicht is het mogelijk om op internet meerdere gedupeerde te vinden en de handen ineen te slaan. Op deze manier kunnen eventuele advocaatkosten worden verdeeld. De koop is in ieder geval te ontbinden. Er is onder meer sprake van opzet en dwaling. Boek 6 van het burgerlijk wetboek geloof ik. Kijk anders even op www.wetten.com. Met de steekwoorden ontbinden koopovereenkoms, enz.
#64468
dat is niet zo mooi om te lezen, stelletje flikkers daar!!

hoop dat je een goede oplossing vindt en die lui laat betalen. zijn ze niet van plan om te tegemoet te komen de naam goed zwart maken op alle forums hier in NL

sterkte toegewenst met de ellende die dit met zich mee brengt.
#64493
Heb al verschillende Audi s in Duitsland gehaald en ter plaatse bel ik met mijn dealer in Belgie en krijg dan gans de historie en heb het 1 maal meegemaakt dat er 100000km af gedraaid waren en echt waar je zag er niks van maar tot dusver nog geen slechte koop gedaan;Tja is erg maar de dag van heden moet je voor aankoop alles checken om geen teleurstellingen te krijgen...wens de eigenaar toch veel succes.
Leo
#64498
Tja, vervelend, ik kan je frustratie begrijpen maar om je recht te gaan halen zal nog heel moeilijk worden.

Gelijk hebben is 1, gelijk krijgen 2.

Je moet je afvragen of het je waard is. Hoeveel heb je vorig jaar betaald voor je TT ? Van welk bouwjaar is de auto ? Heb jij echt zelf navraag gedaan over de km stand voordat je tot koop overging ? Hoe kun JIJ bewijzen dat de auto meer heeft gereden ? De handelaar kan beweren dat hij nergens van wist en dan sta je mooi te kijken..........
Als de wagen verder goed rijdt is er inho weinig aan de hand. Zelf rij ik een TT met (aantoonbaar) 223000 km en de wagen rijdt nog perfect. Een ton meer of minder maakt voor een goede TT niets uit. Een vriend van mij had een oude 325i gekocht van een ouder echtpaar dat die auto al 10 jaar had gehad. Bleek achteraf ook een ton te zijn teruggedraaid al voordat dat echtpaar de auto had. Aan de wagen zelf was het niet te zien.

Je kunt je rechtsbijstand eens vragen natuurlijk. Maar als je zelf niet zo'n verzekering hebt zou ik het gewoon laten voor wat het is en eea als leergeld beschouwen.
#64515
Je hebt als consument ook een onderzoeksplicht inderdaad, je zal aan moeten tonen dat de wederpartij het wist anders wordt het erg lastig. Ik koop een auto niet eens als alle 4 de sleutels er niet compleet bij zitten met code etc. want ook dat vind ik een belangrijk punt om de gehele historie te vertrouwen.
#64521
Ik heb 2 klapsleutels en een noodsleutel / codes alles van de dealer meegekregen.
Heb jij er 4 dan Ronnie?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]