Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#64537
ptie schreef:Je hebt inderdaad een 4-tal sleutels. 2 klapsteutels, een noodsleutel, en een soort van garagesleutel oid. Die laatste had ik ook niet meer hoor :)
Ow, ik schrok al, dacht 4x klap of iets dergelijks.
Nee klopt toch, dan heb ik er 4 bij m'n TT :roll:
#64550
Gisteren een aflevering gezien van de rijdende rechter in de regio (check your uitzending gemist). ook een gevalletje van terug gedraaide KM stand. Het autobedrijf was echter niet aangesloten bij de bovag dus naar de geschillencommissie was zinloos. Dan moet er dus naar de kantonrechter gegaan worden die in de meeste gevallen, evenals de geschillen commissie , wel ontbinding van de koopovereenkomst uitspreekt, echter het is zo'n gedoe, dat meestal, en dat was dus ook het voorstel van de rijdende rechter, de garagist te wijzen op het probleem, en dan te hopen dat deze, met een mogelijke rechtsgang in het vooruitzicht, de zaak netjes afhandeld. In dit geval was dit een jonger moter monteren...... Je zou ook een x bedrag kunnen opeisen, is wel net zo makkelijk, en als hij goed rijdt..., dan blijft hij dat benst wel doen als je er zuinig op bent.

Anyway, succes.

GegroeTT,

Roger, AKA creative117

ps, stond er in de How To op deze site voor de aankooptips dan niet als eerste punt dat je op basis van het chassienummer de historische gegevens bij alle dealers in de wereld kunt opvragen......
vragen? Zonee, dan kun je de club misschien nog aansprakelijk stellen.:D :D :D :D :D :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :oops:
#64553
Er staat momenteel weer een import TT bouwjaar 2000 met zo'n lage km stand (92000) te koop......mooie auto overigens.

Wat ik niet snap is : heb je het onderhoudsboekje wel goed bekeken ? Ik bedoel : daar moet toch de originele wagensticker op blz 2 geplakt zijn. Dat men boekjes namaakt weet ik, maar om aan zo'n unieke wagensticker te komen lijkt mij echt niet zo makkelijk.
#64556
Joannes schreef:Wat ik niet snap is : heb je het onderhoudsboekje wel goed bekeken ? Ik bedoel : daar moet toch de originele wagensticker op blz 2 geplakt zijn. Dat men boekjes namaakt weet ik, maar om aan zo'n unieke wagensticker te komen lijkt mij echt niet zo makkelijk.
Wel of geen sticker bepaalt niet of een kilometerstand is teruggedraaid, dus wat heeft dat hier nu mee van doen?
#64558
Nou : het lijkt me sterk dat je in het originele onderhoudsboekje met originele sticker en de ingeschreven vorige eigenaren de beurtregistratie kunt wijzigen zonder dat dit opvalt.

Als deze TT al 158000 km geregistreerd had bij Audi dan MOET dat ook in het onderhoudsboekje terug te vinden zijn. Er moeten dan MINIMAAL 5 longlife beurten of nog meer "niet-longlife-beurten" geregistreerd zijn plus de daarbij behorende km standen en datums.
Correct ?

Als je dan documentatie erbij krijgt met zgn. 64000 km totaal gelopen historie dan heb je in ieder geval niet het originele onderhoudsboekje met originele sticker erbij gehad en dan had er een rode lamp bij je moeten gaan branden.

Helaas meldt de topicstarter zich niet meer, het zou wel interessant zijn te vernemen welke papieren hij bij de auto heeft gekregen ?
#64563
denders schreef:Ik heb 2 klapsleutels en een noodsleutel / codes alles van de dealer meegekregen.
Heb jij er 4 dan Ronnie?
2 welbekende klapsleutels
1 moedersleutel met code en los de code op zo'n sticker in een labelhouder erbij
1 hotel sleutel is veelal van kunsstof

Je moet niet zo schrikken haha
#64564
creative117 schreef: ps, stond er in de How To op deze site voor de aankooptips dan niet als eerste punt dat je op basis van het chassienummer de historische gegevens bij alle dealers in de wereld kunt opvragen......
vragen? Zonee, dan kun je de club misschien nog aansprakelijk stellen.:D :D :D :D :D :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :oops:
Je korte lolbroek weer uit de kast gehaald met dit mooie weer Roger? en t is chassisnummer :smt004

t is algemeen bekend dat er in de wet staat dat je ook als consument een onderzoeksplicht hebt...
DEKRA aankoop keuring is als je zelf geen bal verstand van auto's hebt de beste optie, ze komen ook naar de locatie toe, t kan je 300+ euro kosten maar dan kan het veel ellende voorkomen.
ANWB aankoop keuring heeft bij mij een slechte ervaring weergegeven gelukkig moest de koper van mijn toenmalige TT afrekenen ik had het nimmer betaald wat een aanfluiting bij die organisatie oktober 2006 was dat, wellicht dat het verbetert is maar de DEKRA is wel een organisatie die het goed voor elkaar heeft.
#65035
Het in de eerste post genoemde autobedrijf heeft contact gezocht met Audi TT Club Nederland, de naam is verwijdert en algemeen weg geschreven in de eerste post. Tot feitelijk is aangetoond dat het gesuggereerde klopt mag de bedrijfsnaam niet concreet genoemd worden om financiële schade aan bedrijven te voorkomen die er wellicht geen schuld aan hebben aangezien een dergelijke post jaren nasleep kan hebben door archivering in de zoekmachines.
#65037
Hey Audi TT club Nederland, welkom op dit forum en gefelicteerd met je eerste bericht. Stel je je wel even netjes voor, dat wordt hier wel op prijs gesteld...... ghi ghi ghi.

@ Ronnie: De korte lolbroek heb ik nu inmiddels aan...... Daarvoor was het voorheen nog net wat te koud. Mocht ik je niet meer spreken of zien, veel plezier in de UK, zoals ik heb kunnen lezen ga je mee als navigator en fotogr-aa(p)(f). Pas wel op, de heggetjes staan daar een stuk dichter op de weg dan in Nederland, niet dat je van de heggetjes veel last zult hebben als je uity het raam hangt te fotograferen alswel van de ................. tegenliggers...... Dus ik hoop op een behouden terugkomst.
#65039
De post van Audi TT Club Nederland kan ik niet helemaal plaatsen ?

Als het bedrijf in kwestie hier meeleest en er behoefte aan heeft om voor zijn rechten op te komen dan zou men als men een beetje serieus is ZELF hier kunnen posten. Dan kan de lezer tenminste de visie van beide partijen in zijn eigen mening/oordeelsvorming meenemen.
Dit is toch geen juridische site waar men niet openlijk over vervelende zaken mag praten ?
De autowereld is nu eenmaal zo.
En in NL is er toch ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting ?

Als ik tevreden ben over een deal en de naam van de betrokken garage hier post dan mag dat toch zeker ook ?

Op autoweek.nl bijvoorbeeld kan een ieder zijn mening geven over een garage. Daar wordt men naam en toenaam geschreven zonder dat iemand het verhaal in twijfel trekt.
Daar wordt ook niet achteraf de naam verwijderd door de redactie.........

Just my 2 cents..............
#65041
Wij zijn Autoweek niet!

Ik zou met mijn bedrijf ook niet een klacht van een klant op een forum behandelen, maar met de klant zelf, daar zijn fora niet voor bedoelt. Als het bedrijf er met de klant uitkomt blijft er toch een onnodig negatieve lading over richting dat bedrijf.

Iedereen kan fouten maken, maar het verschil zit hem erin he het opgelost wordt.

Mocht blijken dat het bedrijf het niet oplost, dan heb je wat mij betreft elk recht om hem een negatieve beoordeling te geven, met naam & toenaam.
Tot die tijd is discretie wel zo netjes.
#65054
Iedereen kan inmiddels via google te weten komen over welke garage het hier gaat.

Tip : als jullie discretie willen zou ik OOK de plaatsnaam verwijderen ?

Nog iets : zodra je een auto koopt bij een bedrijf dat NIET is aangesloten bij de BOVAG weet je eigenlijk dat de kans op dit soort vervelende zaken groot is. Zo is J..... in R'dam inmiddels "berucht", maar bestaat ook nog steeds. En dan zijn er bijv. nog de nodige bedrijven in Apeldoorn.

Overigens ken ik genoeg voorbeelden van fora waar wel een - interessante- discussie gevolgd kon worden omdat ook de tegenpartij zich had aangemeld en zijn mening gaf.

Blijft onverlet het feit dat het jammer is dat de topicstarter zich niet meer heeft gemeld. Ik zou bijv. ook willen weten of er op de verkoopfactuur een km stand is ingevuld. Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor anderen wellicht leerzaam ?
#65055
Klopt, met google kan je vast wel het één & ander vinden als je gaat zoeken, en als het bedrijf zelf wil deelnemen aan een discussie is dat prima.

Ondanks alle info die er te vinden is over bepaalde bedrijven op internet, zijn er genoeg mensen die zich blijkbaar op willen laten lichten.

Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar de omstandigheden rond de koop, en hoe het gaat met de klacht naar dat bedrijf toe, en hoe zij het behandelen, maar ik gok dat ze samen een afspraak gemaakt hebben om radiostilte in acht te nemen. (hij is al bijna 10 dagen niet online geweest hier)

Het zou inderdaad een leerzaam topic kunnen zijn voor anderen bij de aankoop van een auto. Je hoeft een bedrijf niet in een negatief daglicht te zetten, maar wel de opgedane ervaringen te delen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]