Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Omelee
#64524
Ik wil mijn TT (een Roadster Quattro 224pk uit november 1999) in de wintermaanden overdekt stallen.
De accu wil ik verwijderen om die aan de druppel oplader thuis te hangen.
Wat kan ik verwachten aan ellende als ik de accu eruithaal om hem er later weer in te hangen. Dit ivm het alarm en andere electronica?

Zijn er verder nog tips mbt het stallen?
Gebruikersavatar
door sweeper
#64527
Volgens mij kan je net zo goed de accu erin laten zitten, en hem aan de lading zetten. Als je de accu er lange tijd uithaalt zal alles zich resetten naar een basisstand.

Ook al staat de wagen binnen, dan zou ik toch nog een autohoes er overheen doen.
Gebruikersavatar
door denders
#64531
Zou ik ook doen met een hoes, op internet kun je heus nette vinden die behandeld is tegen invloeden/schimmel.
Op mijn werk staat altijd een Porsche 911 (964 type) waar weinig mee gereden wordt en zelfs een paar maanden stil heeft gestaan :cry:
Dat ding is wit maar die zag je elke dag zwarter worden!
Gelukkig is de eigenaar toch gekomen want hij stond anders en was zowaar gewassen...

Maarja, stilstand in een normale situatie is ook achteruitgang, mechanica moet bewegen en vloeistoffen warmlopen maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64547
je kan het beste zoals eric al zegt de accu laten zitten, zo houd alles spanning en gaat je alarm ook nog eens af als iemand er iets mee van plan is.

als je de accu demonteerd en later weer monteerd is de ecu het geheugen kwijt en zal ie zich stukje bij beetje weer gaan bijstellen aan jou rijstijl.

mooi zitten laten dus :wink:
door Omelee
#64551
ok, dus accu laten zitten. betekent dus geen winterstalling, want zij willen de accu eruit. Dus wordt oprit van het huis. Ook gaat er dan een hoes overheen.

Als het ding 6 maanden stilstaat is dan de accu leeg?
Of raden jullie aan om iedere week/2 weken/maand, de auto te starten en even te laten lopen?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64552
het demonteren is natuurlijk wel mogelijk, je moet alleen de eerste paar honderd kilometer niet teveel van je auto verwachten aangezien hij zich weer zo zal instellen als eerst met jou rijstijl.

stalling in een berging zonder accu is altijd beter dan buiten met accu :wink:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64554
ik zag trouwens dat je nieuw bent hier, we stellen het op prijs dat je je even
voorstelt. Weren we meteen met wie en wat we te maken hebben

grTTz. Dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#64555
Dan liever zonder accu binnen. Buiten met een hoes kan krassen geven in de lak omdat door wind de hoes over de auto schuurt.
Het is zo wie zo verstandig om af & toe de auto tot leven te wekken, en rijden omdat bijv. ook banden last kunnen krijgen van lang stilstaan. (vervormen)
door Omelee
#64557
Zo te lezen aan de reacties, is het het beste om de auto binnen te stallen met hoes erover heen. Om de zoveel tijd de auto een stukje te verplaatsen voor de banden.
Accu eruit en aan de druppel lader. Gaat er overigens geen alarm af als de spanning eraf gaat?

@Dennis: Ik zal mezelf voorstellen als ik de auto daadwerkelijk in bezit heb, met een aantal foto's erbij. Omdat ie 11 jaar oud is, laat ik hem eerst keuren door de DEKRA ism de AutoTrust basisgarantie. Als dat allemaal goed is, wordt ie daadwerkelijk aangeschaft.
Gebruikersavatar
door denders
#64569
Kun je dan in de winter niet rijden door een of ander? Alaska is het hier nou ook weer niet :wink:
Binnen is altijd beter natuurlijk, je hebt prima hoezen (niet goedkoop) die krassen echt niet en zitten netjes om je auto.
Om mijn Porsche 944S2 had ik vaak zo'n ding zitten als ie ff stil stond.
Maar ik ging er elk weekend even een stuk mee rijden of om de 2 weken.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64578
sommige alarm systemen gaan af als de spanning van de auto weg valt de andere weer niet. uitproberen dus :)
Gebruikersavatar
door sweeper
#64595
Als het alarm OEM is, dan is hij uit te zetten met 1 van de knopjes in de midden console.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64608
dat is toch alleen voor de sensors binnen in de auto uit te schakelen voor als
je bijvoorbeeld een hond in je auto hebt zitten of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64615
zal het wel eens even uitproberen binnenkort en even in de beschrijving lezen die ik van joop gekregen heb :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]