Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#64546
Zoals vast bekend, ben ik op zoek naar een MK2. Dit moet een S-line worden. Na enig onderzoek, heb ik dit kunnen verzamelen over het S-line pakket op de MK2:

S-LINE interieur
  • 18" 5-spaaks velgen / 19" 20-spaaks velgen / 19" dubbele 7-spaaks velgen
  • S-line sportonderstel, 10mm verlaagd
  • Driespaaks, zwart geperforeerd lederen sportstuurwiel
  • Verkorte schakelpook, gehuld in geperforeerd leer; manchet en handremgreep in zwart leder
  • Lichtschakelaar, spaken stuurwiel, deurhandgrepen uitgevoerd in aluminium, evenals decorlijsten middenconsole en handschoen vak; pedalen en voetsteun uitgevoerd in RVS
  • Zilverkleurige stiksels in stoelen, stuurwielring, handremgreep en schakelpook
  • Hemelbekleding in zwart
  • Sportstoelen uitgevoerd in zwart half-leder / leder; zijwangen in zwart leder, middenbaan in zwarte stof "Sprint"
  • S-line badge op instaplijsten links en rechts, stuurwielring en rugleuning voorstoelen
S-LINE exterieur
  • S-line grille?
  • S-line bumpers (grotere luchtinlaten, carbon voorspoiler, carbon in achterbumper)
  • S-line badge op zijscherm
Vooral wat betreft de S-Line bumper, zie ik verschillen op het internet, waarbij ik soms het gevoel heb dat de auto niet volledig S-line is. Dan wordt gezegd dat de auto S-line zou moeten zijn, maar dan zie ik de bumper, en dan denk ik: dat is geen S-line. Oftewel, je wordt genaaid.

Maar misschien zit ik er naast, dus dit verificatie: dit is toch een S-line bumper?

Afbeelding

En dit niet?

Afbeelding

(deze aanbieder geeft dit overigens netjes aan hoor)

De volgende auto heeft bijvoorbeeld S-line badges, maar geen S-line voorbumper (volgens mij):

Afbeelding

Dan vraag ik mij af of dit wel een echte S-line is.
Laatst gewijzigd door ptie op di apr 12, 2011 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door marttin
#64560
Volgens mij hoort dit er ook nog bij,
qua voorzijde zou ik het niet precies weten, maar ik denk geen van die drie, mistlampen zou chroom omheen moeten zitten.
Driespaaks stuurwiel met s-line aanduiding.
Hemel in zwart uitgevoerd.
Grill hoogglans zwart.
S-line tekst in de voorstoelen(rugleuning)
pedalen en linkersteun in rvs/aluminium
Gebruikersavatar
door denders
#64567
Even alleen de voorspoiler;
Volgens mij de 2e & 3e een 2.0 TSFi verder niet.
Wat marttin zegt, zie ik ook vaak wel maar volgens mij had men toch een keuze gok ik op het chromepakket.
De 1e is namelijk een Sline.

Bij een boel Slines die ik vind, hebben er echt veel een "gewone" spoiler, dus dan is het Sline-optik pakket zeker niet aangeschaft, of het heeft te maken met jaartallen en MK2 van voor- en na de facelift??
Je hebt er ook bij die hebben dan weer een TTS uitdossing, nog lekkerder!

Persoonlijk vind ik ook de Sline net ff mooier en completer, net zoals de MK1 die ik heb alleen met de Mk2 heb je er echt wel meer op dan zoals eerder gezegd.
Ik kijk ook altijd wel weer naar Sline op de Mk2 en zou dat ook willen.
(bij mij hebben ze op mn mk1 ook gelukkig het redelijk schaarse V6 pakket op laten zetten, daarom ging ik voor deze toen)

Maar goed, het is even leren hoe/wat dus :wink:
door ptie
#64596
Dank beiden.

Volgens mij is de eerste toch echt een echte S-line, nummer 2 en 3 niet, zoals Dennis ook aangeeft. Zie bijvoorbeeld ook:

Audi TT S-Line >> Autoblog.nl

@marttin
Het chroom heb ik nergens kunnen vinden als onderdeel van het S-line pakket, de rest is inderdaad S-line, maar het S-line interieur pakket.

@Dennis
Of het iets te maken heeft met jaartallen, zou kunnen, maar ik denk het niet. Een S-line zou een duidelijk andere bumper moeten hebben. Foto's 2 en 3 zijn voorbeelden van de normale bumper.
Misschien dat er veel gerommeld wordt met dit pakket.
Gebruikersavatar
door mawe
#64603
Foto 1 is de S-Line van voor de facelift, na de facelift heeft de 'gewone' TT bijna een identieke voorkant gekregen als die eerste S-Line (+ chrome ringen rond de verstralers).
Gebruikersavatar
door denders
#64604
Bedankt ook mawe, ik zal zelf ook nog eens zoeken op de nieuwere Mk2's van laatste bouwjaren. Ik zie idd. heel veel Slines in Duitsland die de gewone spoiler voeren.
Gebruikersavatar
door mawe
#64659
Foto om een voorbeeldje te geven van het interieur link.
Ook achterzijde is anders dan de gewone link.
Ben niet zeker van de ophanging maar ik dacht dat een S-Line met Magnetic Ride ook geen 10mm lager ligt.
Gebruikersavatar
door marttin
#64764
ptie schreef:Weet je dat zeker? Ik zie geen verschil tussen foto 1 en foto's 2 en 3.

Heeft de 3.2v6 geen hoogglans gril?
Ook nog gevonden in de prijslijst van Audi
9
- voor- en achterbumper, luchtroosters in de voorbumper en diffusor-gedeelte in de achterbumper
in sportief-markant design
- dorpels in carrosseriekleur
- grille in hoogglans zwart
- platinagrijs middenstuk van de voorspoiler en diffusor-gedeelte in de achterbumper
- S line aanduiding op de voorspatborden
- instaplijsten met S line logo
- S line dakspoiler
- verchroomde uitlaatsierstukken (afhankelijk van de motor enkel of dubbel)
#64765
hoogglans zwarte gril is normaal enkel voor de 3.2 versie (heb die ook nog gehad in men tt)

eerste foto is de enige echte s-line kit

de carbon is nog een extra optie

de achterbumper is iets breder van een s-line (ook al zie je het niet zo (buiten de onderspoiler)
er zijn speciaal extra montage plaatjes op de s-line bumper opzei in de wielkuipen om die te monteren
is dus deel breder
is idd dezelfde als die van een tts enkel de onderspoiler is anders.
Gebruikersavatar
door denders
#64771
Dus toch nog aardig wat verschil!!
Denk wel dat je ze vooral in Duitsland vind en wellicht ook met carbon extra omdat het daar allemaal aantrekkelijker is voor de eerste eigenaren om mee te bestellen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]