Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door john__2
#65375
hallo allemaal.

Ik ben reeds begonnen aan mijn spoiler project in mijn TT 8n.
aangezien ik toch heel wat spoilers die al gemaakt zijn voor de tt toch niet heel speciaal vond, ben ik begonnen te kijken naar een nieuw type tt.
bij deze tt zag ik een elektrische spoiler omhoog en omlaag gaan en toen dacht ik dat moet ik hebben.
nu ben ik inmiddels al heel wat uurtjes verder en hij ligt inmiddels nu bij de spuiter die de laatste hand er aan gaat leggen.
en dan begint het electronische gedeelte aangezien bij de nieuwe tt alles via can-bus werkt denk ik niet dat het mij gaat lukken om de spoiler ook echt werkelijk bij de 120 omhoog te laten komen en bij de 80 weer naar beneden te laten zakken.
maar we zijn er mee bezig hoewel het misschien ook mooi is om hem op het contact omhoog telaten komen en uiteraard een hand bediening te hebben.
nu ben ik alleen opzoek naar nog een mooie schakelaar weet iemand misschien iets wat ook echt bij de auto past aangezien ik het er toch zo orgineel mogenlijk wil laten lijken.

hierbij ook een foto's van het project.

ik ben benieuwd naar jullie reactie als echte tt fans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#65376
Erg leuk project, zelf ook al wel eens over nagedacht, maar gebrek aan technische kennis...

Kan niet wachten op meer foto's!
Laatst gewijzigd door Edgecrusher op ma mei 02, 2011 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#65379
mooi project zeg!! knap als het je helemaal super lukt.

was de ronding van de achterklep van de mk1 wel hetzelfde als de mk2?

ik heb het 1 keer eerder gezien op het uk forum. vspurs noemt hij hemzelf en heeft het ook op z`n mk1
door john__2
#65388
ja klopt ik heb het gezien op het forum gisteren van de uk. wel leuk nu zijn er bij met de elektrische spoiler.

de rondingen van de mk2 en de mk1 liggen niet gek ver uit elkaar als je hem maar op de goede plaats plaatst.
het is inderdaad wel een karwei. de klep ligt nu bij de spuiter voor om er de laatste hand aan teleggen. binnen nu en 1,5 week zit hij op mijn tt en dan begint het elektrische gedeelte. wat uiteaard ook nog wel een klusje wordt.
en dan als alles af is moet ik hem bij coen donkers gaan showen hij vond het idee geweldig.
Gebruikersavatar
door niels
#65389
Ja dit is wel heel speciaal! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Ik weet niet of je cruisecontrol op je TT hebt, maar als dat niet het geval is, kan je de linkerhendel misschien gebruiken als schakelaar. Die zit mooi onder handbereik.
door john__2
#65390
helaas heb ik geen cruise control maar het idee is wel goed misschien is het wel een oplossing en anders kan ik hem ook nog op me contact aan sluiten dat als ik hem start dat hij dan omhoog komt of uiteraard via handbediening helaas zitten er geen snelheids sensoren in de auto om hem af testellen op 120
Gebruikersavatar
door niels
#65392
Misschien kan je 2 vliegen in 1 klap slaan door een cruisecontrolset aan te sluiten. Volgens mij werkt cruise control op basis van een snelheidsensor (en niet op basis van toeren)? Ben helaas totaal niet technisch onderlegd, dus misschien roep ik wel dingen die helemaal niet kunnen/kloppen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#65395
Coen Donkers zal t wel mooi vinden als t af is als je t laat zien bij hem, die zal wel lachen en commentaar leveren. Ben benieuwd naar t eindresultaat.
Gebruikersavatar
door WimTT
#65415
Dat ziet er al heel interessant uit, ben benieuwd als het af is. Komt dat derde achterlicht er net onderdoor als de spoiler dicht zit?
Ga je zeker de blits mee maken en je wagen wordt heel uniek :smt023 :smt023
door john__2
#65417
een hulde zelfs haha.
en inderdaad het derde remlicht zit onder de spoiler inderdaad anders is hij niet meer zichtbaar dus ook de tt mk2 derde remlicht zit er op.
Gebruikersavatar
door denders
#65423
Succes, idd. gezien op het engelse forum en zag er netjes uit.
Zolang het maar precies past, de spullen en mogelijkheden hebt, kun je in principe alles maken (en automatisch met sensoren)

ben benieuwd!

Een schakelaar die lijkt op de ESP knop zou mooi zijn, ergens in de middentunnel misschien?
Of je zoekt er een die je in kunt drukken en een regelaar erin waarop de spoilerstand werkt, dus naar recht draaien van 0 - 100% spoilerstand :wink:
Is dat niet de werking van een stoelverwarmingsknop? (heb ik zelf niet in m'n avance model TT zitten ivm stof)
Zou handig zijn en uniek, alleen ik weet niet hoe dat zit met motorregeling maar misschien heeft Conrad.nl wat?
Laatst gewijzigd door denders op di mei 03, 2011 21:54, 4 keer totaal gewijzigd.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]