Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#77806
Die riemen drogen uit, krijgen haarscheurtjes en kunnen dan knappen. Ook zijn er auto's die Niet elke auto rijdt in 5 jaar tijd 180.000 km er op maar er zijn mensen die in een auto lijken te wonen/werken. Die kunnen die 180.000 dan gemakkelijk aanhouden, maar als je 10.000 km per jaar rijdt is het lullig als je na een jaar of 7 8 ineens motorschade hebt door een geknapte riem. Maar riemen kunnen ook jonger zijn en knappen. Ze geven een advies bij de merken, maar zou daar zelf niet naar handelen. Beter een riem een keer teveel vervangen dan een keer te laat.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#79487
Ik heb vandaag de auto door de ANWB laten keuren. Een totaalkeuring.
Toen kwam de distributieriem weer ter sprake. Volgens de ANWB zou die pas bij 180.000 vervangen moeten worden ongeacht het aantal maanden. Hier wordt je toch koekewous van!! Als je hun moet geloven zeggen ze dus blijf lekker rijden en maak je pas druk bij de 180.000km.

Verder was de auto in prima staat. Op twee foutcodes na met uitlezen.
FoutCode voor de het omloopventiel van de turbo en een storing in de radio.
Gekke is dat ik van beiden geen last heb. Er zit nog bovag garantie op dus Ik laat er wel naar kijken.
door ramrod
#79488
Ik heb , toen ik voor een kleine beurt bij de dealer was ,gevraagd wanneer mn distributie riem vervangen moet worden , antwoord ; bij 180.000Km .

Je kan mekaar wel gek maken hier dat het bij 90.000Km moet gebeuren , neem toch aan dat een dealer weet waar over hij praat , die plaatst hem financieel gezien ook liever om de 90.000Km.
Gebruikersavatar
door TT-Roadsterman
#79490
Beter verkomen dan genezen en tijdig vervangen lijkt me toch ook wel het beste.
Vroeger was dit bij 100.000 toen 130.000 toen 150.000 en nu al 180.000.

Natuurlijk staat men bij AUDI niet stil,anders komt men nooit aan de slogan "Vorsprung durch Technik"

Maar ik denk dat je bij geen enkele dealer op garantie moet gaan rekenen
als de riem het begeeft
alvoor het opgegeven MAXIMUM aan aantal kilometers is bereikt.
Gebruikersavatar
door denders
#79497
In mijn boekje staat ook weer 180.000km verder aangekruist, volgende wissel. Maar dat mag de volgende eigenaar bepalen :)

Ach bij mijn oude 944S2 had je ook een kettingsspanner die Porsche nooit verving, dat was zelf in een 45 minuten vervangen.
Een teflon dingetje van €16,50 en werd dun en hard, funest dus en menigeen S2/Turbo/968 motor door in elkaar gedraaid. Hoorde laatst dat het nu nog een hot topic was zoveel jaren later via een ex-forumlid van die club.

ONTOPIC: Ik ben toch maar wat blij dat het gebeurd is en het is niet gekmaken ofzo, je kunt ook denken dat bij onderhoud Audi daar dan gewoon de verantwoording ligt.
Mijn max. ligt overigens bij 120.000km en de rest, allemaal zelf weten en no problems.

Ze hebben mij trouwens bij de dealer ook niet verteld dat het niet hoefde of dat ik niet spoorde :)
Is weleens gebeurd dat ze bij Audi knappen net voor de 180000... ligt natuurlijk aan allerlei factoren/gebruik!

Kosten ter info bij Audi: 880 euro alles incl. nieuwe waterpomp voor een Mk1 dan.

Ik heb wel het idee dat de oude Haldexen sneller kapot gaan dan de distributies ;)
Al ben je afhankelijk natuurlijk van vorige eigenaars bij elke auto.

Overigens zijn een boel oudere TT's nog voorzien van een kunststof waterpomp/schoepen, de nieuwe zal van aluminium zijn voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#79506
Ik denk dat ik me maar gewoon laat vervangen rond de 120.000.
Hij staat nu op de 92.000. In theorie zal die 180.000 wel kloppen. Maar in de praktijk heb ik nog niemand gehoord die hem pas bij 180.000 laat vervangen. Zowel voor de mk1 en mk2.
Gebruikersavatar
door denders
#79509
Mooi streven toch!
Die van mij heeft nu in de 97000km dus was er ook vroeg bij maar alles draait wel al mee vanaf 07/2005.
Beter goed onderhouden dan alles op het randje mits je ervan weet nietwaar? :)
Ik heb misschien makkelijker kletsen, doe veel in eigen beheer maar goed dat weet je als je Audi gaat rijden, degelijkheid en kwaliteit kost soms geld.

Verder vind ik zelf dit merk, indien technisch in orde redelijk voordelig te onderhouden!
Distributie heb ik dan weer perse door Audi (Spijkenisse) laten doen ipv standaard garage of zelf (+2 jaar garantie)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79583
ANWB keuring is weggegooid geld, of je t daar naar overmaakt of je spoelt t door de plee daar zit geen verschil in. Ik had 19 inch Novulari eronder 235 breed... die maat bestaat onder ene TT niet dus die velgen zijn absoluut niet goed. TAM keurmerk, dus gewoon goeie velgen... de banden stonden ook niet in het systeem... dus ja die kunnen niet bestaan... hallo ze zitten om de velgen dus ze bestaan echt. Wat een knuppels en een turbo systeem mag geen olie hebben... nou hoe smeert en koelt de turbo zich dan? zo een hele waslijst verbazingen meer tot ik hard ben gaan lachen, de koper van mijn toenmalige TT had er beter voor remschijven van kunnen kopen 12 euro ofzo, belachelijke autotechnicus was dat. Maar had die man netjes verteld dat alleen de voorste remschijven aan de beurt kwamen, dat klopte dus... conclusie ga liever naar de DEKRA! maar die komen zelfs naar je locatie toe! Een keuring bij een BOVAG garage is nog flink beter dan de ANWB.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#79590
Ik ben zeer tevreden over de ANWB keuring. Die man die ik had, had echt wel verstand van zaken.
Ieder z'n mening, ieder z'n eigen ervaring en dat is maar goed ook.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79594
In 2006 was t iig bagger gingen ze uit van wat er in de computer staat en wellicht heb ik toen 2 knuppels meegemaakt bij de ANWB. Het zal overal wel zijn dat je t net moet treffen wie je hebt als keurmeester.
Gebruikersavatar
door denders
#79822
Beter gelijk van Steven kunnen kopen! ;)

Afbeelding

Beetje zelfde trent kleur, net model!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79829
Kwam op Facebook idd al voorbij en had de TT reeds gespot op autoscout... Steven zal wel minder gekregen hebben dan ze vragen dat is logisch.
Gebruikersavatar
door denders
#79833
Je weet hoe autohandelaars zijn en zeuren als ze wat van jou nemen maar niks eraan doen en zo doorverkopen met goede winst na een wasbeurtje en een geurhangertje...
Maar goed, is een nette A1 volgens mij geworden met opties Sline.
Hij zal het zelf nog misschien wel zeggen/laten zien.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79836
ze doen net of je auto moeilijk is en bla bla bla zoveel mogelijk marge met zo min mogelijk moeite... maar dat is hun broodwinning dus ja... handel is handelen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]