Pagina 1 van 3

MK2

Geplaatst: do jun 30, 2011 9:13
door stivoman
Ik heb gister een prachtige MK2 gezien, bereden en beleefd!
Schitterend autotje, alleen ik vraag me een paar dingen af.

Er zit een 2.0 TFSI motor in, distributieriem is niet vervangen
Dit schijnt pas om de 180.000 km worden gedaan,
dit lijkt mij nogal raar. Dus eerder vervangen?

Interieur, de handrem lijkt uitgeleefd te zijn, slijten deze zo snel?
Er zit een klein scherm in, is dit gemakkelijk voor een groot navigatie scherm te vervangen?

Rondom de auto zitten hele rare beschadigingen, een gat in de bumper gebrand met een of andere sigaar ofzo? en wat barsten op en om de bumpers.. De garage heeft wel aangeboden om dit compleet weg te laten spuiten en te polijsten. Dat was wel ook must.

Zijn er verder nog dingen waar ik moet letten bij een MK2?
Bij een Mk1 weet ik het onderhand wel.. :wink:

Re: MK2

Geplaatst: do jun 30, 2011 13:42
door denders
Distri om de 180.000? laat me niet lachen.
Gewoon 90.000 tot 120.000 max aanhouden hoor Steven! Wat ze ook beweren.
Staat het nergens, dan is het niet gebeurd. Goedkoper als motorrevisie zo'n riempje en rollagertjes... het zijn geen kettingen, die zeer lang meegaan!

Ben bang dat je aan het interieur kan zien dat er veel korte stukjes mee gereden is?
Hoeveel staat erop?

Re: MK2

Geplaatst: do jun 30, 2011 18:27
door Ronnie
MK1 moest ook veel later en dan knappen ze voortijdig... mocht je een MK2 kopen direct laten vervangen voor je afrekent :D

Moet wel heel eerlijk zeggen dat de kwaliteit van 10 jaar geleden beter is dan die van nu van nieuwe auto's, wat is de lak ontiegelijk dun, plastic is veel dunner dan voorheen en bumpers t beweegt direct wat een soepel dun spul... steenslag heb je veel sneller last van met die dunne watergedragen lakken. En als puntje bij paaltje komt betaal je er nog meer voor ook...

Re: MK2

Geplaatst: do jun 30, 2011 18:42
door stivoman
Ik heb het opgezocht en er staat vaker beschreven om de zoveel jaar of 180000km.
Hij heeft 120000 gehobbeld maar rijd verder prima.

Maar het is vooral rare schade, en gat van een sigaret lijkt het, en wat barsten in de bumper allemaal gelijke hoogte zowel links als rechts

Re: MK2

Geplaatst: do jun 30, 2011 21:53
door denders
Vandalisme-schade?

Ook al staat het beschreven, heb toch liever een goed gevoel met die riemen :wink:
Eer dat je 180.000 gereden hebt zijn sommige mensen wel verder dan 5/6 jaar wat ook stelregel is. Wil die riemen dan wel eens in mijn handen hebben en goed bekijken al gewoon bij normale vervang-interval :roll:
Gewoon regelen dat dat gedaan wordt bij aankoop van een garage Steven.

Merk je grote verschillen in rijgedrag met de MK2?

Wat Ronnie zegt is ook waar.
Leer en andere materialen gaan ze steeds dunner gebruiken enz.
Was bij mijn Porsche 944S2 ook zo, die had nog goede kwaliteit stoelen zei de verkopende specialist toen, die nieuwere 911's was het soms binnen 5 jaar aardig aan het slijten al! Dat is niet alleen bij dat merk gebleven hoor.
Afgezien van dat je soms lompe mensen erbij hebt die eigenlijk alleen in een 4 zits bank in kunnen stappen en met spullen niet zo netjes omgaan :wink:

Re: MK2

Geplaatst: do jun 30, 2011 22:27
door Elmo299
De riem gewoon bij 120.000 vervangen. Vanaf 130.000 kunnen ze knappen en dat wil je voorkomen

Re: MK2

Geplaatst: do jun 30, 2011 22:29
door Ronnie
Gewoon bij 90.000 al dan kun je met 180.000 gewoon naar Audi luisteren :D lol

Re: MK2

Geplaatst: vr jul 15, 2011 8:27
door miel
Zijn sigaren gaten niet van parkeersensors die verwijderd zijn ???

Re: MK2

Geplaatst: za jul 16, 2011 20:07
door stivoman
nee, het is er maar 1 onderaan de voorbumper.
Er zit trouwens een ketting op, geen distributiriem

Re: MK2

Geplaatst: zo jul 17, 2011 18:46
door Ronnie
ketting geldt idd een andere km stand voor maar heb daar geen ervaring mee

Re: MK2

Geplaatst: ma jul 18, 2011 0:39
door denders
Ketting gaat idd. langer mee maar die kunnen dan weer op rek en speling gecontroleerd worden tussentijds eventueel.
Misschien zal het getal dan kloppen, zou zelf dan zo 150k aanhouden.
Let dan wel weer heel goed op geleiderblokjes.
Maar dat trauma komt nog van mijn Porsche 944S2 en zijn ketting om de tweede nokkenas aan te drijven.
Daar ging het om een bepaald kettingspannerblokje wat Porsche nooit verving in het begin..jaja heeft aardig wat geld gekost aan motorrevisies in verschillende landen!
Dat blokje was zo vervangen door mijn pa en ik en liep onder de ketting, was van teflon ofzo. Weet niet hoe het zit bij de Mk2.

Re: MK2

Geplaatst: za apr 06, 2013 20:05
door xcharmedx
Beste Lezers,

Een mk2 met 90000 op de teller uit 2007 een 2.0 tfsi.
Wanneer is de distributieriem nu toe aan vervanging?
Ik lees veel verschillende antwoorden. Audi zegt bij 180.000 en dat om de 5 jaar is niet meer van toepassing bij deze motor.
Dus het is een beetje op gevoel lijkt het nu. Maar de vraag is kan er tot de 120000 max nog mee doorrijden of zeggen jullie nou eerder rond de ton ofzo?

Hoor het graag!

Gr. Ellen

Re: MK2

Geplaatst: za apr 06, 2013 22:13
door miel
xcharmedx schreef:Beste Lezers,

Een mk2 met 90000 op de teller uit 2007 een 2.0 tfsi.
Wanneer is de distributieriem nu toe aan vervanging?
Ik lees veel verschillende antwoorden. Audi zegt bij 180.000 en dat om de 5 jaar is niet meer van toepassing bij deze motor.
Dus het is een beetje op gevoel lijkt het nu. Maar de vraag is kan er tot de 120000 max nog mee doorrijden of zeggen jullie nou eerder rond de ton ofzo?
Persoonlijk zou ik opteren deze te vervangen op de 90.000km, nu dus, deze is ook al 6j oud, wat volgens mij audi mee bedoelt (180.000 of om de 5j)
Ben je er gelijk vanaf en dus gaan met die banaan zonder zorgen... :smt004

Re: MK2

Geplaatst: zo apr 07, 2013 10:48
door xcharmedx
Bedankt voor het antwoord, top.

Re: MK2

Geplaatst: di apr 09, 2013 22:00
door denders
Aangezien je de vorige eigenaar niet kent e.d. eens met Miel.
Je kunt heus wel wachten, kleine inspectie van de riem zelf doen ook en ik hou zelf 100-120.000 aan maar je kunt er maar gerust bijzitten toch in die besTTuurdersstoel ;)