Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door dennisyzf
#67591
Ik heb me rot gegoogled maar kan niet vinden welke opties er in het S-line pakket van de Mk1 TT gezeten hebben. En vanaf welk jaartal er een S-line optie is geweest.
Heb voor de aanschaf van mijn TT een auto proefgereden waar de S-line badges op zaten maar heb mn twijfels of het ook een S-line was (oa grijze hemel waar volgens mij bij andere audi modellen S-line een zwarte hemel heeft).
Ik ben benieuwd of iemand me hier meer info over kan geven.
Gebruikersavatar
door miel
#67593
als het een mk II is dan misschien eens navraag doen in audi garage ? :idea:
Interresante topic voor zowel bezitters als toekomstige bezitters, zo kan je zien of je de real deal (tweedehands) aankoopt... :roll: :roll:
door dennisyzf
#67594
het gaat hierbij om een MK1 over het s line pakket voor een MK2 is inderdaad makkelijk navraag te doen. Schijnen redelijk vaak occasions als S-line verkocht te worden door er alleen maar een paar badges van een tientje op te plakken. (overigens heb ik zelf wel een zwarte hemel en misschien wel een s-line maar heb de badges niet)
door moffo
#67595
Ik heb een S-line.
Veel extra's heeft het echter niet.
Ik heb een S-line onderstel, wat stugger en wat lager
Geperforeerd leer op het stuur en de versnellingspook en een paar logo's op de instaplijsten en de zijkant van de auto.
Mijn TT komt uit 2003.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#67599
Als Donateur of Clublid kun je inderdaad die info gemakkelijk raadplegen betreft de MK1, weet niet of dat open in algemeen te vinden is? zijn meerdere topics over aanwezig.
door dennisyzf
#67603
ben inderdaad nog geen lid maar wat voor delen van het forum komen er dan vrij waar ik nu geen toegang tot heb?
heb de tt pas net dus moet alles nog even uitzoeken.
door dennisyzf
#67606
ben eruit via het audiforum... voor overige geïnteresseerden:
S-line op TT mkI is bij mijn weten geïntroduceerd medio 2002, met modeljaar 2003.

Iedere S-line is herkenbaar aan:
- geperforeerd leer op stuurwiel, handremgreep en pookknop (niet als losse fabrieksoptie leverbaar),
- geborsteld aluminium inleg in dashboard en portieren (niet als losse fabrieksoptie leverbaar, wel andere "alu-dessins"),
- zwarte hemelbekleding (is ook als losse fabrieksoptie leverbaar, dus geen uniek herkenningspunt),
- bekleding half stof "speed" (heel fijn geblokt/gestreept met lichtgrijs door het zwart) met half leer zwart (niet als losse fabrieksoptie leverbaar; bij S-line kon ook worden geüpgrade naar volledig zwart leer).

In eerste S-line jaar / jaren waren er ook altijd 17" 9-spaaks velgen gemonteerd, met upgrade-optie naar 18" 5-spaaks. Pas later kwam er meer velgkeuze.
Nog een mooi herkenningspunt zijn de lakkleuren Avuszilver of Misanorood, twee pareleffectlakken uit het Audi Exclusive-programma die op een S-line tegen normale meerprijs voor metallic lak konden worden besteld. Avuszilver werd in eerste jaren het meest gekozen op S-lines; is zilvergrijs met paars-blauwe gloed er in.
Gebruikersavatar
door denders
#67633
Heb er zelf ook weleens aardig wat over toegevoegd, weet niet meer of dat in mijn voorsteltopic was waar ik alles toevoeg vanaf aankoop of elders..
Heb ook een Sline en vergis je niet, dat kan nog verschillen (kleine dingen) in modeljaar!
Heb zelf een half 2005 model type advance.(en dan nog uitgedost optisch fabrieks af als 3.2 model)
Heb geen geperforeerd stuur, zonder sline erin..maar het is toch een echte!
Zulke vage dingen bedoel ik al :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]