Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jporter
#68073
Hoi Allemaal,

Sinds een paar dagen op het forum geregistreerd.

Mijn vriendin en ik denken er over om een Audi TT 1.8 Coupe 180PK te kopen, en dan uit 1999/2000.

Ik heb een paar vraagjes, de rest heb ik al opgezocht via de zoekfunctie.

- Ik maak me een beetje zorgen om lange afstanden met deze auto te rijden, met name bedoel ik dan ritjes van 150Km en de enkele vakantie van 2000Km en meer, zijn de stoelen een beetje uit te houden of lig je daar echt in en krijg je een zere rug? Heb zelf een A3 1.8T gehad uit 1998 en ik vond die stoelen (stof) echt veel te hard.

- Zit er nog verschil tussen de modellen van 1999 en 2000?

- Is het 'verstandig' om nog +- 7000 / 8000 euro uit te geven aan het een Audi TT van 1999/2000 als ie goed onderhouden is of raden jullie me dat af? Ik wil hem gewoon bij een normale garage halen.

We willen de auto zeker 5 jaar houden, ik ben iemand die de auto goed onderhoud en ik trap hem niet af, wel rijd ik hard (op de autobaan), moet ie wel volhouden normaalgesproken toch, 5 jaar?
Gebruikersavatar
door miel
#68082
amaai veel vragen in één keer :?
persoonlijk vind ik als je een TT koopt van 1999, 2000 met niet te veel km ,zal rond 10000 euro dan zijn, en je doet er 7-8000 kosten aan, je beter gelijk een kan kopen voor ong. 16-17000... in Belgie heb je eigenlijk dan al een Mk II :smt002
Echter ben ik ook nog maar een groentje hoor op dit forum,zijn hier leden actief die echte ervaringsdeskundigen zijn. is voor sommigen zelfs al vierde TT !! :shock:
Gebruikersavatar
door sweeper
#68088
Welkom!

@miel - ik denk dat hij 7-8000,- wil betalen voor de auto & dat niet nog eens extra uit wil gaan geven. Dat zou zot zijn.

Voor 7-8000,- zal je wel een 99 of 2000 vinden, maar of je dan de beste TT hebt betwijfel ik. Kijk eens bij *** (hier sponsor) hij heeft voldoende TT's staan om er 1 naar je zin te vinden.

Ik persoonlijk zit meer dan prima in de TT, de zetels voldoen prima voor lange ontspannen ritten. Zolang je niet aan de vering gaat kloten (verlagen) rijdt het niet overdreven stug.
Ik ben al 3 keer met de wagen naar de wintersport gereden met volle bepakking & ski's erin, en zonder problemen op topsnelheid door Duitsland geknald.

De 1.8T blokken zijn behoorlijk probleemloos op de gebruikelijke ouderdom verschijnselen na, die hier al ruim besproken zijn.
door creative117
#68102
Dag Jop,

welkom op het forum. Ik, hoop dat je hier veel informatie gaat opdoen zodat je uiteindelijk een goede aankoop gaat doen. V.w.b. het zitconfort, blijft uiteraard persoonlijk, maar ik zit heel relacxed in mij voiture en bij wat langere ritten (bv naar Parijs = +/- 500KM) bemerk ik dat je redelijk uitgerust aankomt, ligt ook deels aan d ecruise control en let natuurlijk op een goede instelling van je stoel, en laten we de juiste instelling van de interieurverwarming / koeling niet vergeten. Mijn stoelen zijn van leer, en volen niet hard aan, wel het idee, maar dat is maar in zeer kleine mate, dat ze juist wat glad zijn, en het zijn zeker geen Recaro kuipstoelen voor perfect grip in de bochten. V.w.b d eprijs die je wil uitgeven.... mijn idee daarover is dat als je een perfect onderhouden TT vind de eigenaar daar ook een stuk van terug wil zien (hoge vraagprijs). Als je een goedkope bak koopt en je krijgt er onderhoud aan, dan reken maar op stevige rekeningen. Dus ik denk dat je met 7000 euro eerder in de laatste categorie gaat vallen. Verder is hij kwalitatief natuurlijk op het hoogste niveau, dus na warm rijden is het zeker geen probleem om door te trappen, vergeet ook niet een goede cooling down. Succes!!!!!!!!!!!!
door Jporter
#68106
Hoi allemaal,

Erg bedankt voor jullie reacties. Het geeft me wel enige rust te weten dat de stoelen best meevallen en niet te hard zijn. Ik ben naar TT's aan het kijken met lederen stoelen dus dat komt wel goed.

We willen inderdaad maximaal rond 8000 euro uitgeven aan een Audi TT. Zaterdag gaan we naar Ermelo, bij Remco kijken en ook bij een andere zaak in Ermelo, Hardewijk en Velsen Noord, daar staat eigenlijk de TT die mij het meest aanspreekt, bij Koningshoek.
http://www.koningshoekautos.nl/Audi/TT- ... /2270.html

Nog een vraag, klopt het dat de TT's van begin 1999 geen ESP hebben? Dat las ik op autoweek.

Ik denk dat we ondanks dat jullie me wel vertellen dat ik moet oppassen rond die prijs we wel even gaan kijken wat er een beetje te vinden is. Ik heb wel het gevoel dat 8000 euro niet het bodemsegment is bij de TT's, er zijn veel goedkoperen. Ik ben gisteren bij eentje wezen kijken in Enschede, die was echt afgeragd, dus meteen weer gegaan. We gaan ze denk ik gewoon bekijken en dan zien wel wel even of het ons wat lijkt maar ik zal zeker op mijn hoede zijn.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#68123
Er zijn er bar weinig zonder vol lederen interieur dus das geluk als je leder zoekt ;)
TT's de eerste serie 98 en begin 99 mochten terug voor het vleugeltje en ESP toentertijd maar heeft lang niet iedereen gedaan.
Gebruikersavatar
door sweeper
#68124
Het klopt dat '99 TT's standaard niet geleverd werden met ESP & spoiler. Na ongelukken in Duitsland op hoge snelheid is er een terugroep actie geweest om dit alsnog aan te laten brengen. Niet iedereen heeft hier gebruik van gemaakt. Ik weet niet of je dit kan laten doen op kosten van Audi, en wat de kosten zijn als je dit zelf moet betalen.

Je hebt groot gelijk dat je meerdere wagens gaat bekijken, en probeer ook met allemaal te rijden. Als er 1 van je gading tussen zit, dan chassisnummer noteren, en bij een dealer de geschiedenis opvragen. Het chassisnummer zit bij de wisserarm onder een doorzichtig kunststof plaatje dat het makkelijkste te bekijken is met motorkap open.
Gebruikersavatar
door WimTT
#68131
daar staat eigenlijk de TT die mij het meest aanspreekt, bij Koningshoek.
Deze TT bij Koningshoek mist de spoiler, kan die dan wel van 2000 zijn?
Gebruikersavatar
door ravindra7912
#68132
Ik ben in maart wezen kijken bij Koningshoek in Velsen Noord. Ik ben bij het bekijken van de etalage al rechtsomkeer gelopen. Het eerste waar mijn oog op viel was de beschadigde rooster (zwarte inzetstuk) van de voorbumper en de flink beschadigde velgen. Ik weet niet of deze inmiddels zijn vervangen, want op de foto is dit namelijk niet te zien. Tevens klopt het jaartal die in bijgevoegde advertentie staat niet. De auto is van januari 1999. http://www.zomoto.nl/9744599/audi-tt-co ... -turbo.htm
(staat al vanaf het begin van het jaar te koop)

Bedenk goed wat je aanschaft, want goedkoop kan duurkoop worden.(Tevens staan er een altijd dealers bekend die de kilometerstanden terugdraaien, dus opgepast!) Ik had eerst ook een lager budget in gedachten, maar ben uiteindelijk toch gezwicht voor een iets duurdere versie bij *** (incl garantie). En rijd alweer ruim een half jaar probleemloos en als een zonnetje.
door mrlecleir
#68134
Lange ritten met tt roadster zijn geen probleem, pas terug uit italië/3000km gebold. 's Nachts op de autosnelwegen is het wel leuk rijden... Hebben geen lederen interieur doch stoffen stoelen (met bobbeltjes) zitten ook prima.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#68150
Job,

Mocht je veel meer willen lezen betreft mogelijke problemen waar je dan op kunt letten dan is donateur wellicht een mooie optie. Het forum is namelijk eens tuk groter dan je direct als geregistreerd gebruiker kunt inzien.

De stoelen van de MK1 zitten voor ritten van 150 km prima. Zitten ook in diverse BMW's van voor de tijd dat de TT kwam.
Gebruikersavatar
door ravindra7912
#68152
Enkele weken terug vanuit Noord-Holland op en neer naar Belgie geweest, waarbij die 150 km ruim overschreden is en ik kan je melden dat de stoelen (MK1) super zitten. Regelmatig als bijrijder zelfs zo lekker dat ik in slaap val.

Groetjes Kate
door Joannes
#68156
De stoel van de TT is imho niet echt de beste in zijn klasse. Zo kun je de zit bijvoorbeeld niet kantelen en het leer is relatief glad. BMW heeft dit bijvoorbeeld met de sportstoel veel beter voor elkaar.
Maar goed, je zit toch relatief lekker in de TT (als je niet te "zwaarlijvig" bent, anders ga je de wangen voelen).
Dus zal een rit van 150 km normaliter geen probleem zijn.

Voor je budget kun je beslist een goede TT vinden.

Het beste kun je svp gaan voor het 2000 model. Te herkennen aan het kentekengewicht (1215 kg ipv 1180 kg), meer zitbanen op de stoel, ESP en spoilertje incl. aangepast onderstel (stabi).
Zo te lezen ben je vrij kritisch : goed zo, er staat namelijk veel rommel te koop.
Nieuwenhuizen is relatief duur dus dan mag je ook een 1A auto verwachten. Wil je minder uitgeven dan zul je particulier het beste kunnen slagen.

O ja : let erop dat de auto origineel is (gehouden) en de onderhoudshistorie aantoonbaar is.

Moet lukken denk ik zo......
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]