Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#69577
Momenteel rijd ik twee jaar een TT en het bevalt nog steeds super! Echter, op zeer korte termijn ga ik op ongeveer 5 kilometer van mijn werk wonen en mezelf kennende ga ik niet fietsen o.i.d. Volgens mij is het zo dat als een auto bijna alleen maar korte ritjes maakt, dit extra schadelijk is voor de auto omdat deze de tijd niet meer krijgt om goed warm te worden (dit zou extra gelden voor turbomotoren).

Mijn vraag is dan ook of mensen op het forum hier wellicht ervaringen mee hebben, dan wel verstand van hebben.
#69580
@ ger, tis wel 5 km voor hhen hé :mrgreen: :mrgreen:
Enfin, @ hhen zolang je maar niet met koude motor gelijk sportief/hoog in toeren/vol vermogen rijdt, en zo nu en dan eens wat langere ritjes, lees, eens-goed-op-temp laten-komen ritjes doet, zou het no problem moeten zijn :smt002
#69584
Sommige dagen komt de TT enkel buiten om brood te halen, 2 straten verder (kweet het, lui hé) om dan de rest van de dag thuis te loungen, cocoonen, of hoe noemt men dat tegenwoordig met een populair woord, je weet wel. dus doe gerust ook de kortere ritjes maar zonder schuld/schrik gevoel :wink:
#69587
Ik heb 5 jaar lang met de 1.8T afstanden van 1 km, 2 km 3 km 4km en wat langer en ook leuke afstanden uren achtereen over de Autobahn heen... t gros was erg kort en de motor kan het hebben, ik paste wel dunne olie toe wat op de sticker onder de motorkap stond... als je behouden kunt rijden is er weinig aan de hand.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]