Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marttin
#71164
Morgen kunnen wij naar 4 weken de TT weer ophalen bij ***.
Andere poelie geplaatst voor de compressor, koppakking vervangen voor een compressie verlagende, luchtfilter vervangen en 2 maal getankt voor de testruns en proefrijden :D
De software voor de inspuiting is aangepast en de software voor toerenbegrensing en schakelmomenten in de s-tronic zijn weer aangepast.

Dus morgenavond op de terugweg wordt het genieten van zo'n 406 pk :shock: op de autobahn.
Spannend!!! 8)
Gebruikersavatar
door marttin
#71182
Maandagavond onze TT weer opgehaald bij Ronald, complete uitleg gehad wat er allemaal mee is gebeurd, Dsg software is ook weer veranderd zodat de versnelingsbak nu weer schakeld net even boven de 7000 rpm, en het maximum toerental in de 6e versnelling is nu 7200rpm.

Tijdens de uitleg even laten warmdraaien daarna even getankt(alweer) en toen even het moment van de waarheid....
Wat een belachelijke versnelling produceert de auto nu zeg, elke versnelling weer gaat hij er verschrikkelijk hard vandoor.

Terug gekomen bij Ronald nog alles even nagekeken, en toen terug naar huis.
Wat een feest is dat, af en toe om weer bang van te worden, de vorige stage 2 (355 pk) :( was dus blijkbaar al weer gewend. Het uiteindelijke resultaat is nu gekomen op 411 pk tussen 6500 en 7000 rpm.

Na de carnaval krijgen we de uitdraai van de rollenbank en zal ik hem posten.

Wat een bijzondere ervaring is dat zeg, hij schakeld nu ook nog sneller en de sportstand is ook weer aangepast.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#71184
Indrukwekkend hoor!
Allemaal op eigen verzoek uitgevoerd of waren er problemen?
Gebruikersavatar
door marttin
#71185
De probelemen die er waren is dat hij steeds schokkiger ging schakelen (dit is te wijten aan het ouder worden van de koppeling volgens Ronald) en werd natuurlijk al steeds zwaarder belast , maar met de nieuwe software is dat in iedergeval weer helemaal naar tevredenheid opgelost.
Nu alleen nog even het piepen van de multiriem nakijken bij het terugschakelen, blijft mij iets te lang doorslippen, misschien even naspannen
Gebruikersavatar
door sweeper
#71194
Ik gok dat dat nou net het enige is wat je niet mag vragen. :D
Op zoveel fun kan de kosten van een litertje benzine niet op.
Gebruikersavatar
door Elmo299
#71196
Dat maakt me ook niet veel uit hahaha.....

Ik ben alleen aan het twijfelen of de volgende een V6 word of toch een TFSI

Een TFSI loopt nog wel 1:10 die V6 volgens mij bijna 10:1 hahaha
door ptie
#71198
Een 3.2 V6 in de MK2 loopt in de praktijk (bij mij) gemiddeld 1 op 8 á 9. Maar ik ga ervan uit dat Martin dit niet haalt :D

Ik heb overigens begrepen dat de TFSI 2.0 1 op 14 kan halen (in theorie?).
Gebruikersavatar
door marttin
#71201
Hij is er inderdaad niet zuiniger op geworden :? , maar daar ging het ook niet om.
Het is nu nog even moeilijk inschatten wat het gemiddelde verbruik zal zijn.

De eerste tank is 50 liter en 340 kilometer gereden, daar zat veel snelweg tussen. Als je regelmatig stoplicht sprintjes doet dan zal dat niet lukken :D

Maar wat werkt dat verslavend zeg, en erg oppassen voor het rijbewijs :twisted:
stage3 TT MK2 39-krz 001.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door denders
#71250
Als je bankrekening toereikend is en je zit al mooi en droog in een mooie woning maakt de benzine ook niks uit. (anders doe je dit niet)
mij gaat het tever maar ik denk dat dit jouw hobby geworden is (Goed tunen is verslavend!)
Je zit denk ik al op het vermogen van menig supersportscar en volgens mij ben je al sneller als de eerste types R8!

Petje af hoor, dat dit allemaal voor elkaar is gekregen.
Lijkt me echt mooi om mee te maken.

..ik vind het nog steeds knap dat grote verschil van die te lage 150pk ineens naar 220pk en zeker +100Nm door ***, (de max voor voorwielaandrijver vind ik)
Hij keek ook op toen van de compressie die mijn motor gaf en dat scheelde lang tweaken! Bij jou is het een complete revisie en Audi kan er zelfs een artikel aan uitwijden :wink:


Veel fun ermee en pas een beetje op jezelf en anderen + de flitspaal :mrgreen:
Gebruikersavatar
door marttin
#71256
Net weer even getankt, nu 1 op 7,3. Ronald heeft ook de weergave in het BIS aangepast voor verbruik, dit komt nu overeen met de realiteit. :smt023
Hiervoor klopte er helemaal niet meer van met de grotere injectoren.

Als je gewoon normaal met het verkeer meerijdt op de snelweg is zelf 1 op 12 haalbaar.

Maar 1 keertje flink doortrekken en het gemiddelde keldert enorm :?

Van 150 naar 220 pk is ook een enorme stap, en rijdt dan gelijk veel prettiger omdat je niet altijd al je vermogen hoeft aan te spreken.

Blijf het een wonder vinden wat er met de laptop bij Ronald allemaal mogelijk is
Gebruikersavatar
door denders
#71258
Mooi dat het zo'n veelzijdige motor is.
Blijft idd. allemaal wonderlijk, maar ja zolang er software inzit is alles aan te passen denk ik :)

Klopt hoor wat je zegt, kan heel rustig rijden maar bij gas is het alsof die dikke restrictie en sponzen die erin zaten allemaal weg zijn.
Beetje nep van Audi die standaard inregelingen maar ja business he...
Vooral ook fijn van (volgens Ronald) zeker de 100Nm+ dat merk je ook.
Nadeel is aanvoelen en doseren van het gaspedaal/versnelling in een FWD.

dik 1 op 15 heb ik zo al eens gehaald maar lange rit.

Mooi van je BIS!
door MaximePurdy
#71824
Haha ik zou willen dat ik hier kon meepraten over 'mijn' audi TT :p maar helaas ik moet nog heel lang wachten en sparen ben ik bang.. ik ben zo gek op deze auto!! En stiekem jaloers.. Ik kijk regematig even sites over de audi TT. Ik vind de vooral de coupéversie oogstrelend. Ik kwam er laatst pas achter toen ik op audi.nl keek dat er zoveel uitvoeringen zijn van de TT haha:p
Nja sorry voor mn niet toevoegde reactie ben ik bang.. gr Maxime
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]