Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door miel
#71835
MaximePurdy schreef:Haha ik zou willen dat ik hier kon meepraten over 'mijn' audi TT :p maar helaas ik moet nog heel lang wachten en sparen ben ik bang.. ik ben zo gek op deze auto!! En stiekem jaloers..
lang wachten is relatief hoor, komt vanzelf. jaloers is niet nodig, blijft alleen wat sparen over hé. Praat gerust mee, we bijten niet hoor :smt002
Gebruikersavatar
door Kimberly
#71845
Ik snap het wel, toen ik in 2007 voor mijn rijbewijs ging (was toen 20 jaar) was ik altijd helemaal verliefd op een Opel Tigra, nu ben ik 24 en rij ik een Audi TT. Het kan raar lopen.. ;)
Gebruikersavatar
door marttin
#72787
Nu vanuit Braunlage Duitsland, even een lang weekend de TT uitlaten in de Harz, lekker veel haarspeldbochten en mooie wegen. En wat brult hij lekker in de bergen met de fluittoon van de compressor.
Niet echt positief voor het brandstof verbruik maar het is ook om plezier te hebben.

Ik blijf mij iedere keer weer verbazen hoe lang hij blijft doortrekken, iedere versnelling weer....
Gebruikersavatar
door denders
#72791
Kimberly schreef:Ik snap het wel, toen ik in 2007 voor mijn rijbewijs ging (was toen 20 jaar) was ik altijd helemaal verliefd op een Opel Tigra, nu ben ik 24 en rij ik een Audi TT. Het kan raar lopen.. ;)
Ach had ik ook, je wordt ouder maar wijzer he :D


@Marttin: Veel fun en hou het heel!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72796
Ik zag dat de TTRS wat beter betaalbaar wordt 2de hands... TTRS voor de deur zetten ipv zo'n logge diesel slurpende bus... naja de meeste dromen zijn bedrog :D en dan ABT tunen naar 501 pk :lol:
Gebruikersavatar
door denders
#72803
Ik zeg doennn :)
Moet je alleen je laadvermogen even aanpassen...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72806
Ik laad over het algemeen slechts folies en 2 alu koffers, soms wat alu trappen als klanten niks in eigen huis hebben. Ofwel rij veelvuldig zonder enige belading rond. Maar met een TTRS voor komen rijden dat is niet meer serieus genomen worden door klanten, ach dan een caddy 3 erbij joh een oudere hahaha en prive rijdt ik amper dus dat zou weer zonde zijn van een TTRS bezitten en je scheel betalen voor iets wat je dan alleen richting meetings gebruikt. Twijfel nog wel die 500 weer weg te doen en een TT 3.2 V6 DSG ernaast te zetten... :smt005
Gebruikersavatar
door denders
#72813
:wink:
Gebruikersavatar
door marttin
#72916
Zo na een heerlijk weekend door de Harz gereden te hebben weer terug thuis, zoals beloofd het verbruik uitgerekend.
totaal 1604 km gereden en 195 liter verbruikt, dus valt al met al nog al mee 1 op 8,22.

hiervan zijn de laatste 200 km rustig gereden door een klein probleempje.
DSCN0530.JPG
DSCN0534.JPG
ergens richting huis met een behoorlijke snelheid :lol: een ennorme klap op de linkerbaan, mijn eerste reactie was oei band aan flarden, de vluchtstrook weten te halen en met in gedachten geen reserve wiel te hebben maar zo'n fijne pomp in de kofferbak. diverse toeterende auto's omdat wij eerder met een noodgang diverse auto's zijn gepasseerd.
rondje om de auto gelopen alle banden heel, volgende optie multiriem compressor gebroken,

ook niet dus, bleek het de kunststof plaat omder de motor te zijn die waarschijnlijk de winddruk niet aankon onder de motor, of een losgetrilt boutje waardoor de hele boel was afgescheurd.

dus auto opgekrikt, rest losgemaakt en afscheid genomen van de plaat en alsnog naar huisgekeerd met een aangepaste snelheid.

Nu nieuwe plaat besteld en op zoek naar een goede bevestigings methode om dit te voorkomen in de toekomst.

voor de rest motor geen slag verkeerd geslagen en geen druppel olie verbruikt.
DSCN0533.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door WimTT
#72929
Bij mij hing die laatst ook los aan de achterkant, maar gelukkig zat die aan de voorkant nog wel goed vast. Een collega zag het toevallig, zelf niets van gemerkt. De klemmetjes waren doorgeroest, was voor een paar euro weer klaar.

Was die bij jou aan de voorkant los gekomen Martin? Dan heb je nog geluk gehad dat er niets ernstigs beschadigd is.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]