Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Kimberly
#71847
Ik heb mijn TT nu twee weken (hiervoor met name in een Suzuki Swift gereden).

Wat me opvalt is dat je wel eens wordt uigedaagd bij stoplichten, mensen die zowat in je kruipen terwijl je gewoon netjes 80 rijdt.

Hebben anderen dit ook? Vind het best irritant.
Gebruikersavatar
door niels
#71849
Uitdagen bij de stoplichten hoort nu eenmaal bij een sportieve auto en kan ik me absoluut niet aan ergeren, integendeel!

Als iemand echt te dicht achter me volgt, dan laat ik meestal even gas los en daarna weer terug naar 80/90 totdat ze er genoeg van hebben en dat is vaak al na de eerste keer.
Gebruikersavatar
door WimTT
#71858
Een enkele keer maar Martin, man met zo'n bolide zou ik helemaal elke keer wel effe snel naar de maximaal toegestane snelheid willen sprinten. Doe dat nu ook graag en dan netjes verder rijden natuurlijk. 8) Blijft leuk om de auto's snel klein te zien worden in de binnenspiegel. :lol: :lol:
door Ranna
#71859
ben wel wat voorzichtiger geworden...nadat de auto achter mij politie bleek te zijn en ik vol gas ervandoor stoof (omdat ze met de lichten seinend achter mij reden..), gelukkig reed ik te kort te hard (wel veeeeel te hard....) dus konden ze me niet meten pfffff ;)
Gebruikersavatar
door Kimberly
#71860
Ja ik ben er wel een paar keer in mee gegaan. Wij hebben hier een stukje waarbij je zo'n twee baans weg hebt bij de stoplichten.

Tot nu toe maar 1 keer verloren tegen een bmw m5 :P

Opgevoerde Honda Civics en Golfjes zie ik in mijn binnenspiegel steeds kleiner worden.
Gebruikersavatar
door marttin
#71885
WimTT schreef:Een enkele keer maar Martin, man met zo'n bolide zou ik helemaal elke keer wel effe snel naar de maximaal toegestane snelheid willen sprinten. Doe dat nu ook graag en dan netjes verder rijden natuurlijk. 8) Blijft leuk om de auto's snel klein te zien worden in de binnenspiegel. :lol: :lol:
:D beheersen is moeilijk..., maar de koppeling krijgt iedere keer wel erg op zijn donder, vraag mij af en toe af hoe hij dat volhoudt, maar in de tweede versnelling is het niet minder leuk hoor 8)
Gebruikersavatar
door WimTT
#71893
Maar vanuit z'n 2 houden ben je ook nog niet bij te houden denk ik. :D . Volgens mij kun je ze dan nog wel een voorsprong geven :lol: :lol: .
Maar je hebt wel gelijk het is beter om je af en toe je niet te beheersen, dan blijft het ook erug leuk :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#71993
Wat veel leuker is is een 180 PK DSG-7 bus... die is lastig voorbij te knallen voor menig bestuurder. Gisteren een golf 3 met petjes, piloten jacks en euhm leek wel of de auto niet rechtdoor te besturen was, slingeraap als bestuurder die keer op keer t eerste weg wilde zijn, na 3x verkeerslichten was ik t beu en 2 gezichten die goed kwaad keken dat ze pas na de 70 en 80 limieten voorbij konden geraken... :smt005
TT's plaag ik eigenlijk nooit al hou ik die ook wel bij met 180 pk en 350 nm koppel i.c.m. de automaat en 2 ton ledig gewicht.
Gebruikersavatar
door denders
#72168
Het is weleens leuk maar dan ben ik in een leuke bui als ze denken dat is een 150/180 pk toch??? Ja hij was 150pk maar dan schakel ik door naar zijn 2 of 3 en dan zijn het er 230 hihi dat is wel leuk als je ze zo snel klein ziet worden en aardig kunt schakelen.
Maar ik ben zuinig op mijn spullen en dit zei mijn vader laatst toen ik in hun Kia piccanto vanaf verjaardag terug aan het rijden was:

"Weet je wat mij opvalt Den, als ik in de Kia rij, stuiven ze je allemaal voorbij en ben ik met de Porsche (-hij heeft een klassieke 944 en ik heb een 3.0L 944 gehad) blijven ze allemaal hangen of komen ze langzaam voorbij!
Ik moest lachen en zei, dat heb ik ook in de TT... daar komen ze allemaal zo poeslief voorbij of ze willen voorzichtig uitdagen!!

grappig dat jou dat ook opvalt dus... ben niet de enige hier!
rare mensen op de weg.

Wat mij leuk lijkt is een oude auto onopvallend/standaard met een monster van een motor erin en alles goed aangepast haha
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]