Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Kimberly
#71936
Ik lees op internet wel eens dat jongeren hun auto niet kunnen verzekeren onder het mom van 'risico auto'. Geldt dit ook voor een Audi TT?

Ik ben 24, 0 schadevrije jaren en het was geen probleem om de auto te verzekeren, alhoewel de dame die ik aan de telefoon had wel een 'foutmelding' kreeg. Ze ging het uitzoeken en belde even later terug. Enkele minuten later belde ze inderdaad terug en het bleek normaal te zijn dat ze die melding kreeg omdat mijn auto 180pk had. :lol:

Verzekeren was geen enkel probleem. :) Ik betaal nog geen 30,- euro per maand voor mijn Audi WA+beperkt casco.
door Audi_TT180pk
#71937
Jongeren kunnen hun auto vaak niet All-risk verzekeren bij dit soort auto's! WA of WA+ is vaak wel mogelijk. Ik kreeg mijn auto met VEEL moeite all-risk verzekerd. Via een verklaring van de lease-maatschappij (van mijn vorige auto's) kon ik aantonen 6 schade-vrije jaren te hebben en kreeg voor een goede premie een All-risk verzekering.
door Ranna
#71960
hoi, ook ik had ondanks ruime schadevrije jaren problemen. de audi moest als "hoofdauto" verzekerd worden en de andere (volvo) als 2e auto ivm "verhoogd schaderisico". belachelijk. Met mijn leeftijd hadden ze geen problemen whahahahaha ben dan ook het tijdperk "jongere" al ontgroeid ;) dus beide autos zijn all risk verzekerd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#71992
Jongeren is een risico groep TOT de 24 jaar oud! als je dus 23 of jonger bent zijn premies vaan flink hoger, geldt zelfs voor snorfietsen en brommers... met sportauto's is het dan zelfs dat verschillende verzekeraars personen van 23 of jonger geheel weigeren. Maar er zijn altijd wegen die naar Rome leiden als je toch jonger bent.
Gebruikersavatar
door miel
#71995
Bij ons hanteren ze dan de 80Kw regel bovenop de leeftijd, ook gaf mijn verzekering 50% korting bij het plaatsen van een black box...
Gebruikersavatar
door Peter139
#71998
Ik ben benieuwd wat jullei betalen jullie voor jullie TT.
Ik 32 jaar betaal 28 euro pm all risk. Dit komt voornamelijk door mijn schadevrije verleden.
Gebruikersavatar
door SpAnKy1990
#72021
Ik ben 21 en de TT heeft volgens het boekje 224 pk. Voor een luttel bedrag van 215,- per maand kan ik de auto op mijn eigen naam verzekeren bij een maatschappij die je ook nog aanneemt als je het hoogste aantal negatieve schadevrije jaren hebt. Geen optie dus. Binnenbochten die vaak gebruikt worden is dat de auto op naam van de ouders verzekerd wordt.

P.S. dit was voor WA+
Gebruikersavatar
door miel
#72024
Eens zien, als mijn zoon van 19 straks terug uit indie komt is hij van plan een bmw 316 of 318 aan te schaffen, ben benieuwd wat dat gaat kosten...
Gebruikersavatar
door Kimberly
#72036
Goeiedag 215,- per maand.. :roll: Zou je niet eens rondkijken of dat niet goedkoper kan?
door ptie
#72042
215,- is een boel geld. Maar goed, dit had je kunnen weten voordat je een TT nam :-)
Gebruikersavatar
door SpAnKy1990
#72043
Dat kan ik doen voor 215 euro maar gelukkig heb ik geen gaatje in m'n voorhoofd ;-) Er zijn mazen in de wet waar ik gebruik van maak dus de auto is netjes verzekerd ^^
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]