Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door SpAnKy1990
#72045
Voor de grap inshared eens geprobeerd om te kijken wat ze zouden zeggen. Ze kwamen met de volgende melding: Sorry, je bent nog geen 25 en we verzekeren alleen auto’s van mensen die 25 jaar en ouder zijn. We zien je graag terug als het zover is! Je kunt trouwens wel gewoon een woon- en/of mensenverzekering bij ons afsluiten.
Het is gewoon omdat ik nog tot de risico groep behoor. Wilde te snel een te mooie auto (automatisch ook een te snelle :-p).
door ptie
#72047
SpAnKy1990 schreef:Dat kan ik doen voor 215 euro maar gelukkig heb ik geen gaatje in m'n voorhoofd ;-) Er zijn mazen in de wet waar ik gebruik van maak dus de auto is netjes verzekerd ^^
Jaja, zeker op je ouders naam ;-)

Als ik kinderen had, dan hadden ze dat mooi zelf mooi mogen betalen :D (èn de lusten, èn de lasten)
Gebruikersavatar
door miel
#72051
ptie schreef:
SpAnKy1990 schreef:Dat kan ik doen voor 215 euro maar gelukkig heb ik geen gaatje in m'n voorhoofd ;-) Er zijn mazen in de wet waar ik gebruik van maak dus de auto is netjes verzekerd ^^
Jaja, zeker op je ouders naam ;-)

Als ik kinderen had, dan hadden ze dat mooi zelf mooi mogen betalen :D (èn de lusten, èn de lasten)
Plus dat daar héél grote risico's aan verbonden zijn, als ouder zijnde van een vlotte en verkeersrijpe zoon en me goed geinformeerd te hebben, ben ik niet van plan om jaren met de bus te gaan werken/verplaatsen. :roll: Komt er dan nog bij dat mijn zoon als ''tweede of occasionele bestuurder''ook geen schadevrije jaren opbouwt en alsnog de hoofdprijs betaalt bij het later verzekeren op eigen naam. :shock:
Zo zijn er wel nog meer risico's aan verbonden... :|
Dus kan me aansluiten bij ptie, én de lusten, én de lasten (en ik met een gerust hart gaan slapen in de weekends) :smt015
Gebruikersavatar
door SpAnKy1990
#72052
Dat zeg je nu... ;-) Als je kind over 20 jaar ofzo aankomt met een TT mk3 of mk 4 (wie weet hoever we dan al zijn :-P) dan zwicht je ook wel ervoor. Zeker als je een testrit gemaakt hebt :D
Gebruikersavatar
door SpAnKy1990
#72053
Met een gerust hart slapen kan zeker. Ook de schadevrije jaren heb ik een mooie regeling mee. De vorige verzekering "onthoud" de opgebouwde schadevrije jaren voor 4 jaar (als ik het goed zeg uit men hoofd) dus tegen de tijd dat ik de auto überhaupt mag verzekeren heb ik nog een paar schadevrije jaren als ik bij dezelfde maatschappij terug ga ;-)
Gebruikersavatar
door miel
#72054
SpAnKy1990 schreef:Dat zeg je nu... ;-) Als je kind over 20 jaar ofzo aankomt met een TT mk3 of mk 4 (wie weet hoever we dan al zijn :-P) dan zwicht je ook wel ervoor. Zeker als je een testrit gemaakt hebt :D
Dacht 20j geleden net zo. 10j terug was ik al iets 'moderner'gaan denken tot mijn zus haar zoon verongelukte met 3 inzittenden op een zaterdagavond (allemaal zwaargwond) 17 was hij met een voorlopig rijbewijs en verzekering op ouders. Gevolg: miljoenen schuld, huis verkopen, scheiding, zoon zelfmoord en 2j later zijn zus zelfmoord. dus nu denk ik zoals vorige post in dit topic, en mijn kinderen die deze ellende van dichtbij ervaren hebben dénken er geeneens aan om met een trukje zich goedkoop te verzekeren (klagen natuurlijk en willen zich ook wel goedkoop verzekeren, maar dan volledig legaal en zonder risico voor ouders, partner, enz...)
Voor de rest ben ik wel niet heiliger dan de paus hoor :smt003
En er zijn ook wel andere regelingen, ook zal het in nederland iets verschillen lees ik net (spanky 1990). Denk goed informeren is de boodschap voor álle partijen.
Gebruikersavatar
door Kimberly
#72061
Ik kom er zo te lezen goed vanaf met 29,76 euro WA+beperkt casco. Wellicht komt het omdat ik een vrouw ben. :)
door ptie
#72068
SpAnKy1990 schreef:Dat zeg je nu... ;-) Als je kind over 20 jaar ofzo aankomt met een TT mk3 of mk 4 (wie weet hoever we dan al zijn :-P) dan zwicht je ook wel ervoor. Zeker als je een testrit gemaakt hebt :D
Niet als ik zelf een MK 5 rij ;-)
Gebruikersavatar
door SpAnKy1990
#72070
Kimberly schreef:Ik kom er zo te lezen goed vanaf met 29,76 euro WA+beperkt casco. Wellicht komt het omdat ik een vrouw ben. :)
Vrouwen komen vaak er beter vanaf. Als ik in de rij sta bij de club dan worden de leuke dames eruit gepikt van ga maar vast naar binnen... Is en zal altijd zo blijven :P
Gebruikersavatar
door Peter139
#72072
bij verzekeringen is het ook een kwestie van even rondneuzen er zijn grote verschillen tussen verschillende verzekerings maatschappijen.
Ben je jong + snelle auto dan betaal je meestal veel, maar het hoeft niet.
Meerdere verzekeringen bij dezelfde partij kan ook veel schelen.
Gebruikersavatar
door Kimberly
#72095
Peter139 schreef:bij verzekeringen is het ook een kwestie van even rondneuzen er zijn grote verschillen tussen verschillende verzekerings maatschappijen.
Ben je jong + snelle auto dan betaal je meestal veel, maar het hoeft niet.
Meerdere verzekeringen bij dezelfde partij kan ook veel schelen.
Dat hebben wij dan wel weer. :) Meerdere verzekeringen bij één dezelfde.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72106
Een ding is wel zeker, verzekeringen hebben allen oog voor het maken van winst. Bij een fikse schade wordt je er zelf niks wijzer van wel de betrokken bedrijven, lees experts, schadeherstellers en verzekeraars.

75% no claim start je gewoon mee als je slim communiceert! meer ga ik daar niet over uitwijden openlijk op een forum.
Gebruikersavatar
door denders
#72166
Zat bij een hele dure een paar jaar, Audi/VVS (gelijk genomen toen ik de auto bij een dealer kocht) maar omdat ik een kleine schampschade ook eens daar heb laten verhelpen kelderde ik terug in no claim.
Dat merkte ik pas toen ik overstapte... ;)

Maar ja betaal nu ook iets van een kleine 61 euro p/mnd via een verzekeraar van independer en All-risk (incl. vandalisme enz)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]