Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door Pikey
#72450
Vanaf komende zaterdag zal ik de trotse eigenaar zijn van een Audi TT Quattro, bouwjaar 2000.

Aangezien deze momenteel nog op originele velgen staat, ben ik op zoek naar een ander setje, sportievere velgen. Jammer genoeg is mijn kennis echter beperkt hierin.

Ik heb nu een setje zien staan op het internet en de vraag is als deze onder mijn TT zouden passen.

Het betreft velgen BBS Lemans Replica 19 inch. Breedte is 8,5 en de steek is 5 x 100.
Voorbanden zijn 215/35/19 en achteraan 225/35/19. Momenteel liggen de banden onder Audi A3.

Van de ET-waarde heb ik jammer genoeg geen kennis.

Dus nu heb ik 2 vragen:

Passen deze velgen op mijn TT?
En zou het verschil in bandenmaat (215 voor en 225 achter) nadelig kunnen zijn omdat mijn TT een 4x4 uitvoering is?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen...
door Pikey
#72452
Kben trouwens daarnet te weten gekomen dat de ET waarde van de desbetreffende velgen ofwel 35 ofwel 45 zou zijn...

Maar hetgene mij het meeste afschrikt is die verschillende bandenmaat. Doordat de 2 voorste banden 1 centimeter minder breed zijn, zou de totale diameter van de velg + band ook iets minder hoog zijn als achteraan en ik denk dat dit mogelijks problemen kan geven bij 4x4.
door Pikey
#72456
Kheb zonet bericht ontvangen dat het wel degelijk ET35 is.

Dus 19 inch, wielbreedte 8,5 ET35 zou geen probleem mogen zijn?

En wat met verlagen van de TT. Zou het dan nog lukken om bv 4cm te verlagen met enkel veren of ben ik verplicht om al uit te kijken naar een schroefkit?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]