- vr jun 01, 2012 12:04
#73029
Voor het gewoon opknappen van je velgen ben je hier bij de lokale ondernemer al snel zo 400 euro kwijt. Ruilvelgen hebben ze niet dus ben je je auto kwijt of hij staat thuis op blokken...
Aangezien ik niet vies ben van een "beetje" werk en ik de tijd kan maken, leek mij het volgende verstandig i.v.m. velg-verkoopwaarde, voldoening en zelfwerkzaamheid
In mijn berging staan al een tijd 2 paar velgen die weg mogen.
Mijn eigen velgen onder mijn TT wil ik ook weer "als nieuw" hebben.
Ik vroeg me dus een paar dingen af, waar ik misschien hier door jullie verder mee kan komen.
De velgen:
4x aluminium & alu gespoten Porsche "C2" velgen.
Originele van mijn toenmalige auto, een 944S2 overgehouden omdat ik er toen andere/ RUF-velgen onder had gelegd.
Zijn 16 Inch / 6J en 8J.
Banden zitten eromheen en zijn nog redelijk tot matig, wel mooi gesleten.
Geen stoeprandschade, klein beetje dof.
4x alu BBS-Replica zonder banden,
Elke velg zit nog in doos, ik heb ze nog niet onder de auto gehad.
Zijn erg lichte velgen, goede kwaliteit, achter een dieper velgbed dan voor.
Zijn 19 Inch / J-Maat weet ik even niet maar ik dacht dat er 225 tot 245 zo netjes onder kon, 235 ideaal dus.
Als nieuw maar wel op 3 plekjes bij 2 velgen kleine stoeprandschade die ik weg wil hebben.
Als laatste de originele 4x18 Inch met 225 schoeisel onder mijn TT, "RS4"(?)
Glimmen nog steeds, kapjes mooi, behalve op bijna elke velg wat stoeprandschade.
Nu heb ik al wat gezocht en filmpjes gezien maar wie weet wat je voor thuis nu het beste kunt aanschaffen/welke machine om te kunnen polijsten en velgen schuren?
Scotchbrite en nat schuren zal onvermijdelijk zijn denk ik maar wat is nu de beste manier met het beste resultaat.
Ik wil ook in de kleine hoekjes komen uiteraard en het liefst een prof. machine ivm sterke motor en niet snel warmlopen.
Doel is het spuiten in antraciet of alu (originele) kleur van de C2's
Het repareren van de BBS'en, stoeprandschade en dat polijsten
Het repareren en geheel antraciet metallic spuiten van de RS4's
Alu-pasta zal nodig zijn maar ik wil alles wel op de beste manier thuis doen bij voorkeur.
Ik denk dat het resultaat heel goed gehaald kan worden met de juiste spullen / spuitbussen / laksoorten.
Tips dus van harte welkom
Grt, Dennis
(sorry voor het lange verhaal..)
Aangezien ik niet vies ben van een "beetje" werk en ik de tijd kan maken, leek mij het volgende verstandig i.v.m. velg-verkoopwaarde, voldoening en zelfwerkzaamheid
In mijn berging staan al een tijd 2 paar velgen die weg mogen.
Mijn eigen velgen onder mijn TT wil ik ook weer "als nieuw" hebben.
Ik vroeg me dus een paar dingen af, waar ik misschien hier door jullie verder mee kan komen.
De velgen:
4x aluminium & alu gespoten Porsche "C2" velgen.
Originele van mijn toenmalige auto, een 944S2 overgehouden omdat ik er toen andere/ RUF-velgen onder had gelegd.
Zijn 16 Inch / 6J en 8J.
Banden zitten eromheen en zijn nog redelijk tot matig, wel mooi gesleten.
Geen stoeprandschade, klein beetje dof.
4x alu BBS-Replica zonder banden,
Elke velg zit nog in doos, ik heb ze nog niet onder de auto gehad.
Zijn erg lichte velgen, goede kwaliteit, achter een dieper velgbed dan voor.
Zijn 19 Inch / J-Maat weet ik even niet maar ik dacht dat er 225 tot 245 zo netjes onder kon, 235 ideaal dus.
Als nieuw maar wel op 3 plekjes bij 2 velgen kleine stoeprandschade die ik weg wil hebben.
Als laatste de originele 4x18 Inch met 225 schoeisel onder mijn TT, "RS4"(?)
Glimmen nog steeds, kapjes mooi, behalve op bijna elke velg wat stoeprandschade.
Nu heb ik al wat gezocht en filmpjes gezien maar wie weet wat je voor thuis nu het beste kunt aanschaffen/welke machine om te kunnen polijsten en velgen schuren?
Scotchbrite en nat schuren zal onvermijdelijk zijn denk ik maar wat is nu de beste manier met het beste resultaat.
Ik wil ook in de kleine hoekjes komen uiteraard en het liefst een prof. machine ivm sterke motor en niet snel warmlopen.
Doel is het spuiten in antraciet of alu (originele) kleur van de C2's
Het repareren van de BBS'en, stoeprandschade en dat polijsten
Het repareren en geheel antraciet metallic spuiten van de RS4's
Alu-pasta zal nodig zijn maar ik wil alles wel op de beste manier thuis doen bij voorkeur.
Ik denk dat het resultaat heel goed gehaald kan worden met de juiste spullen / spuitbussen / laksoorten.
Tips dus van harte welkom
Grt, Dennis
(sorry voor het lange verhaal..)
Mk1-TT 2005 * Avance-SLine* V6 spoilerpakket* OEMS monoblock velgen+5x112 adapters* Vogtland schroefset* RS-Tuning* MH-folietint* LED Achterunits* Recaro Sportster CS stoelen* Mk3 Sline stuur*
Facebook: dennis franzelli
Facebook: dennis franzelli