Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ramrod
#73474
Al jaren loop ik te kwijlen als ik een TT zie staan , ik ga dit weekend kijken en wellicht proefrijden in zo,n fraaie TT .

Het is een Audi TT Coupe 2.0 TFSi 200 Pk S-tronic uit 2007 met zo,n 145.000km op de teller , hij zou van de eerste eigenaar zijn geweest ,altijd bij de dealer onderhouden Vraagprijs €19.000

Zijn er nog dingen bij dit type en met deze Km stand waar ik op moet letten , kan ik via een Audi dealer de history van de auto opvragen of hoe kom ik anders aan voor mij belangrijke info over de wagen .

Wat verbruikt deze wagen nu zo,n beetje in de praktijk bij normaal gebruik ?

Alvast bedankt voor de reacties , Willem
Gebruikersavatar
door miel
#73479
Hoi Willem, Welkom, lijkt me een eerlijke prijs opt eerste zicht.
Je andere vragen zijn al meerdere keren behandeld hier (o.a. door mezelf)
Als je wat met de zoekfunctie aan de slag gaat kom je al heel wat te weten. :wink:
door ramrod
#73489
Net de Audi dealer aan de lijn gehad auto heeft altijd zn beurten op tijd gehad , geen bijzonderheden , alleen zit er geen alarm op de wagen ... moet de distributie e.d over 40.000 al worden vervangen ,zou dit al gelijk willen laten doen .

Weet iemand een goede monteur/garage die de distibutie/spanrol/waterpomp kan vervangen via de dealer zou het zo'n €1000 gaan kosten .

Gr WIllem
Gebruikersavatar
door denders
#73492
Willem je hebt nog een PB en goed dat je even een vraagje opgooit hier nog.
door ramrod
#73528
GarageRemco Nieuwenhuis ziet er goed uit maar
ik zoek iets wat dichter bij rotterdam , lijkt me handiger.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#73535
Kan inderdaad gemakkelijker zijn, maar naar *** toe rijden TT bezitters uit het hele land en dat zal niet voor niets zijn ook al is een TT niet bij hem gekocht.
door ramrod
#73585
Even nog een paar vragen ,

Weet iemand wat het ongeveer kost om een alarm in te laten bouwen in een TT uit 2006 , en heeft iemand een goed adres liefst in de buurt van Rotterdam om dit te laten doen ?
Vraag me ook wel weer af of een alarm enig nut heeft , als ze hem willen stelen doen ze dat toch wel , las hier op het forum dat er ook een TT met alarm er op was gestolen ...?

Hoe kom ik aan een Nederlandse navigatie cd voor een Audi navigatie en wat zijn de kosten , er zit nu alleen een Duitse cd bij , de auto is jaren geleden geïmporteerd vanuit Duitsland .

Dank alvast , Willem
Gebruikersavatar
door Ronnie
#73588
Alarm is slechts een vertraging als ze die echt willen hebben nemen ze de auto gewoon mee. Inbouwcentra zijn er genoeg even goed recensies checken via internet. Navigatie cd's zie marktplaats ebay e.d.
Gebruikersavatar
door miel
#73612
Mssn een gps tracker in auto (laten) verstoppen, kun je hem terug opsnorren na diefstal óf volgen waar moeder de vrouw uithangt :smt003
door erwinaarts
#76151
Hallo mensen

Na jaren twijffelen is de kogel doorde kerk, ik wil een TT :lol:

Wie kan mij een beetje wegwijs maken waar ik op moet letten bij aanschaf van een TT.
Zwakke punten van de auto etc.
Ik zoek er een tussen de bouwjaren 2000 en 2003
Wil er geen kapitalen aan uitgeven maar wil ook geen troublebak !

Alle info is welkom !

Groetjes
Gebruikersavatar
door TT Leo
#76165
Hallo Erwin,

Een paar maanden geleden mijn droomauto gekocht, een roadster fwd mk1. Om een lang verhaal kort te maken, heel veel ellende. Bijna alle bekende tt problemen en kwalen had mijn tt ook, ondanks het feit dat ik deze auto gekocht had bij een erkend bovag bedrijf, welke meer verknoeid hadden aan de tt dan gerepareerd! Uiteindelijk bij *** terecht gekomen, welke alle problemen heeft opgelost!

Waar moet je op letten? zijn de onderhoudsboekjes origineel (geen vervalsing) en voorzien van alle stempels? hoe is de turbo? is de distributie, spanner, rollen, waterpomp en thermostaat tijdig vernieuwd? Zijn er temperatuur problemen? te koud, te warm? slaan ventilatoren tijdig aan met de econ knop ingedrukt? Kraakt de stabilisator? Werkt de tankmeter en instrumentenpaneel naar behoren? Gaat het cabriodak goed dicht, geen lekkende cilinder? Werkt de LMM en N75 naar behoren? om zo maar eens een paar "kwaaltjes" op te noemen. Dit buiten de "normale" dingen zoals, hoe zijn de remschijven/blokken, hoe zijn de banden (niet gecupt?) ? is er tijdig een Audi longlife beurt gedaan? hoe is de motorolie? is deze langdurig te koud of te warm geweest en vervuild door slecht of geen onderhoud? Het lijkt een opsomming van ellende, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee! Als je een tt op het oog hebt laat dan op zijn minst een aankoop keuring doen bij *** en Paul voordat je hem koopt! Als ik eerder geweten had dat Remco's bedrijf bestond, dan had ik zeker daar mijn tt gekocht! Ik wens je veel succes bij je aankoop!

Met vriendelijke groet, Leo
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]