Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
door markdr
#77516
Inmiddels heb ik op dit forum vele vragen gesteld. Voor de verandering heb ik nu eens een antwoord op vragen van velen.

Al 7 jaar ben ik op zoek naar een goede werkplaatshandleiding voor de TT. Ik zocht een Haynes, maar die is nooit gemaakt voor de TT. Enkele maanden geleden heb ik Elsawin op mijn PC gezet. Die is wel heel compleet en per motor en versnellingsbaktype te customizen, maar ik mis toch de echte Haynes-achtige foto's en beschrijvingen. Vorige week dan toch maar het enige alternatief aangeschaft via Bol . com: de Bentley. Dat was een grote tegenvaller. Een derde deel gaat over alle 9 verschillende kabelbomen, en voor de rest is het een exacte kopie van het Elsawin dat ik al heb, alleen dan van alle verschillende motortypes achter elkaar. Nog geen 10% van het vuistdikke boek was op mijn TT van toepassing. Dat boek heb ik dus teruggestuurd. Vervolgens heb ik bij mijn Audi dealer en bij *** gevraagd welke 'gewone' Audi het qua motor dichtst in de buurt van de TT komt. Dat blijkt de A3 te zijn. Dus heb ik de Haynes van de Audi A3 besteld (ISBN 9781844252534). Voor nog geen 25 euro een dag later al in huis. Hoewel daar ook de diesel variant in behandeld wordt, geeft het toch een goed beeld van de techniek van de TT. Het hele loopwerk en de elektra zijn identiek, alleen de shell is anders. Het enige wat ik mis in deze Haynes is aan het eind van elk hoofdstuk een opsomming van mogelijke fouten en problemen, wat de oorzaak is en hoe die op te lossen (zoals ik dat bij Haynes gewend was voor auto's zonder OBD). Mooi boek, een aanrader!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]