- ma sep 25, 2006 22:03
#3694
Berichtje op Nu.nl van 25/09/2006, kunnen we alvast gaan sparen...
Audi beraadt zich op de komst van snelle varianten van de nieuwe TT. Het topmodel zou zich zelfs kunnen wagen in het territorium van de Porsche Cayman S.
De tweehonderd pk sterke 3,2-liter V6 quattro trekt op het moment bij de nieuwe Audi TT de kar. Daar komen in de toekomst snellere varianten bij. De Duitse pers meldt dat volgend jaar de 2,0-liter TFSI motor uit de S3 ook een plaats krijgt in de TT ? dan levert hij echter geen 265 maar 280 pk. De TT-S, zoals de snelle versie gaat heten, kan in zo?n 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u.
De allersnelste TT wordt de RS. Daarin komt een 2,5-liter vijfcilinder die het tot 350 pk schopt. Die komt anderhalve centimeter lager bij het asfalt, krijgt aangepaste besturing en een DSG-versnellingsbak. De TT-RS komt daarmee flink in het vaarwater van de Porsche Cayman S.
Audi beraadt zich op de komst van snelle varianten van de nieuwe TT. Het topmodel zou zich zelfs kunnen wagen in het territorium van de Porsche Cayman S.
De tweehonderd pk sterke 3,2-liter V6 quattro trekt op het moment bij de nieuwe Audi TT de kar. Daar komen in de toekomst snellere varianten bij. De Duitse pers meldt dat volgend jaar de 2,0-liter TFSI motor uit de S3 ook een plaats krijgt in de TT ? dan levert hij echter geen 265 maar 280 pk. De TT-S, zoals de snelle versie gaat heten, kan in zo?n 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u.
De allersnelste TT wordt de RS. Daarin komt een 2,5-liter vijfcilinder die het tot 350 pk schopt. Die komt anderhalve centimeter lager bij het asfalt, krijgt aangepaste besturing en een DSG-versnellingsbak. De TT-RS komt daarmee flink in het vaarwater van de Porsche Cayman S.
Beauty & power on 4 wheels and it is yours to enjoy.