Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ramrod
#78028
Hallo,

Ik ben opzoek naar 2 nieuwe voorbanden voor mijn TT 2007 ,2.0 automaat , bandenmaat
18" 245x45 .

Er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie , welke banden kunnen jullie aanbevelen .

Gr willem
Gebruikersavatar
door Ronnie
#78052
Ik vond er niks aan, herrie banden, maar wellicht dat dat verholpen is met nieuwere series van die banden en ze begonnen snel te cuppen onder de Quattro die ik toen reed, dus snel verkocht en Dunlops heb ik vaker eronder gehad maar wisselde nogal regelmatig van velgen :D
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#78054
Asymmetric 2 is een totaal andere band dan de 1.
Ook de continental sportcontact 5 schijnt erg goed te zijn.
door Liefhebber33
#78057
Een maatje bestelde pas de OVation 225x55x17 voor 74 x 4 is 295 euro bevalt hem perfect.
Dus wat is goed,succes
Gebruikersavatar
door Ronnie
#78076
sportcontact 5 sjeest goed en gaan niet eens zo gek snel op 30.000 km met ene set is gewoon goed te doen met dsg7 en 180 pk als je ze af en toe es uitwisselt voor en achter.
Gebruikersavatar
door denders
#78079
Heel persoonlijk natuurlijk maar je vraagt het dus:

Ik neem zelf nu alleen de betere B-merken die zich mengen in de A-merken.
Nu alweer eventjes een ideaal voor mij persoonlijk: de Milestone Greensport.
(Komt gewoon uit A-naam fabriek) Heb ze zelf in 235/225-35 & 19 inch.

Niet te hard, niet te zacht en goede eigenschappen, ook in regen vooral en goed profiel ook.
C-merken trouwens: laten liggen...

Prijsindicatie 4 st. 425 euro helemaal kompleet alles omgelegd bij mijn bandenboer hier.
Laatst gewijzigd door denders op ma mei 06, 2013 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
door ramrod
#78082
Dank voor de reacties weer , zodra ze er onder zitten laat ik weten hoe of wat , de banden boer heeft het druk wachttijd van een week ...

Even tav A,B of C merk banden , de band Milestone Greensport valt onder het C sigment , dus als die bevallen kan je ook voor eventueel andere banden uit het C sigment kiezen .

A merk banden: Bridgestone ,Continental, Dunlop,GoodYear ,Michelin,Pirelli
B merk banden :BF Goodrich ,Hankook ,Kleber ,Uniroyal ,Vredestein,Yokohama
C merk : overige
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#78084
Jouw lijstje A, B, C ervaar ik niet zo,
Bridgestone heeft m.u.v. een paar/ enkele goede banden ook veel matige banden,
Hankook valt mij ook tegen, Uniroyal en Vredestein bevallen wel weer goed.
Yokohama zijn prima banden op droog, maar niet echt geschikt voor het NL weer.
Gebruikersavatar
door denders
#78086
Ik ervaar dat ook niet zo en hou liever van ervaringen en onafhankelijk advies zonder winstdelings oogmerk of "best verkocht"/ "sponsor" lijstjes.

Heb een aantal merken onder verschillende wagens mogen testen en vind deze het meeste lijken op Michelin's sport waar ik ook tevreden over was.
Deze Milestones-GS zijn in de verste verte niet te vergelijken met "Chinese" cuppende meuk of El-Cheepo tires waar C-merken dus wel onder vallen..want dan doe je ze echt niet de eer aan die ze verdienen.
Voor mij was het ook een gokje (zoals elke band en elk merk!) maar haal ze bij iemand die al 25-30 jaar in de banden zit.
Als het niks was dan had ik dat zeker ook gezegd, zoals Silverstone die ik hiervoor had en mij niet veilig voelde met regen+spoorvorming en hoge afrolgeluid!

Succes ermee!
door RvDuijvenbode
#78502
Ik heb vorige week Dunlop Sport Maxx RT (225/45/17 ZR91)gekocht en eronder laten zetten.
Volgens Dunlop is dit de meest sportief rijdende band die ze hebben en wordt aangeraden door AutoBild, Autoweek, ADAC en ANWB.

Het grote voordeel van deze banden is het sportieve karakter, zeer goede response bij regenachtig weer en zeer lage geluidsnivo.

Ik heb ze besteld bij Tirendo, dit scheelde ruim 50,- per band met Profile of Euromaster.

Succes.
door ramrod
#78762
Vandaag de wagen opgehaald , banden van Milestone Greensport er onder (nog bedankt voor de tip) en de velgen ook gelijk laten herstellen van stoeprand schade , ze zien er weer perfect uit , volgende week naar Duitsland om ff te kijken hoe de banden het doen ...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]