Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ErwinSteinmeier
#78737
Allen,

Ik heb deze week een TT gekocht bij Remco.

Mijn verzekeringsmaatschappij doet lastig om de auto cascao of beperkt casco te verzekeren. Reden: auto is ouder dan 12 jaar..

Is dit probleem herkenbaar? Heeft iemand een goed alternatief?

Ik hoor graag van jullie!

Hartelijke groet,
Erwin
Gebruikersavatar
door denders
#78738
Heel vreemd..je betaald toch?

Kijk gewoon via Independer welke voor jou het beste is, zo heb ik het iig. mijn all-risk+vadalisme-dekking kunnen vinden en elk jaar wordt er automatisch gekeken of het niet voordeliger kan ook nog ;)
Heb inmiddels zelf weer aardig wat no claim opgebouwd.
door RvDuijvenbode
#78739
Ik heb mijn auto All-risk verzekerd bij Ohra zonder enige problemen. (bj 2000)
door ErwinSteinmeier
#78740
Ja is beleid van de verzekeraar. Zij mogen weigeren wie ze willen. Punt is dat ik destijds mijn auto heb meeverzekerd via het wagenpark van mijn ex-werkgever waardoor ik een hoge poliskorting kreeg. Onlangs heb ik een kleine schade gereden waardoor ik nu sta op min 3 schadevrije jaren. Door de hoge poliskorting betaal ik nog steeds een redelijke premie voor WA namelijk 36 euro. Als ik nu kijk op independer dan betaal ik voor min 3 schadevrije jaren al een premie van 80 euro. Beperkt casco 120 euro en casco 168..
Gebruikersavatar
door denders
#78741
Dat is idd. dikke pech van gang van zaken, helaas.
Ik betaal zelf nu net iets over de €52 euro met 70% no claim via independer en verder geen korting voor All-risk+vandalismedekking per maand.

Schadevrije jaren staan in een centraal systeem.
Ik kan ook wel een ex-werkgever opzoeken en opgeven maar ik wil geen gezeur achteraf als ze een keertje controleren of je er wel echt werkt en het rijdt voor mij prettiger zo, dat wist ik ook al vantevoren wat het mij ging kosten ongeveer nietwaar?

Succes met de beslissing(en), hopelijk kom je er toch uit!
door ErwinSteinmeier
#78742
Begrijp je punt hoor. Maar ik doe niet iets wat niet mag. Ik werkte voorheen in de automotive en mijn ex-werkgever had 500 auto's in de verhuur. Ik heb destijds mijn auto meeverzekerd in het wagenpark (met toestemming ex-werkgever) waardoor ik recht had op een hoge poliskorting (en nog steeds heb). Acceptatiebeleid is altijd willekeurig. Men kan mij niet vertellen dat een eigenaar van een Ferrari uit 1992 zijn auto bij Allianz Nederland niet all risk kan verzekeren.. Ik ga sowieso bezwaar maken tegen hun acceptatiebesluit en zie wel waar het schip strandt!
Gebruikersavatar
door Peter139
#78746
ik zou gewoon naar een ander verzekeringmaatschapij op zoek gaan.

zelf zit ik bij centraal beheer en er werd niet moeilijk gedaan over all risk. (tt bj 99)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#78747
Van Kampen Groep benaderen,

maar Peter Centraal Beheer verzekert veel te hoog qua premie... en als je serieus iets hebt met schade... dat heeft me zoveel geld aan premie en waardevermindering van de auto gekost dat ik inmiddels wel beter weet. Maar leuk van 128 euro ofzo naar 49 euro per maand met een eigenlijk iets betere polis qua voorwaarden.

Nooit meer Centraal Beheer! Ik breng alles via een tussenpersoon onder bij de VKG, die zoeken dan mooi uit wat vor mij t beste uitkomt. Erg netjes.
door ErwinSteinmeier
#78750
Thanks voor tip! Ik sluit denk gewoon casco verzekering af op naam van vriendin zij heeft namelijk 0 schadevrije jaren en ik min 3. Dan kom ik op een casco premie uit van 113 euro..
Gebruikersavatar
door denders
#78752
Nadeel is dat je zelf ook niks opbouwd volgens mij.
Maar hoop dat je snel terecht kunt!
Vond het wel grappig dat ik dan, zonder het zelf na te jagen, ineens een melding kreeg dat het een tientje goedkoper per maand kon en dat alles automatisch omgezet werd ;)

Ik was ooit bij VVS verzekerd (audi/volkswagen) vanuit de dealer na aankoop, maar dat was jammergenoeg voor hun iets van bijna €40 euro duurder voor hetzelfde dus jammer hoor, doei!
Geld uitgeven kan ik zelf veel beter dan over de balk gooien :D
door ErwinSteinmeier
#78753
Groot gelijk heb je hoor! En independer is mooie site! Klopt inderdaad dat ik dan zelf niets opbouw maar dat neem ik nu even voor lief anders zou ik ipv 113 iets van 220 moeten gaan betalen ;)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]