Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Thoreau1
#79261
Beste leden,

Ik ben aan het rond zoeken naar een geschikte MK2. Niet evident... Het zou gaan dienen als bedrijfswagen. In België worden wij belast op basis van onze CO2 uitstoot. Dus dit wil ik zo laag mogelijk houden!

Mijn voorkeur gaat uit naar een 2.0 door het aanzienlijk verschil in PK in vergelijking met de 1.8.

De meeste 2.0's hebben al snel een uitstoot van 183 g/km. Gek genoeg heb ik er één gevonden met 220PK (ipv 200PK) en met maar 154 g/km van 2010. Maar kan dat wel (extra pk en toch een lagere uitstoot als de meeste)?
Gebruikersavatar
door denders
#79263
Misschien ander uitlaatsysteem en op maat tuning gekregen?
Gebruikersavatar
door miel
#79267
Zou kunnen , maar dan rekenen ze wel nog steeds de waarden die op het gelijkvormiheidsattest staan...
Gebruikersavatar
door Thoreau1
#79270
Ik heb het inmiddels opgelost :)...

Half 2010 is de motor van de 2.0 aangepast.

Motor tot midden 2010:
2.0 TFSI - 200PK - Uitstoot: 183 g/km

Motor na midden 2010:
2.0 TFSI - 211PK - Uitstoot: 154 g/km

Dus de motor update in 2010 heeft de 2.0 krachtiger en minder vervuilend gemaakt!
Gebruikersavatar
door Thoreau1
#79282
Inderdaad en vergeet ook niet de extra paarden... Het spaart mij jaarlijks 1000 euro aan fiscaal voordeel (bedrijfswagen) als ik kies voor een TT 2.0 vanaf 07-2010. Alleen zijn deze in België snel verkocht. Ik ga dus op de Duitse markt moeten gaan kijken.

PS: De nieuwe TT's verbruiken ook gemakkelijk een liter minder! Dat scheelt 10% tot 15% aan brandstof verbruik. Tel maar op... :idea:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79289
Ofwel ze hebben af fabriek ook eens wat chiptuning toegepast om t te verbeteren en aan de nieuwere normen te kunnen voldoen, want dat laatste gaat het eerder om, doorontwikkelen van de techniek.
Gebruikersavatar
door denders
#79298
Ik wilde net zeggen, dit is een kernveld aanpassing ben ik bijna zeker van.
Voordelig en beter! ;)

Maar als je hem zelf op-maat laat tunen (met garantie) kom je nog vele malen beter uit voor die paar honderd euro en zowieso 245 pk denk en normaal rijden dezelfde verbruikswaarden, tot je het gas intrapt natuurlijk...

Bedankt toch voor de info waar Audi zelf nogal schaars mee is ;)
Gebruikersavatar
door Thoreau1
#79316
denders schreef:Ik wilde net zeggen, dit is een kernveld aanpassing ben ik bijna zeker van.
Voordelig en beter! ;)

Maar als je hem zelf op-maat laat tunen (met garantie) kom je nog vele malen beter uit voor die paar honderd euro en zowieso 245 pk denk en normaal rijden dezelfde verbruikswaarden, tot je het gas intrapt natuurlijk...

Bedankt toch voor de info waar Audi zelf nogal schaars mee is ;)
Chiptunen ben ik niet meer zo'n fan. Ik heb dit laten doen op mijn VW Golf 5. 3 maanden later had ik echt het gevoel dat het effect al was uitgewerkt. Of is dat maar een gedacht? :)
Gebruikersavatar
door denders
#79338
..ik weet zeker dat je dan geen goede chiptuning gehad hebt, in ieder geval geen op maat tuning. :)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]