Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#79303
Kan het alleen maar toejuichen, heb ooit weleens een Porsche 944S2 gereden die geimporteerd al was. Niks mee gehad dan hele kleine optische dingetjes die ik moet doen. Zou het zo ook zelf doen, maar in Belgie zal het voordeliger zijn.
Aanbod vind ik persoonlijk ook veel beter/versies en de prijs voor bepaalde modellen is aanzienlijk voordeliger!
Duitsers onderhouden hun wagen ook meestal beter dan Nederlanders die meestal denken "owww dat gaat nog wel even mee en loopt niet zo'n vaart"... ;)
#79317
denders schreef:Kan het alleen maar toejuichen, heb ooit weleens een Porsche 944S2 gereden die geimporteerd al was. Niks mee gehad dan hele kleine optische dingetjes die ik moet doen. Zou het zo ook zelf doen, maar in Belgie zal het voordeliger zijn.
Aanbod vind ik persoonlijk ook veel beter/versies en de prijs voor bepaalde modellen is aanzienlijk voordeliger!
Duitsers onderhouden hun wagen ook meestal beter dan Nederlanders die meestal denken "owww dat gaat nog wel even mee en loopt niet zo'n vaart"... ;)
Inderdaad. Ik tracht hem wel enkel te kopen bij een erkende VW/Audi garage in Duitsland. Hun garantiesysteem is redelijk sterk en dekt ook buiten Duitsland meen ik.

Duitsers wonen liever in een duivenhok dan te moeten besparen op hun auto :lol: . Ze zijn dan ook erg zorgzaam, inderdaad!
#79319
Ik heb de mijne bij een Duitse autohandelaar gekocht. Deze was ook erg behulpzaam en wilde een goede auto afleveren. Ik heb zelf lang mobile.de gescand (meer dan een jaar, misschien wel twee) tot ik mijn 'perfecte' TT tegenkwam.
Waarom Duitsland? Gewoon meer aanbod en vaak lagere km-standen en goed onderhouden auto's. Daarnaast zijn er nog wat regeltjes, die in het voordeel van de koper zijn.

Met betrekking tot het 'duivenhok' van Thoreau1: auto rijden in Duitsland is veeeeeeel goedkoper dan in NL! Geen BPM, wegenbelasting ca. 25% van hier, als je het goed regelt is een verzekering ook niet duur (vaak kunnen ze de verzekering en schadevrije jaren van Oma of Opa overnemen).
#79324
Het verschil is idd. heel erg groot als je als Duits ingezetene bent daar.
Helemaal eens met mariaTT, sommige duurdere nieuwe auto's zijn in vergelijk dan zelfs tienduizenden euro's goedkoper! Echt niet normaal die schatkist-vulling hier. Lekker crisis creeeren en alles over de balk aan andere landen weggeven wat je nooit meer terugziet. Vooral exorbitant hoge graaibonussen blijven uitkeren, terwijl het peupelvolk op straat komt te staan met je tijdelijke contract. Vinden ze het gek dat we naar de ... gaan hier!

Ik heb een voorbeeld van iemand die in NL voor een nieuwe Renault op de kop af €30.000 moest neertellen bij de dealer inclusief opties. Hij woont zelf in Duitsland en werkt in Nederland.
Heeft exact dezelfde auto daar besteld via dealer: ophalen, afrekenen en wegrijden voor €15000 ..dan vraag ik je!!
#79335
mariaTT schreef:Ik heb de mijne bij een Duitse autohandelaar gekocht. Deze was ook erg behulpzaam en wilde een goede auto afleveren. Ik heb zelf lang mobile.de gescand (meer dan een jaar, misschien wel twee) tot ik mijn 'perfecte' TT tegenkwam.
Waarom Duitsland? Gewoon meer aanbod en vaak lagere km-standen en goed onderhouden auto's. Daarnaast zijn er nog wat regeltjes, die in het voordeel van de koper zijn.

Met betrekking tot het 'duivenhok' van Thoreau1: auto rijden in Duitsland is veeeeeeel goedkoper dan in NL! Geen BPM, wegenbelasting ca. 25% van hier, als je het goed regelt is een verzekering ook niet duur (vaak kunnen ze de verzekering en schadevrije jaren van Oma of Opa overnemen).
Ahhzo, jullie hebben dus dezelfde miserie als ons in België wat belastingen op het autorijden betreft! :mrgreen:

De belastingsvorm in Duitsland is inderdaad autovriendelijk :). Ik ben verder niet zo'n fan van de mini-jobs en het gebrek aan minimum lonen bij onze oosterburen. Alles heeft zo zijn keerzijde.
#79364
Ligt er wel aan wat je zoekt als je de MK1 zoekt dan is die niet echt interessant om bij de buren te halen. Al staan er wel erg mooie tussen staat er net zo goed minder interessant aanbod. MK2 is wel interessanter om uit het buitenland weg te halen, maar dat is met jongere auto's meestal het geval daar die als ze wat ouder meer geexporteerd worden vanuit Duitsland of andere landen.

ps. Duitsland heeft wat automerken die voor de 'eigen Duitse' economie gewoon geld in het laatje brengt en wat er in komt is meegenomen dan gaat er ook niet zoveel uit... dan blijft er veel geld in eigen land in omloop. Dan hoef je de burger er ook minder mee te belasten. Maar een hoop is er goedkoper dan hier niet alleen auto's.
#79398
Klopt altijd natrekken of alle documentatie compleet is en correct is dat laatste is minstens zo belangrijk, ook het aantal sleutels moet kloppen, lukt dat niet op naar de volgende.

EU auto's in EU landen en EU gebieden mag je kosteloos zonder invoerrechten via de douane invoeren, let alleen goed op de keuringskosten en vooral op de bpm of het dan loont.

zie info via belastingdienst.nl bijv. m.b.t. tot invoer vanuit Duitsland bijv. naar Nederland. Hoe dat in Bels precies zit geen idee.
#79434
Even update: Ik heb mijn TT coupe uit 2012 gekocht in Duitsland bij een officiele Audi dealer. De TT was voorheen een bedrijfswagen van Audi zelf. Ze geven aan zichzelf een fabrieksgarantie van 5 jaar ipv 2 jaar. Hierdoor heb ik nu nog 4 jaar garantie over heel Europa :-).

Qua vertrouwen op vlak van tellers en onderhoud moet ik mij dus geen zorgen maken.

De TT wordt begin september geleverd aan mijn deur in België. Als alles inorde is zal ik nog even een update posten over hoe de import is verlopen.
#79435
Dat zit wel goed dus ;)
#79438
Goeie deal !
Tuurlijk zijn we benieuwd hoe de import verloopt, voor als ik de mijne vervang.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]