Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Thoreau1
#79469
Daar ik in blijde verwachting ben van mijn Audi TT :lol:, heb ik nog een aantal vragen over de geluidskwaliteit:
  • - Hoe valt de geluidskwaliteit mee van een standaard uitvoering?
  • - Nu staat er de standaard Radio in (Audi Concert). Maar ik heb een RNS-E set gekocht om te installeren eens ik mijn auto heb. Heeft de RNS-E enig effect op de geluidskwaliteit?
  • - Hoeveel speakers heeft de standaard Audi TT? En waar zitten ze? Ik had het gevoel dat het geluid alleen maar van voor kwam of was dat maar een gedacht?
  • - Mijn installateur heeft mij geadivseerd om geen extra speakers of subwoofer te installeren aangezien dit de geluidskwaliteit volledig zou verknoeien. Heeft iemand ervaring met extra speakers of subwoofer?
  • - Als ik de standaard speakers zou willen vervangen door Bose, waar kan ik best terecht voor een 2de hands set?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79475
Als t goed is zitten er speakers voor de hoge en midden tonen in de deurpanelen, voor de lagere tonen en t midden achterin tegen de zijpanelen gemonteerd en een sub achterin in de kofferbak tegen een van de zijkanten achter een afdekkapje.

OEM Audi klinkt goed, BOSE ook gehad, maar moet zeggen dat ik t verschil niet echt hoor. Wil je DB's er uit halen dan is de sub de eerste die roet in t eten gooit waarna de speakers volgen maar dan staat ie vrij hard. Dan zou je naar heel ander caraudio spul moeten. Probeer eerst eens goed uit wat er standaard in zit, is voor mij goed genoeg.

Als je alleen voorin geluid gehoord hebt in de TT dan kan er een defect zijn, maar de radio kan ook verkeerd aangesloten zijn of ze hebben de fader ingesteld op voor en achter vermindert of zelfs uitgezet. Tegen de zijpanelen achter naast de achterbank zitten ook speakers gemonteerd en de sub zit achterin de bak aan de zijkant achter een paneeltje wat je kunt verwijderen.

2de hands kan je BOSE vinden op eBay, Marktplaats. e.d. websites.
Gebruikersavatar
door denders
#79498
Bose is prestige en gek op te vervormde/diepe/harde bassen blijkbaar in verschillende producten.
Ben je echt audio fanaat vind je je weg toch wel naar merken zoals JBL maar Bose is niet slecht verder.
Gebruikersavatar
door stivoman
#79515
Ik zag een setje Bose van een nieuw model TT in Belgie te koop staan.
Weet allen niet of dat zo om te bouwen is, maar was 400 euro dacht ik compleet
Gebruikersavatar
door Thoreau1
#79518
Hartelijk dank iedereen voor het antwoorden op mijn vragen.

Is het bij elke Audi TT MK2 zo dat er speakers voor de hoge en midden tonen zitten in de deurpanelen, voor de lagere tonen en het midden achterin tegen de zijpanelen gemonteerd en een sub achterin in de kofferbak tegen een van de zijkanten achter een afdekkapje? Of verschilt dit naar gelang de opties?

Ik ga even afwachten wat effect de RNS-E heeft op de geluidskwaliteit. Bose lijkt mij te duur voor wat het is. Ook op andere forums lees ik dat velen teleurgesteld zijn over de kwaliteit van Bose in de TT.
Gebruikersavatar
door Thoreau1
#79540
marttin schreef:in de bijlage een overzicht van de speakers met een bose systeem
Thanks. Zitten de speakers op dezelfde plaats zonder Bose?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79581
RuuTT schreef:Ikzelf hoorde wel verschil tussen Bose en de standaardspeakerset, Bose klinkt naar mijn idee duidelijk beter. Ook ben ik geswitched van radio concert naar RNS-E en daar zit inderdaad ook verschil in, ik vind de concert beter klinken.
Ik luisterde alleen radio, zat een casette in die Audi's die ik had toen. Nu in het Quukske zoals ze m hier noemen omdat er geen achterbank in zit bij me is het OEM geluid super door de tussenwand die er normaal niet thuis hoort dus in minder volume klinkt dat systeem gewoon erg goed, alleen ja alweer luister ik alleen readio dus die audio opties van sd kaartjes e.d. leuk dat ik het betaald heb maar gebruik het niet... sub ligt in feite net achter mn stoel. :smt003 :smt005
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]