Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door miel
#80155
Dedjuu, onlangs een klapsleutel kwijtgespeeld !
Natuurlijk wil ik een andere bestellen, daarom hier advies gevraagd. Lijkt me dat het best wel al eens gebeurd is bij forumleden, mssn kom ik er zo achter wat het meest aangewezen is...
De opties zijn :
- gewoon via de (dure) audi dealer, kost me dan minstens 200 eurookes
- via internet aankopen (blanco), zo rond de 65 euro en laten frezen voor een tientje en dan hopelijk iemand vinden in de streek die via de vagcom kan inleren. (3-knops Audi klapsleutel nieuw model nummer van klapsleutel: 8P0_837_220_D WP0039C € 65,00, de site noemt priad autosleutels)

Iemand tips ?
#80167
Balen zeg! Duur foutje :(
Geen ervaring mee sorry! Goedkoopste optie is zeker te proberen maar zekerheid is handiger daarover lijkt me.
Gebruikersavatar
door miel
#80172
Alvast bedankt voor de reactie Dennis.
Wacht het nog even af of er nog wat te leren valt, wil ook niet echt zitten prutsen daarmee, maar de audi- blanco`s kosten nu eenmaal 3x duurder bij de dealer dan elders :roll:
laten infrezen doen ze ook x3, en dan het inleren, wat me niet zo ingewikkeld lijkt...
#80180
Als dat zou kunnen dan zeker proberen Miel!
Zou mooi zijn, inleren is ook niet zo moeilijk lijkt me ;)
Gebruikersavatar
door miel
#80183
Hmmm, mailke gehad van priad, sleutels zijn gebruikt, maar als nieuw. Moet dan al een nieuwe baard insteken en dan is er nog dat glazen coderingsbuisje, die volgens mij maar 1 keer gecodeerd kan worden las ik ergens.
ideeen ,iemand ?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80186
Door een inbraak en wegname van de gehele kluis had ik nog maar 1 sleutel die ik op zak bij me had toen er ingebroken is. De rest dus incl. moedersleutel was gewoon pleitos...

goedkoopste optie waar ik toen uit kwam was: http://www.autopartsveghel.nl maar als je sleutels besteld ergens moet je ze altijd in laten leren qua code.
Gebruikersavatar
door miel
#80328
Patat, das weer in orde, na verschillende opties afgeweegd te hebben toch gekozen voor mijn favoriete dealer.
Dacht dat het duurder ging uitkomen maar valt goe mee.
Totaal voor nagelnieuwe klapsleutel en samen terug alles gecodeerd kwam op 120 eurookes +btw. :P
Praktisch geen verschil met de optie zelf te klooien. :roll:
Is trouwens niet overal zo goedkoop.
Tussen mijn telefoontje en alles geklaard zat 5 dagen, dus nog eens snel ook.
Hulde aan de audidealer van torhout en diksmuide ! :smt023
#80330
Nette prijs.
Als je het netto bekijkt zou het ook niet meer hoeven kosten, materiaal, batterijtjes erin, arbeidsloon en even inleren maar er staat een merkje op he en dat drijft bij sommigen de winstprijs op.


Is het nu zo dat 2 sleutels het max is qua aanmelden op de auto of als iemand je oude sleutel vind en bij je auto komt hij ermee weg kan rijden?
(kans 1 op heel veel??)



Maar is het zo
Gebruikersavatar
door miel
#80332
Geen idee of er nog meerdere sleutels als extra kunnen ingeleerd worden, lijkt me niet echt een probleem, kleine kans dat de dief in valencia (spanje) hierheen komt met de sleutel...
Beide sleutels zijn opnieuw gecodeerd, dus de oude sleutel zal zowiezo niet meer werken.
#80338
Mooi!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]