Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Rik9922
#80368
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Audi TT te gaan kopem, vandaag een proefritje gemaakt en het beviel goed.

Toch ben ik bang voor een miskoop.

De Cabrio komt uit 2000 en heeft 166.000km gelopen.

Wat zijn n puntjes waar ik op moet letten bij dit soort auto's?

Tijdens de proefrit zijn er n aantal dingen opgevallen. De temperatuur werdt geen 90graden.. is dat een bekend probleem?

Hoop dat iemand me kan helpen met deze beslissing.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80374
Temperatuur als die geen 90 graden wordt kan een instrumentenpaneel reparatie zijn dat kost direct 100 euro plus en bij de dealer vervangen ze die het liefst voor een nieuw exemplaar wat handenvol geld kost. Kan uiteraard ook de sensor zijn die is goedkoper. Maar zijn voorkomende kwalen bij de TT. Let ook goed op het onderstel dat de gecorrigeerde stabilisatorstang eronder zit, zo niet dan zitten er bussen buiten de rubbers die roest kunnen vertonen/gescheurd kunnen zijn, dan weet je gelijk dat er veel meer vervangen moet gaan worden als er speling ontstaan is. Alleen alle rubbers onder de auto 800+ bij de S3 laten doen toen ik die nog had en was een duur grapje. Die heeft nagenoeg t zelfde onderstel.

zoek even de checklist op met de zoekfunctie daar staat een mooi overzicht van aandachtspunten om op te letten en te checken.
Gebruikersavatar
door denders
#80375
Aanvulling wellicht:

Volgelopen afwaterslangetjes wil ook nog wel voorkomen bij cabrio's van wat ik hier mee heb gelezen!
Let op distributiewisselset/waterpomp vervanging dat je dat waarschijnlijk moet doen en laat je niet door Audi wijsmaken dat dit pas bij 180.000 km moet 100% safe is elke 100.000km.
Hou rekening met die kosten dus als het nog niet gedaan is, was bij mij onlangs bij Audi dealer kleine 800 euro.

Turbodruk slangen willen van oudere modellen ook nog wel eens frequent de geest geven.

Gewoon ivm "miskoop" een aankoopkeuring bij de Audi aanvragen of een monteur/kennis meenemen.
Een goede auto merk je vaak zeker snel genoeg als je weet naar wat te kijken en luisteren.

Dus Advies: zelf weten wat je moet checken/verstand van zaken het liefst en dan nog eens een aankoopkeuring (zo 100-120 euro)

Lakstaat e.d. ook checken maar niet diepe krasjes en dat soort dingen is eruit te halen machinaal, maar dat is mijn hobby dus als je meer wilt weten of eventueel je lak/interieur op nieuwstaat, geef me een gil.

En heel belangrijk hier, stel je voor! :mrgreen:
Grt, Dennis
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]