Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#80630
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Audi Allroad Shooting Brake Concept:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De nieuwe TT krijgt een volledig digitaal instrumentenpaneel. De reguliere klokkenwinkel maakt plaats voor een 12,3-inch display, waardoor een centraal geplaatst informatiescherm overbodig wordt gemaakt. Het scherm is gekoppeld aan een nieuwe generatie MMI. Reeds onthulde foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de reguliere stand, toont het display de snelheidsmeter en de toerenteller. Wanneer de infotainment-modus wordt aangevinkt, krimpen de klokken enigszins om plaats te maken voor bijvoorbeeld een navigatiecluster.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder komen we ronde ventilatieroosters tegen met turbine-achtige 'schoepen'. In de naaf van de roostertjes zit het bedieningsorgaan verwerkt, die op een klein schermpje enige informatie geeft.
Afbeelding

De volledige onthulling vindt plaats op de autosalon van Genève in maart.
Gebruikersavatar
door denders
#80636
Ben benieuwd hoe het eindresultaat zal worden.
Beter zo die neus maar dan die grote happer onder weet ik niet.

In het midden van de console beetje druk door 3 roosters weer helaas.
Heel gaaf in het roostertje een display, zouden ze in de schakelpook ook moeten doen!

Ik zie liever analoge klokken, maar goed ze moeten het nieuw houden denk ik en computers eraan met een display meer is het niet.

Allroad zeg ik niks over, niet mijn segment en niet positief over ;)

Bedankt voor de foto's!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80646
Wordt tijd dat ze die rare klokken eens vaarwel zeggen... Tesla heeft een mooie middenconsle... Audi moet wel es ff een voorsprong in die techniek gaan nemen :lol:
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#80651
Geen klokken in de nieuwe TT hoor, dat is een 12,3 inch scherm. Je kunt zelf alles customizen, welke klokken je wilt, hoe groot je ze wilt, etc. De MK3 neemt een enorme voorsprong op de MK2. MK2 was in ieder geval geen voorsprong op de tijdloos mooie MK1 natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
door denders
#80660
De mk1 wordt de echte klassieker.
Mk2 komt een stuk voordeliger in de 2e handsmarkt te liggen hierdoor.

Klokkenwinkel van de Mk3 is volgens mij rechtstreeks naast het schap van de Lambo sectie gehaald, valt niet op hoor hehe ;)
Gebruikersavatar
door DolomiteGreyTT
#80856
Blijkt inderdaad weer een kopie van de vreemde Shooting Brake Concept... waarom maken ze dat toch :D

Hier is hij dan, de productieversie van de TT MK3:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yes yes, this is what it is, dit is de nieuwe TT :smt004

Ik vind hem zeer bruut qua design, afgeleid van de huidige TT-RS aan de voorkant. Achterkant ook mooi strak, terug naar de MK1 met de plaatsing van de uitlaten en niet te vergeten de kenmerkend uitgeklopte wielkasten. De koplampen kun je in standaard xenon, LED of LED Matrix bestellen. Binnen enkele dagen volgt de officiële onthulling!
Gebruikersavatar
door Aiys
#80859
Ik weet niet misschien is het wennen en moet je hem in het echt zien maar ben niet helemaal weg van de voorkant?
Gebruikersavatar
door miel
#80861
Aiys schreef:Ik weet niet misschien is het wennen en moet je hem in het echt zien maar ben niet helemaal weg van de voorkant?
Ah, die zie je toch niet tijdens het rijden, toch ?
Gebruikersavatar
door denders
#80867
Vaarwel TT op zeker voor mij, ik ben er denk ik wel uit hierna en een MK3 gaat 'm niet worden qua smaak voor mij ;)
Gebruikersavatar
door miel
#80881
Aiys schreef:Hahah klopt zeker miel maar rij je daarvoor een TT? nee toch :P
Hmm, ook weer waar, maar looks gaven voor mijn vrouw de doorslag, ik ging meer voor de prestaties en de s-tronic bak (stiekem ook voor het erectieve spoilerke) :smt002
Gebruikersavatar
door patje007
#80882
als ik eerlijk ben , mijn mk1 is perfect maar de opvolger wordt (momenteel)geen TT meer .
Gebruikersavatar
door Aiys
#80883
Hahah ja stiekem ik ook voor de prestaties maar ook gewoon helemaal weg van de MK1
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]