Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Aiys
#82169
Hallo,

Ik ben gek op de 3 generaties TT. Heerlijk om te zien en krijg er maar geen genoeg van. Het vermogen, het geluid, de vormgeving, het interieur en ga zo maar door. Ben ook trots genoeg om te zeggen dat ik in een TT rijd zoals de meeste hier vermoed ik. Nou rijd ik zelf een 1.8T 180pk versie en hoe fijn en heerlijk die ook rijd wil ik iets sneller. Net even dat extra vermogen, even net die paar PK's meer. Waar denk je dan aan(in de catergorie MK1 en betaalbaar)?

Een gekietelde 1.8T Quattro 224 of een 3.2 v6?
Het is leuk die power te voelen van je turbo, die boost waar je mee wegschiet. (misschien persoonlijk maar ik vind hem heerlijk) Een gekietelde 1.8t met 280pk kost je dan ook behoorlijk wat geld.
- chippen
- downpipe
- KAT
- turbo slangen
- Koeler
- enz.
Waarbij een 3.2 v6 een veel zwaarder ronkend geluid heeft en zonder klappen of stoten zijn vermogen vrij geeft.
Nou ben ik wel iemand die het maximale eruit wil halen en hier toch even tegen een dilemma op loop.

Stelling.

Iedereen is bekent met het feit dat je nooit zal genoeg PK zal hebben. Het went. Maar stel we nemen een V6 standaard. Deze heeft 250pk wat niet verkeerd is. Wil je sneller gooi je er een turbokit op wat dan al op stage 1 380pk heeft.( http://www.jbs.co.uk/product/333/jbs-ts-380-0306 )

Valt hier dan überhaupt nog wel degelijk en alledaags mee te rijden? Want echt iets anders zit er niet op wil je sneller met een 3.2 v6 motor naar mijn weten? Tuurlijk is het leuk vet en tof maar denk dat je de draaikolk in je tank kan horen suizen?

Dan is een 1.8t gekieteld en wel beter te doen toch? Zowel qua benzine als kosten?

Hier ben ik gewoon benieuwd over wat jullie er van denken? En of er andere oplossingen zijn. Ben benieuwd.
door ramrod
#82174
Gezien je leeftijd en dus redelijk weinig ervaring met dit soort vermogens zou ik maar heel voorzichtige zijn , lekker nog ff met je 1.8 blijven rijden .

Je Vader ...;-)
Gebruikersavatar
door Aiys
#82175
Haha gelukkig heb ik nooit een vader gekent of gehad in mijn opvoeding maar een hele lieve zorgzame moeder :) nee heb jaren lang geracet bij sbo wedstrijden dan wellis waar met
Opgevoerde scooters maar principe blijft het zelfde het is gewoon een gigantisch vermogen dat onder je reet vandaan knalt. Ben zelf niet stuntel of race minded op de weg maar eens het gas open gooien op een verlaten stuk weg op een tijd dat niemand daar is ben ik niet vies van. Maar toch bedankt! Hoor graag ervaringen of suggesties.
Gebruikersavatar
door marttin
#82176
Kan inmiddels ook zeggen dat 411 pk went, maar behalve in een noodsituatie, dan merk je pas dat je erg gauw op de grens zit van het kunnen van je remmen, banden, en eigen kunnen....., waar overigens niet op bezuinigd is.

Zou het rustig opbouwen, qua brandstof verbruik haal ik gemiddeld nog wel 1:7 en dan zitten er stukken bij die soms erg veel brandstof lusten.....

Je hebt het af en toe niet meer door dat het af en toe belachelijk hard kan...

Verder een wijze keuze toegewenst.
door et1961
#82179
Als je vermogen wilt, kies dan de 2.0 TFSI of de 2.5 TFSI ipv de 3.2 V6.

De 2.0 TFSI is eenvoudig en goedkoop (ca. 225 euro) te chippen naar ca. 310 pk. Heb ik zowel voor mijn S3 als TTS laten doen en bevalt heel goed. Geen peperdure mechanische modificaties nodig. Als je nog meer vermogen wilt, dan gaat het serieus geld kosten!

De modellen met de 2.0 TFSI zijn behoorlijk gangbaar en zodoende zijn er vrij veel 2e hands modellen te vinden. De 2.5 TFSI is alleen in de TT-RS te vinden, deze zijn er helaas niet zo veel van te vinden en nieuw en 2e hands erg duur.

Het rijden met een dergelijke auto met 300+ pk hoeft geen probleem te zijn, zolang je er niet roekeloos en overmoedig mee omgaat. TC en ESP bij voorkeur ingeschakeld houden en zorgen als je regelmatig hard wilt gaan, dat de remmenrij in orde is!!
Gebruikersavatar
door Peter139
#82182
hoi aiys

het ligt er natuurlijk ook aan wat je budget is en hoeveel je rijdt met de auto.
Je moet voor jezelf de perfect belans zien te vinden tussen wat je wilt en wat het mag kosten.

een 3.2 klinkt super, helemaal met een leuke uitlaat, echter het verbruik zou wel gaan stijgen t.o.v. wat je nu rijdt.
een getunde 1.8t is net zo leuk alleen een hele andere auto om in te rijden. Bovendien is een ''simpel'' getunde 1.8t (chip uitlaat etc) gevoelig voor kapotlopen (overbelasting). Wil je dit goed doen dan zul je andere drijfstangen en eventueel andere zuigers nodig zijn. Ik heb al veel horrorverhalen gelezen over slecht getunde 225's.

Als ik mocht kiezen dan zou ik voor de 3.2 gaan, maar dat is persoonlijk. De basis is al snel en genoeg potentie om serieus te tunen (mits het goed gebeurt)

hopelijk heb je hier iets aan.
Gebruikersavatar
door Aiys
#82188
marttin schreef:Kan inmiddels ook zeggen dat 411 pk went, maar behalve in een noodsituatie, dan merk je pas dat je erg gauw op de grens zit van het kunnen van je remmen, banden, en eigen kunnen....., waar overigens niet op bezuinigd is.

Zou het rustig opbouwen, qua brandstof verbruik haal ik gemiddeld nog wel 1:7 en dan zitten er stukken bij die soms erg veel brandstof lusten.....

Je hebt het af en toe niet meer door dat het af en toe belachelijk hard kan...

Verder een wijze keuze toegewenst.
Wat heb je er aan gedaan om aan zoveel pk te komen als ik vragen mag? 2.0tfsi blok neem ik aan?

en here hier heb ik zeker wat aan bedankt!
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#82191
Chippen voor 225 euro is geen tuning, maar gewoon prutswerk.
Voor een goede tuning ga je naar een goede tuner!
Gebruikersavatar
door Aiys
#82193
Heb maar 1 tuner waar ik over te spreken ben en daar zal nagenoeg niemand mij van gedachten kunnen veranderen en die is idd ook geen 225,- ben ik van op de hoogte haha :)
En Martin ik ga gelijk even je onderschriften bekijken!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]