3.2 of 1.8t?
Geplaatst: wo jul 30, 2014 12:03
Hallo,
Ik ben gek op de 3 generaties TT. Heerlijk om te zien en krijg er maar geen genoeg van. Het vermogen, het geluid, de vormgeving, het interieur en ga zo maar door. Ben ook trots genoeg om te zeggen dat ik in een TT rijd zoals de meeste hier vermoed ik. Nou rijd ik zelf een 1.8T 180pk versie en hoe fijn en heerlijk die ook rijd wil ik iets sneller. Net even dat extra vermogen, even net die paar PK's meer. Waar denk je dan aan(in de catergorie MK1 en betaalbaar)?
Een gekietelde 1.8T Quattro 224 of een 3.2 v6?
Het is leuk die power te voelen van je turbo, die boost waar je mee wegschiet. (misschien persoonlijk maar ik vind hem heerlijk) Een gekietelde 1.8t met 280pk kost je dan ook behoorlijk wat geld.
- chippen
- downpipe
- KAT
- turbo slangen
- Koeler
- enz.
Waarbij een 3.2 v6 een veel zwaarder ronkend geluid heeft en zonder klappen of stoten zijn vermogen vrij geeft.
Nou ben ik wel iemand die het maximale eruit wil halen en hier toch even tegen een dilemma op loop.
Stelling.
Iedereen is bekent met het feit dat je nooit zal genoeg PK zal hebben. Het went. Maar stel we nemen een V6 standaard. Deze heeft 250pk wat niet verkeerd is. Wil je sneller gooi je er een turbokit op wat dan al op stage 1 380pk heeft.( http://www.jbs.co.uk/product/333/jbs-ts-380-0306 )
Valt hier dan überhaupt nog wel degelijk en alledaags mee te rijden? Want echt iets anders zit er niet op wil je sneller met een 3.2 v6 motor naar mijn weten? Tuurlijk is het leuk vet en tof maar denk dat je de draaikolk in je tank kan horen suizen?
Dan is een 1.8t gekieteld en wel beter te doen toch? Zowel qua benzine als kosten?
Hier ben ik gewoon benieuwd over wat jullie er van denken? En of er andere oplossingen zijn. Ben benieuwd.
Ik ben gek op de 3 generaties TT. Heerlijk om te zien en krijg er maar geen genoeg van. Het vermogen, het geluid, de vormgeving, het interieur en ga zo maar door. Ben ook trots genoeg om te zeggen dat ik in een TT rijd zoals de meeste hier vermoed ik. Nou rijd ik zelf een 1.8T 180pk versie en hoe fijn en heerlijk die ook rijd wil ik iets sneller. Net even dat extra vermogen, even net die paar PK's meer. Waar denk je dan aan(in de catergorie MK1 en betaalbaar)?
Een gekietelde 1.8T Quattro 224 of een 3.2 v6?
Het is leuk die power te voelen van je turbo, die boost waar je mee wegschiet. (misschien persoonlijk maar ik vind hem heerlijk) Een gekietelde 1.8t met 280pk kost je dan ook behoorlijk wat geld.
- chippen
- downpipe
- KAT
- turbo slangen
- Koeler
- enz.
Waarbij een 3.2 v6 een veel zwaarder ronkend geluid heeft en zonder klappen of stoten zijn vermogen vrij geeft.
Nou ben ik wel iemand die het maximale eruit wil halen en hier toch even tegen een dilemma op loop.
Stelling.
Iedereen is bekent met het feit dat je nooit zal genoeg PK zal hebben. Het went. Maar stel we nemen een V6 standaard. Deze heeft 250pk wat niet verkeerd is. Wil je sneller gooi je er een turbokit op wat dan al op stage 1 380pk heeft.( http://www.jbs.co.uk/product/333/jbs-ts-380-0306 )
Valt hier dan überhaupt nog wel degelijk en alledaags mee te rijden? Want echt iets anders zit er niet op wil je sneller met een 3.2 v6 motor naar mijn weten? Tuurlijk is het leuk vet en tof maar denk dat je de draaikolk in je tank kan horen suizen?
Dan is een 1.8t gekieteld en wel beter te doen toch? Zowel qua benzine als kosten?
Hier ben ik gewoon benieuwd over wat jullie er van denken? En of er andere oplossingen zijn. Ben benieuwd.