Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#84207
Hallo,
Ik ben op zoek naar een werkplaats handboek voor de TT Roadster 1.8 FWD MK1 (2000)
Ik wil zelf enige reparaties uitvoeren, en het lijkt me goed een werkplaats handboek aan te schaffen,
Heeft iemand tips? Hardcopy of PDF? CD? Bentley of Elsawin? (dat zijn twee namen die ik net even heb ge-googled)
Alvast bedankt!
Henk
#84230
Ik heb de Bentley hardcover van ±1000 pagina's. Uitgebreid maar miste de beschrijving van de plastic ombouw van de voorruit die ik zocht. (Roadster) Asbak uitbouwen is te summier beschreven. Kreeg het niet los met het boek erbij. De electrische schema's zijn zeer goed en zeer uitgebreid. Net als bij andere werkplaats- of vraagbaakboeken staat er meer in dan je voor je eigen model nodig hebt. Wel een must om te hebben. Samen met een OBD uitleeskastje.

Bentley zoekt wat lastig naar onderwerpen. Hoofdstuk indeling en pagina nummers kunnen wat verwarrend zijn. PDF is ideaal content zoeken maar weet niet of die er zijn. Prijs is behoorlijk maar het zijn dan ook fink wat pagina's. Elsawin ben ik niet tegen gekomen.
#84231
Bedankt Erwin, daar heb ik wat aan!
Toevallig wil ik ook weten hoe precies die raamlijst van de MK1 roadster los te maken.
Ik wil namelijk de microswitch vervangen. Ik ben bang iets van het plastic te breken.
Groet,
Henk
#84272
Als je die delen los wil halen moet je gek genoeg wat lompe kracht gebruiken dan blijft t heel want de clips die gebruikt worden bij Audi, VW, Porsche, Seat, Skoda, Lamborghini, Bentley bijv. die moet je losrukken. Trek genoeg delen van auto's los i.v.m. wrappen van voertuigen. Als je te voorzichtig bent scheurt t plastic in. En bij veel te lomp breek je t geheel kapot.
#84699
Hallo,
Ik heb inmiddels op obscure wijze 'Elsawin' bemachtigd.
Hierin is uitvoerig beschreven hoe allerlei panelen losgemaakt moeten worden.
Ik heb de microswitch in de bovenrand van de raamlijst kunnen bereiken en e.e.a. bijgesteld (lees: bijgebogen)
Alles werkt weer naar behoren!
Groet,
Henk
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]