Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Dennisvm
#84769
Ik verbruik momenteel 9,9l/100km volgens de boordcomputer.
Wat is een mooi gemiddeld verbruik van de mk1? Ik heb het idee dat mijn tank namelijk best snel leeg is ook al rij ik niet veel.
Ik las ook dat er slangen van de turbo lek konden zijn waardoor het verbruik iets nadeliger beïnvloed wordt?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#84775
Dennis 1:10 is vrij aardig hoor, maar als je twijfelt of alles ok is dan kun je altijd de lektest uitproberen durf je dat zelf niet dan kan een garage dat en weten die het niet Serge van RS Tuning weet van de TT aardig veel op te sporen waar zelfs de dealer je gewoon mee naar huis terug sturen weet hij te vinden.
door Dennisvm
#84778
Ik rij ook wel regelmatig kleine stukjes, en af en toe even het gas erop is ook niet zeldzaam. Maar met 1:10 is het best netjes dus? Had namelijk ook van een paar leden 1:12 gehoord ongeveer. De thermostaat van m'n TT is een tijdje niet goed geweest en het verbruik lag toen ook veel hoger. Ik dacht 1:8.
Gebruikersavatar
door peter1981
#84783
als ik echt alleen maar korte stukjes rij 9ltr op 100 en zeg een kilometers of 150 van de tank op de autoweg doe kom ik al vlug richting de 8liter
Veel autoweg is 7 a 7,5 makkelijk haalbaar
door Dennisvm
#84797
Dat is opzich wel netjes. Dat red ik denk ook met mijn fwd. Maar 1:10 gemiddeld is wel een net verbruik dus :)
door Dennisvm
#84800
Ja klopt. Ik trek wel regelmatig vlot op ja. Anders had ik net zo goed een polo kunnen kopen :P
Korte stukjes ook regelmatig. Al met al dus niks geks. Euro 98 zou op een niet gechipte TT niet zo heel veel uitmaken las ik?
door dennisdennis12
#84801
Bij mijn auto merk ik wel dat die met euro 98 iets minder verbruikt en ook iets sneller is, maar het maakt niet heel veel uit (je zou het een keer kunnen proberen, of je het verschil merkt).

En ik rij ook wel regelmatig hard (ik rij bijna dagelijks in Duitsland, op wegen waar geen snelheidslimiet is. Waarbij 180+ (km/h) mogelijk is op rustige tijdstippen).
Gebruikersavatar
door peter1981
#84802
Hard optrekken hoort er soms uiteraard gewoon bij :P
Maar inderdaad met de winterbanden zat ik nooit onder de 8,5 liter op 100km
98 of 102 tanken doe ik sowieso want dat tanken is goedkoper dan 95 in NL dus dat verschil weet ik niet
Bandenspanning hou ik uiteraard ook goed in de gaten :)

Heb trouwens wel laatst 23liter op 100km gehaald op ca 180km dus het is maar hoe je rijd natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#84807
peter1981 schreef:ja mar dat is niet eerlijk want jij rijd met een veredelde tractor met de inhoud van een fles cola :mrgreen:
kan er 1:30 mee halen, maar ben geen "zondagrijder"
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]