Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rainer
#85250

Hoi,

Ik ben in bezit van een TTS Roadster. Ik had en beetje last mit de Gordels. Altijd even zoeken war is de Gordel naast de stoel. Nu heb ik en oplossing gevonden. Op en Duitse forum ben ik en tip tegengekomen, en Gordelhouder van BMW te gebruiken. Deze word doe de stafjes van de hoofdsteun in positie gehouden.
Montage is simpele. Hoofdsteun outtrekken, houder op maat instellen, rubber adapters voor de stafjes van de hoffdsteun monteerden, houder onder de hoofdsteun platsen, hoofdsteun darin, klaar.

Groet

Rainer

De houder word geleverd als set voor blijde stoelen (links/rechts).
BMW onderdeel # 2208036
imageu.jpeg
image.jpeg
[/color]
Gebruikersavatar
door sweeper
#85414
Jaren geleden al een keer aangeschaft en gebruikt en hier op het forum daar een topic over geopend, maar ben er mee gestopt omdat de clips vaak loskwamen als je niet net in de juiste richting trok en of de stoel verzet moest worden omdat een andere rijder groter of kleiner is. Ze lijken op het eerste gezicht dus handig, maar omdat het kunststof is laat de sterkte te wensen over helaas.
Gebruikersavatar
door Peerke
#85420
Ja ik heb ze binnen.
Ik heb ze vanmiddag ingebouwd, aan 1 kant, zag er goed en netjes uit.
Echter ben ik het met je eens, de clips komen te vaak los....bijna elke keer.
Ik zoek nog naar een oplossing.
Misschien vastzetten en kijken of dat beter functioneert.
Oh ja, ik kreeg mijn bijrijderssteun niet los....iemand tips?

UPDATE: Beide zijde zijn gedaan, nu afwachten hoe het blijft zitten.
#86108
Hmm...ik heb het probleem dat ik de gordels steeds handmatig terug moet duwen, deze rollen namelijk niet op naar behoren. Navraag bij de Audi dealer leert me al snel dat ik zo een slordige 500 euro kwijt ben als ik nieuwe gordelspanners wil plaatsen. Iemand bekend hier met dit probleem? Bedankt!
#86123
Toeval of niet, gisteren DE oplossing gevonden mbt het probleem van het niet terugrollen van de gordels. Je kan met een platte schroevendraaier in de opening van de gordelgeleiding gaan, en dan lichtjes een hefboomeffect nabootsen totdat je een klik hoort. Daarna rolt de gordel weer op als vanouds! Je kan dit ook terug vinden via Youtube door "Seatbelt issue" in te tikken.
door AlTT
#89022
Net ook dit probleem opgelost door de "schroevendraaier tip" uit te voeren. Werkt inderdaad prima! Heb wel schrik dat ik hierdoor binnenin iets heb los/af gebroken (aan de klik te horen). Moet ik mij daar zorgen rond maken?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]