Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Sharky
#85538
Hallo allen,

Ik ben bezig met het importeren van een Duitse Audi TT S-edition uit 2010. Nu is voor de import een zogenaamd COC formulier nodig voor het invoeren van de auto heb ik me laten vertellen. Dit is mijn eerste auto die ik uit Duitsland importeer dus het is allemaal nieuw voor mij.

Waar vindt ik zo'n COC formulier en/ of kan iemand mij helpen om aan dat formulier te komen?


Bvd Sharky
door ReneTT
#85586
Hi Sharky,

Wellicht te laat maar ik heb mij TTS laten importeren en had ook geen CoC formulier.
Dit is bij mij geen probleem gebleken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#85591
Als je een auto uitvoert uit Duitsland dan geschied dat normailter via de TUV, dan krijg je de papieren mee die je nodig hebt om de auto later weer te kunnen invoeren bij de RDW. Heb dat zelf ook gedaan en ook de uitvoerkentekenplaten toegepast om naar huis te rijden, de verzekering had het chassisnummer nodig om de auto tijdelijk zonder kenteken te kunnen verzekeren. Echter niet elke verzekeraar werkt daar aan mee.
door ReneTT
#85597
Bij mij ging het inderdaad ongeveer hetzelfde.
Ik heb de TTS zelf opgehaald in Remscheid en heb het bedrijf dat voor mij het invoeren en de keuring regelde eerst met de verkoper laten onderhandelen over de prijs en alle papieren laten controleren, ook hebben we een Duitse aankoopkeuring laten doen.

Toen we het eens waren over de prijs ben ik er naartoe gereden samen met mijn vrouw en heb de auto toen zelf naar Nederland gereden. Ik had alleen de Duitse papieren, Koopovereenkomst, Factuur en Duitse apk papieren. Meer was er niet nodig.
Het importeren heb ik uitbesteed omdat ik er zelf geen tijd voor had. Ik had de auto zaterdag afgeleverd bij Easy Import en kon hem donderdag alweer ophalen op Nederlands kenteken.

Ik kocht mijn TT in Duitsland bij autoshop Remscheid. Heeft vaak redelijk wat TT's op voorraad staan.
https://home.mobile.de/AUTOSHOP-REMSCHEID#about
Laatst gewijzigd door ReneTT op ma dec 21, 2015 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
door ReneTT
#85613
Helaas is mijn Duits er niet echt goed genoeg voor om echt te onderhandelen.
Daarnaast had ik er ook niet echt de tijd voor haha.
Laten importeren was voor mij een prima oplossing.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#85625
COC heb je slechts nodig als het een nieuw voertuig betreft alsook als het buiten het voertuig buiten het EU gebied vandaan komt om te importeren.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]