Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door WimTT
#86373
Hallo,

Ik heb sinds korte tijd een MK2 en daar ontbreekt een reservewiel.
Nu hoort er dan een reparatieset te zijn, die ruimte is er wel maar ook die ontbreekt. Bij navraag bij dealer kost een complete reparatieset (incl compressor)ongeveer 260 euro exl btw.
Dat vind ik erg veel, maar ben bang dat er geen andere oplossing zal zijn!!

Hoor graag evt andere oplossingen of goedkopere oplossingen
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#86381
Bij mij zit er wel een busje smurrie en een compressor bij, maar vraag me af of die 'PUR-schuim' niet meer schade aanricht aan de velgen enz. dan dat het echt helpt...
Uiteraard, als je in de middle of nowhere bent en je hebt geen ander alternatief, dan moet je iets natuurlijk..
Compressor kan nog wel handig zijn voor een spijkergaatje of dergelijke; dan kun je er toch nog mee naar huis cq. garage komen. Bovendien, als de schade groter is dan dat je het met een compressor aankan, helpt zo'n spuitbusje vaak ook niet meer :wink:

Reservewiel zit er bij mij ook niet in. De ruimte die daar voor bestemd is gebruik ik mooi voor een dekentje, extra paraplu en wat ander klein spul wat anders toch maar door de kofferbak ligt te stuiteren :lol:
Oh, en het is een mooie plek om het mapje met de handleidingen in op te bergen, want daar wist ik zo gauw ook geen andere plek voor :idea:
Gebruikersavatar
door WimTT
#86382
Haha ja die ruimte heb ik precies hetzelfde benut Joop! :D
Ik heb dat inderdaad ook wel eens gelezen dat het troep is wat er in je band wordt gespoten dan kun je daarna zeker je band vervangen. :?

Dus ik denk dat ik voorlopig maar voor de optie van Ronnie ga! :roll:
Ik ben tenslotte niet voor niks lid van de ANWB!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#86385
Enige nadeel is dat je wel steeds van te voren moet bedenken of je iets nodig hebt vanuit de wiel uitsparing, voordat je de kofferbak vol laait :happy8:
Zou echt iets voor mij zijn :smt005

Overigens heb je zo'n 12V minicompressor al voor een paar centen (al is het dan niet van audi), dus die zou je er eventueel nog bij kunnen doen.
Gebruikersavatar
door WimTT
#86389
:D :D Ja Joop elk voordeel heb z'n nadeel.

Ik zie een Slime anti-lek reparatiekit bij Gamma voor 32,50 euro en dit weekend 20% korting op bijna alles.
Dus ik denk dat ik die maar ga halen, is toch iets goedkoper dan origineel :lol:
Gebruikersavatar
door WimTT
#86412
Gekocht en past precies! :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]