Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5320
even mijn A6 uitgeleend en teruggekregen met kauwgomvlekken in achterbank.
Zat aan z'n spijkerbroek...zei hij.. :?
Heeft iemand een idee hoe ik (hij) dit het beste (en makkelijkst) uit een stoffen bekleding krijg :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5324
Tips van oma hoe kauwgom te verwijderen (google) zo zijn er nog tal van tips. hoop dat je hier wat aan hebt

- Leg hetgeen waar de kauwgom op zit een tijdje in de diepvries als dit mogelijk is. De kauwgom wordt hierdoor hard en broos waardoor u deze makkelijk kunt wegkrabben.
Is de diepvries niet mogelijk, wrijf dan met ijsblokjes over de kauwgom totdat deze hard en broos genoeg is om weg te krabben.

-blijft er nog een vlek over dan behandelt u deze met terpentine, wasbenzine, alcohol of aceton. Telkens goed besprenkelen en weer opdeppen met keukenpapier, net zolang tot de kauwgom is verwijderd. Kringen verdwijnen weer in de was.

- Vezels van kunstof behandelt u uitsluitend met wasbenzine. Bij twijfel kiest u de veilige weg en gebruikt u wasbenzine.

- Kauwgom in het haar verwijdert u door deze in te smeren met pindakaas (vies en raar, maar het werkt echt!)

Insmeren met pindakaas! Pindakaas heeft een oplossende werking.
- Menno Mulder

Kauwgom (ingetrapt) Uitgekauwde kauwgomstukjes vinden we aan de onderkant van tafels, bureaus en stoelen, in borden, asbakken en dergelijke. Als het zich daartoe zou beperken, zou het allemaal niet zo erg zijn, maar de jeugd springt met dit snoepgoed zo royaal om dat we de uitgekauwde resten in meubelbekleding aantreffen en ook getrapt in tapijten en vaste vloerbedekking. Gelukkig is het verwijderen van kauwgum makkelijker dan het lijkt, als we maar weten hoe. Kauwgom laat zich makkelijk breken en verwijderen uit allen soorten bekleding als het in bevroren toestand verkeert. Restvlekken kunnen met een beetje ether op een doekje worden weggehaald. We moeten dus de kauwgom koelen. Er zijn speciale spuitbussen in de handel, maar we kunnen hetzelfde effect ook met ijsblokjes bereiken.

Kaugom op kleding! Leg het kledingstuk een paar uurtjes in de diepvries en u kunt het dan er zo weer afhalen, de kaugom bevriest, dus geen draden meer!
- Jos

Kauwgum! Dat krijg je er zo uit met pindakaas. Men wrijft er een klein kloddertje pindakaas op, gooit het kledingstuk in de wasmachine. Kan met 40 graden gewassen helemaal schoon uit de was! Er blijven ook geen vetvlekken van de pindakaas achter. Heb het enige malen met succes toegepast.
- Sandra Groot

Resten kauwgom zijn gemakkelijk te verwijderen met wasbenzine en een stuk keukenrol. De keukenrol vochtig maken met de wasbenzine en voorzichtig poetsen; werkt perfect.
- Louis

Kauwgum verwijderen. Leg u kledingsstuk in de vriezer daarna kun je hem beter verwijderen.
- Dendas Natascha

Kauwgom uit kleren kun je verwijderen met een doekje met terpentine en het mooie is dat alle stoffen tegen terpentine kunnen gewoon op laten drogen en je ziet er niets meer van.
- G.Mol

Als een kauwgum niet helemaal van de kledij afkomt nadat u het kledingstuk in de vriezer heeft gestoken dan kunt u altijd de restjes wat wegwerken met azijn.
- Angelina

Kauwgom op kleren!!! Gewoon ETHER gebruiken, gaat er perfect uit, en doet niets aan de kleuren of stof.
- Kim Achten

Bij kauwgom op kleding , doe ik dit in een plastiek zak en leg het een nacht in de vriezer , de volgende dag is de kauwgom zo hard dat je het gemakkelijk kunt verwijderen met je nagels , bij te grote stukken heb ik het al gedaan door ijsblokjes op de kauwgom te leggen gaat minder vlug maar lukt ook.
- De Waele Antoine

Als je kauwgum op je kleding hebt kun je die heel gemakkelijk verwijderen als je de kleding in de diepvries legt, waardoor de kauwgum bevriest en gemakkelijk te verwijderen is.
- S. Pèrsons

Heeft u kauwgom in uw kleding? Een beetje pindakaas erop smeren en dan een nacht in de diepvries. De kauwgom haal je er zo af.
- Petrie

Kauwgom haal je makkelijk weg door er pindakaas op te smeren, daarna met een vochtig doekje deppen.
- Peter

Een kauwgomvlek in je kleding (of schooltas, zoals ik zelf heb ondervonden) pak een doekje met een beetje thinner, en je poetst het er zo uit, ook thinner doet niks met de kleur van de stof! En nog iets, laat het kledingstuk na gebruik ff in de buitenlucht hangen!
- Erik Noijens

Als u kauwgomvlekken heeft, paar ijsklontjes in een plastic zakje doen, die er een tijd op laten liggen, dan wordt de kauwgom hard en pak je het er zo af.
- Michiel Krul

Als je kauwgom in de kleding hebt, of in iets anders van stof, stop het in de vriezer of leg er ijsklontjes op. Laat de stof "bevriezen" de kauwgom breekt en je kunt het er zo afhalen.
- Maja van de Peppel

Kauwgom op leer verwijdert u met ontsmettingsalcohol en een wattenstaafje. Dompel het wattenstaafje in de alcohol en dep de kauwgom hiermee goed in.
door krieltje
#5326
Bij de speciaal drogist een spuitbus coolspray halen.Dit is op basis van een gas wat de huid bevriest.Ik gebruikte het voor een hardnekkige blesure.
Het is een soort ijs wat de kauwgom ter plekke bevriest,zodat je het kan verwijderen.

succes
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]