Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ramrod
#90699
Hallo,
Paar jaar geleden mn eerste TT gereden een MK II versie maar het begint toch weer te kriebelen want het reed fantastisch .

Ik ga zondag kijken voor een TT MK III , 2.0 TFSI Q. Pro Line automaat uit oktober 2014 .
De wagen is ongeveer 10 maanden geleden geïmporteerd uit Duitsland.

Deze dus https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi-tt-2-0-tfsi-q-pro-line-benzine-grijs-2a35348a-5830-5d01-e053-e250040a8ace?cldtidx=2

Ik heb een uitgebreide car check gekocht daar zie ik geen opvallende dingen , alleen de opmerking dat het electronica gedeelte vaak voor problemen zorgt , welke problemen zouden dat kunnen zijn ?
Aangezien het een Quattro is , hoe test ik of dit naar behoren werkt ?

Waar verder op te letten , zien jullie nog dingen aan de TT die opvallen , behalve dat hij gewrapet is .

Kan ik bij een Audi garage meer info over de wagen te weten komen , ondanks dat deze uit Duitsland komt ?
Graag hoor ik jullie mening verder over dit type/uitvoering
Gebruikersavatar
door PaulusB
#90700
Ik zou het chassis nr bij de Audi garage laten checken op schades en kmstand zij kunnen eu breed zeoken. En even de bpm checken of deze conform de BPM calculator is zodat het het geen schade bak was want dan heb je vaak een lage BPM.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

door ramrod
#90702
Top bedankt , ga zeker naar de Audi garaga ja , hoe check ik de BPM die er is betaald .
De wagen is gekocht van een audi/vw /skoda dealer en door een particulier geiimporteerd .

Waar bij dit type TT bevind zich het chassisnummer trouwens ?
Gebruikersavatar
door jos_br
#90703
Op zich lijkt dit een goede koop aangezien er € 5982 BPM betaald is. Bij een schade auto was dit minder. Ik haal ook weleens auto's uit Duitsland, en het liefst bij de dealer. Daar kun je inderdaad via het chassisnummer na laten gaan of er iets bijzonders met de auto is geweest. Overigens is de prijs scherp.

Jos.
door ramrod
#90704
Ja het zal geen schade auto zijn geweest als je het BPM bedrag ziet . Ja de prijs is erg scherp men kon deze prijs er ook bij de dealer voor krijgen zegt men , daarom houdt men ook vast aan die prijs Wat ik wel vreemd vindt is waarom je dan nog moeite gaat doen voor het zelfde bedrag , ook is de de uiterste datum voor verkoop al verstreken maar men wil hem nog steeds ook particilier verkopen ...

Kan ik het chassisnummer van deze TT ook bij de dealer laten na kijken , komt dan ook het verleden uit Duitsland boven water ? Audi heeft ook een chassisnummer check op hun site zag ik , dit geeft de zelfde info als naar de dealer toe gaan , ik heb het chassisnummer nog niet binnen .
Gebruikersavatar
door jos_br
#90705
Het zou kunnen dat er toch wanneer de auto zo verkocht wordt bij de nieuwe een betere korting verkregen kan worden. Het complete verleden is bekent bij de dealer zolang alle dingen uitgevoerd zijn bij de dealer.

Jos.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]