Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TYSIE
#6022
Hallo allemaal,

Ben nog steeds op zoek naar een TT. Nou vind ik een TT Roadster er eigenlijk ook wel erg leuk uitzien :roll:
Er is hier vast welk iemand die mij kan vertellen hoe het zit met de kofferbakruimte van een TT Roadster.

Het moet onze dagelijkse auto worden dus een "klein" beetje ruimte is wel gewenst. Ik begrijp dat je een stuk
inlevert door het inklapbare dak, maar blijft er dan nog voldoende ruimte over voor b.v. een koffer ivm vakantie?

......en hoe zit het met het geluid in het interieur met een stoffen kap (b.v. op de snelweg) ??

Ik had begrepen dat de kofferbakruimte van een coupe namelijk best redelijk is, zeker wanneer men de "achterbank"
naar beneden klapt.

Ik begrijp dat een TT nou niet echt de meest praktische auto is, maar natuurlijk wel erg leuk :twisted:

Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6024
Kofferbak.............. welke kofferbak :shock:
Ik heb een quattro en daardoor komt de bodem nog eens een stuk omhoog en blijft er helemaal geen ruimte over.
I het intereieur heb je een paar vakjes en die zijn al benut voor CD wisselaar, EHBO doosje en Navigatie systeem.
Nee, als je ruimte zoekt, dan moet je geen Roadster, en zeker niet met Quattro aandrijving kopen. :?

Geluid op de snelweg: Je hoort alles, vooral in tunnels kan het geluid oorverdovend zijn.
De kap veroorzaakt geen geluid maar houdt het ook niet tegen.
Het dak zelf sluit perfect aan, klappert niet, bolt niet op en ruist of fluit niet, maar op de Autobahn heb je na een paar uur een soort brom in je hoofd als je met hoge snelheid gereden hebt.

Dat zijn de nadelen van een Roadster, nu de voordelen: :P :P :P
- op binnenwegen gaat met een zonnetje, zomer en winter de kap open en rij je lekker buiten.
- je geniet van de natuur en ruikt de omgeving (niet achter een diesel gaan rijden).
- perfect zicht op stoplichten (moet je in een Coupe eens kijken :roll: )

Er is maar 1 manier om er achter te komen wat je leuk vindt; een proefrit, en liefst een lange :P
door rudmerw
#6026
vanochtend vroeg getest past een koffer in maar meer ook niet, als je meer ruimte wil moet je geen quatro nemen maar ja liever een quatro dan een koffer zeg ik maar.

Andere puntjes

altijd multiriem laten vervangen
denk om het dashboard dat wil nog wel eens vervagen
door ps amazon
#6029
vergeleken met andere roadsters/cabrio's zoals de Z4, SLK, Eos, C70 etc. heeft de TT een riante kofferruimte omdat de kap vrij ver naar voren wordt opgevouwen; wij zijn laatst drie weken met de TT naar Sicilië geweest, koffer, weekendtas, verzameling schoenen van mijn eega, nog wat kleiner spul, ging prima! Een cabrio met een grotere bagageruimte vind je in deze prijsklasse niet snel;
tsja, hij is wat lawaaiïger, maar een 1000 km op één dag is desondanks toch goed te doen; mijn eega gebruikt zonder problemen de carkit waarbij alles en iedereen verstaanbaar is
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]